Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw planowania zakupów i zamówień publicznych oraz realizacji sprawozdań w Wydziale Planowania i Koordynacji Zamówień, Biuro Zamówień Publicznych i Obiegu Dokumentów

00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi proces opracowywania planu zamówień i planu zakupów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz regulacjami wewnętrznymi Ministerstwa Finansów, na potrzeby przygotowywania oraz aktualizacji planu postępowań, w celu zapewnienia prawidłowości przebiegu procesów i zgodnego z przepisami dokonywania przez wewnętrzne komórki organizacyjne MF zakupów.
  • Przygotowuje i publikuje plan postępowań o udzielenie zamówień oraz aktualizuje ten plan na podstawie informacji uzyskanych od wewnętrznych komórek organizacyjnych MF.
  • Zbiera informacje, przygotowuje i przekazuje do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych w MF, w celu realizacji ustawowych obowiązków nałożonych na Zamawiającego.
  • Przygotowuje i publikuje wstępne ogłoszenie informacyjne o planowanych zamówieniach w celu realizacji ustawowych obowiązków Zamawiającego.
  • Współpracuje z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi MF, poprzez świadczenie wsparcia w sprawach dotyczących zgłaszania pozycji do planu z wykorzystaniem narzędzia informatycznego obsługującego ten proces.
  • Monitoruje i analizuje plan zamówień oraz plan postepowań o udzielenie zamówień, jak również współpracuje w tym zakresie z komórkami merytorycznymi MF, w celu prawidłowej realizacji przepisów wewnętrznych i ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • Współpracuje z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów, poprzez świadczenie wsparcia w sprawach dotyczących przygotowania wniosków o dokonanie zakupu oraz dokumentacji dotyczącej zakupów. Uzgadnia z komórkami organizacyjnymi ministerstwa sposób zapewnienia prawidłowości złożenia wniosku i realizuje sprawy związane z publikacją dokumentacji zakupowej na BIP MF.
  • Prowadzi szkolenia dla komórek organizacyjnych ministerstwa z zakresu właściwości wydziału.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej.


Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).


Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.


Aplikując w formie papierowej, CV oraz wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem, a w przypadku e-Doręczenia lub ePUAP kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym. Oświadczenia muszą zawierać również datę ich sporządzenia.


W przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w formularzu aplikacyjnym należy jedynie zaznaczyć odpowiednie oświadczenia - nie jest wymagane dołączanie oświadczeń w formie skanów/zdjęć.


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.


Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone (i usunięte w przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w tym przez system e-Doręczenia lub ePUAP).


Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Kandydat, który zostanie wskazany do zatrudnienia, a który urodził się przed 1 sierpnia 1972 r. przed zatrudnieniem zostanie poproszony o złożenie oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.).


Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r.o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie Ministra Finansów z 18 września 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Finansów (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 89).


Pracę możesz rozpocząć od: 1 lub 15 dnia miesiąca.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku administracja lub ekonomia lub finanse lub wyższe magisterskie uzupełnione studiami podyplomowymi z zakresu zamówień publicznych

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze związanym z udzielaniem zamówień publicznych lub dokonywaniem zakupów w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów
  • Znajomość Kodeksu cywilnego
  • Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
  • Zaawansowana znajomość arkusza kalkulacyjnego MS Excel
  • Umiejętności wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie literatury przedmiotu


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebyciu ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-06
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2025/118/BZP

    Biuro Podawcze mieści się przy wejściu do gmachu od ul. Traugutta 5A.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    28/07/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi