Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw programów naprawczych, kontroli zarządczej w zakładach opieki zdrowotnej MSWiA, nadzoru nad zakładami opieki zdrowotnej, rozpatrywania skarg i wniosków w Wydziale Nadzoru w Departamencie Zdrowia 02-591 Warszawa ul. Stefana Batorego 5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Rozpatruje skargi i wnioski. Prowadzi spraw związane z zatwierdzaniem programów naprawczych Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej MSWiA (SPZOZ MSWiA) i monitoruje ich realizacji. Prowadzi korespondencję w tym zakresie z SP ZOZ-ami MSWiA.
- Prowadzi sprawy związane z funkcjonowaniem kontroli zarządczej w SP ZOZ-ach MSWiA i Państwowym Instytucie Medycznym MSWiA, w tym agreguje dane dotyczące planów działalności podmiotów leczniczych MSWiA, monitoruje realizację planów, opracowuje zbiorcze informacje dla Dyrektora Departamentu Zdrowia. Prowadzi sprawy dotyczące celów wpisanych do planu działalności Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz monitoruje ich realizację, sporządza informacje dotyczące realizacji planu działalności Ministra w zakresie działania Departamentu. Sporządza projekty oświadczeń Dyrektora Departamentu Zdrowia MSWiA o stanie kontroli zarządczej.
- Prowadzi monitoring wykorzystywania audytu wewnętrznego w zarządzaniu podmiotami leczniczymi, monitoring wykonania zaleceń wydanych przez instytucje zewnętrzne zakładom i spraw sądowych, których stroną są podmioty lecznicze MSWiA. Prowadzi sprawy związane z wydawaniem zgody Ministra na ograniczenie lub rozszerzenie działalności.
- Dokonuje oceny stosowania minimalnych norm zatrudnienia pielęgniarek w zakładach opieki zdrowotnej MSWiA (w tym w uzasadnionych przypadkach przeprowadza kontrole) i przygotowuje projekty rozstrzygnięć w tym zakresie. Prowadzi sprawy związane z wyrażaniem zgody na prowadzenie działalności innej niż działalność lecznicza.
- Sporządza wystąpienia do Departamentu Kontroli MSWiA o przeprowadzanie kontroli SP ZOZ MSWiA/PIM MSWiA.
- Bierze udział w organizacji konferencji i szkoleń z zakresu nadzorowanych zagadnień, celem upowszechniania wiedzy i prezentowania nowych kierunków w nadzorowanych obszarach.
- Organizuje i przeprowadza wizytacje w zakładach opieki zdrowotnej MSWiA i PIM MSWiA oraz przedstawia kierownictwu Departamentu oceny dotyczące funkcjonowania jednostek oraz efektywności pracy dyrektorów tych jednostek. Sporządza sprawozdania z realizacji wizytacji przeprowadzanych przez Departament Zdrowia w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej MSWiA/PIM MSWiA. Przedstawia wnioski i zalecenia z prowadzonych wizytacji oraz monitoruje i ocenia stopień realizacji rekomendacji z wizytacji.
- Sporządza projekty odpowiedzi na wystąpienia i zapytania w zakresie działania Wydziału (w tym interpelacje, zapytania poselskie itp.).
Warunki pracy Budynek przy ul. Domaniewskiej 36/38:
Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się, jak również łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warunki dotyczące charakteru pracy:
- praca biurowa,
- reprezentowanie urzędu,
- krajowe wyjazdy służbowe.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami.
- Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”.
- Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.
- Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą.
- Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.
- Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JESLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
- Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami.
- Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Możliwa jest rekrutacja zdalna.
- Informuje się, że w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji obowiązuje zarządzenie Nr 32 Dyrektora Generalnego MSWiA z dnia 16 września 2024 r. w sprawie Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. Link do zakładki internetowej: Sygnalista – zgłoszenie naruszenia prawa_Zgłoszenie wewnętrzne
- Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych:
https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie
oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w jednostkach ochrony zdrowia lub administracji publicznej.
- Znajomość zagadnień z zakresu organizacji ochrony zdrowia w Polsce.
- Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego.
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Wykształcenie wyższe w zakresie ekonomii lub administracji.
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze nadzoru nad jednostkami ochrony zdrowia.
- Wiedza z zakresu finansów publicznych.
- Znajomość zagadnień dotyczących kontroli zarządczej.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
- Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja).
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w jednostkach ochrony zdrowia lub administracji publicznej), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenie wyższego w zakresie ekonomii lub administracji.Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze nadzoru nad jednostkami ochrony zdrowia), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-06
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
PRZESYŁKĄ NA ADRES:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
BKSiO
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa
Z dopiskiem na kopercie DZ–WN gł.specjalista
OSOBIŚCIE: w godz. 8.00-16.00
Biuro Przepustek
ul. Rakowiecka 2a
Warszawa
ELEKTRONICZNIE:
• ePUAP: /MSWIA/domyslna oraz /MSWIA/SkrytkaESP
• e-Doręczenia: AE:PL-56316-74543-JDVGW-18
• e-mail: rekrutacja@mswia.gov.pl
OSWIADCZENIA WYSYŁANE ELEKTRONICZNIE NALEŻY PODPISAĆ:
• PROFILEM ZAUFANYM lub
• CERTYFIKATEM KWALIFIKOWANYM lub
• PODPISEM ELEKTRONICZYM E-DOWODU.
WZORY OŚWIADCZEŃ: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami