Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista w Wydziale Legislacjiw Gabinecie Prezesa

00-925 Warszawa al. Niepodległości 208

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Współpracuje przy przygotowywaniu projektów aktów prawnych wydawanych z inicjatywy Prezesa GUS oraz dokumentów im towarzyszących w celu wsparcia terminowości realizacji procesu legislacyjnego.
  • Współpracuje przy zbieraniu stanowisk właściwych komórek merytorycznych i przygotowywaniu na ich podstawie projektów pism w celu opracowania stanowiska Prezesa GUS do opiniowanych dokumentów.
  • Prowadzi obsługę organizacyjną Kierownictwa GUS w zakresie współpracy ze Stałym Komitetem Rady Ministrów (SKRM) w celu przygotowania i zapewnienia sprawnej realizacji uczestnictwa członka Kierownictwa GUS lub przedstawiciela GUS w pracach ww. Komitetu.
  • Udostępnia na Portalu korporacyjnym informacje o opiniowanych w GUS projektach aktów prawnych w celu zapoznania pracowników statystyki publicznej z projektami aktów prawnych i opracowanych do nich stanowisk Prezesa GUS.
  • Monitoruje zamieszczanie na stronie Rządowego Centrum Legislacji lub na stronach BIP ministerstw i urzędów centralnych projektów aktów prawnych w celu przygotowania informacji o projektach, które nie zostały nadesłane do zaopiniowania, a mogą być istotne dla statystyki publicznej i przygotowania do nich stanowiska GUS.


Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Praca przy komputerze.

  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajdują się 4 toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.

  • Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/oswiadczenia_dla_kandydatow_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_w_sc.pdf

  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. 2021, poz. 141).

  • Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres rekrutacja@stat.gov.pl podając w temacie: Zapytanie dotyczące numeru oferty 77/GP/2024. Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 519 542 660.


Wynagrodzenie brutto: 6 834 zł + dodatek stażowy.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe: 1 rok
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość zasad techniki prawodawczej i przepisów dotyczących stanowienia i ogłaszania prawa
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Word i Outlook)
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Dzielenie się wiedzą
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie: Studia podyplomowe z zakresu prawa Unii Europejskiej
  • Przeszkolenie z zakresu legislacji
  • Doświadczenie zawodowe: w pracy w komórce prawnej w administracji publicznej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym- B1
  • Znajomość regulacji prawnych Unii Europejskiej w zakresie statystyki
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej i służby statystyki publicznej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego prawniczego lub administracyjnego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 1 roku doświadczenia zawodowego/stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
  • Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie ukończenia studiów podyplomowych z zakresu prawa Unii Europejskiej
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadanego przeszkolenia z zakresu legislacji
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy w pracy w komórce prawnej w administracji publicznej
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie dobrym – B1 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie dobrym – B1

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-25
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
    - w formie elektronicznej:
    na adres rekrutacja@stat.gov.pl
    lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
    - w formie papierowej:
    w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
    lub wysyłając na adres:
    Główny Urząd Statystyczny
    Biuro Organizacji i Kadr
    al. Niepodległości 208
    00-925 Warszawa

    z dopiskiem: oferta nr 77/GP/2024

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    11/09/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi