Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw udostępniania informacji statystycznej z zakresu wymiaru sprawiedliwości w Wydziale Statystycznej Informacji Zarządczej w Departamencie Strategii i Funduszy Europejskich 00-950 Warszawa Al. Ujazdowskie 11
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - ma następujące zadania:
- Udostępnia informacje statystyczne na potrzeby Ministra Sprawiedliwości i Kierownictwa resortu, a także pracownikom naukowym, instytucjom rządowym i pozarządowym i przedstawicielom mediów oraz przygotowuje odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie
- Przygotowuje logiczną i merytoryczną analizę danych statystycznych, w tym wykorzystuje istniejące bazy danych do sporządzania tablic publikacyjnych, wykresów, folderów oraz wydawnictw resortowych, a także tworzy raporty i zapytania przy użyciu narzędzi SAP
- Na podstawie informacji zgromadzonych z jednostek z działu opracowuje projekty: planu działalności Ministra Sprawiedliwości na rok następny, kwartalnych raportów analizy ryzyka, sprawozdań z realizacji zadań w danym roku oraz oświadczeń o stanie kontroli zarządczej dla działu sprawiedliwość
- Przygotowuje założenia metodologiczne do opracowywania tablic wynikowych z zakresu prawomocnie skazanych osób dorosłych, orzeczeń wobec nieletnich i podmiotów zbiorowych pozyskiwanych z Krajowego Rejestru Karnego, uczestniczy w przygotowywaniu dokumentacji przetargowej na wykonanie tych tablic
- Wykonuje w cyklach kwartalnych sprawozdawczość statystyczną z działalności wymiaru sprawiedliwości w oparciu o ustawę o statystyce publicznej, monitoruje jakość i kompletność gromadzonych informacji statystycznych
- Opracowuje zbiory danych statystycznych w formie tabelarycznej, analitycznej i opisowej z wizualizacją na mapach w oprogramowaniu MapInfo
- Weryfikuje i testuje programy informatyczne pod względem treści merytorycznych (w tym także w języku angielskim)
- Współpracuje z Głównym Urzędem Statystycznym w zakresie polityki ludnościowej w związku z przygotowaniem założeń do spisów powszechnych, w szczególności w zakresie spisu w jednostkach podległych Ministrowi Sprawiedliwości
Warunki pracy - praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- stres związany z licznymi kontaktami z odbiorcami zewnętrznymi danych statystycznych,
- presja czasu związana z nakładającymi się zadaniami,
- budynek architektonicznie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
List motywacyjny i oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów.
Kandydatki/kandydaci, którzy złożą dokumenty elektronicznie i spełnią wymagania formalne, będą zobligowani do dostarczenia oryginałów oświadczeń i listu motywacyjnego w kolejnym etapie rekrutacji.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
Jeśli oferta spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru poinformujemy Cię mailowo lub telefonicznie.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.
Zapoznaj się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, możesz także skorzystać z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.gov.pl/web/sprawiedliwosc.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Umiejętność obsługi programu Microsoft Excel
- Znajomość przepisów ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych
- Znajomość przepisów ustawy o statystyce publicznej, w tym znajomość przepisów dotyczących tajemnicy statystycznej
- Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
- Doskonalenie zawodowe, zorientowanie na osiąganie celów, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, umiejętność współpracy, myślenie analityczne, planowanie i myślenie strategiczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Przeszkolenie z zakresu prezentacji danych wynikowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopia dokumentu określonego w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695), potwierdzające znajomość języka angielskiego na poziomie B1. W przypadku składania dyplomu ukończenia Krajowej Szkoły Administracji Publicznej należy złożyć dodatkowo zaświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego wydane przez KSAP, jeśli z treści dyplomu ukończenia KSAP nie wynika, że absolwent Szkoły posiada znajomość tego języka. Kandydatki/kandydaci, którzy nie złożą dokumentów potwierdzających znajomość języka na wymaganym poziomie, zostaną poddani procedurze sprawdzającej
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań dodatkowych (fakultatywnie)Dokumenty należy złożyć do: 2023-02-04
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).