Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw aplikacji adwokackiej, radcowskiej, notarialnej i komorniczej w Wydziale Aplikacji Adwokackiej, Radcowskiej, Notarialnej i Komorniczej w Departamencie Zawodów Prawniczych 00-950 Warszawa Al. Ujazdowskie 11
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Realizuje zadania w zakresie nadzoru Ministra Sprawiedliwości nad aplikacjami: adwokacką, radcowską, notarialną i komorniczą, w tym bada zgodność z prawem uchwał organów samorządu: adwokackiego, radcowskiego, notarialnego i komorniczego, w sprawach dotyczących aplikacji.
- Rozpatruje odwołania od uchwał komisji egzaminacyjnych do spraw aplikacji adwokackiej, radcowskiej, notarialnej i komorniczej, w tym uchwał ustalających wynik egzaminu wstępnego, oraz od decyzji i postanowień przewodniczących tych komisji, a także opracowuje projekty decyzji i postanowień Ministra Sprawiedliwości, w tych sprawach.
- Realizuje zadania związane z egzaminami wstępnymi na aplikacje: adwokacką, radcowską, notarialną i komorniczą, w tym przygotowuje projekty zarządzeń Ministra Sprawiedliwości o powołaniu zespołów do przygotowania pytań testowych na egzaminy wstępne oraz przygotowuje projekty zarządzeń Ministra Sprawiedliwości w sprawie powoływania komisji egzaminacyjnych, a także analizuje protokoły z przebiegu egzaminów i uchwał w sprawie wyników egzaminów wstępnych na aplikacje: adwokacką, radcowską, notarialną i komorniczą.
- Przygotowuje odpowiedzi Ministra Sprawiedliwości na interpelacje, zapytania poselskie i oświadczenia senatorskie dotyczące działalności wydziału.
- Analizuje zgodność z prawem uchwał organów samorządu adwokackiego, samorządu radców prawnych i samorządu komorniczego dotyczących wpisu na listę aplikantów oraz przygotowuje projekty sprzeciwów w tych sprawach.
- Weryfikuje akty prawne skierowane do wydziału, analizując ich zgodność z obowiązującymi przepisami.
- Przygotowuje odpowiedzi na zapytania kierowane do wydziału, dotyczące egzaminów wstępnych oraz aplikacji.
Warunki pracy - praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- okresowe natężenie pracy,
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
List motywacyjny i oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów.
Kandydatki/kandydaci, którzy złożą dokumenty elektronicznie i spełnią wymagania formalne, będą zobligowani do dostarczenia oryginałów oświadczeń i listu motywacyjnego w kolejnym etapie rekrutacji.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
Jeśli oferta spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru poinformujemy Cię mailowo lub telefonicznie.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.
Zapoznaj się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, możesz także skorzystać z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.gov.pl/web/sprawiedliwosc.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
na stanowisku związanym ze stosowaniem prawa
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość ustawy Prawo o adwokaturze, ustawy o radcach prawnych, ustawy Prawo o notariacie, ustawy o komornikach sądowych w zakresie egzaminów wstępnych i przebiegu aplikacji
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, umiejętność współpracy, komunikacja, myślenie analityczne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzające doświadczenie zawodowe (np. świadectwa pracy, zakresy obowiązków, opisy stanowisk, zaświadczenia i inne, potwierdzające wskazany w ogłoszeniu obszar i okres doświadczenia)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2024-09-19
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).