Opis stanowiska pracy


Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw finansowych w Sekcji Obsługi Finansowej Wydziału Ekonomicznego Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej

02-585 Warszawa Al. Niepodległości 100

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przygotowuje (bieżąca analiza) otrzymane jak również wytworzone dowody księgowe zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne celem umożliwienia przeprowadzenia właściwej kontroli merytorycznej w obszarze usług teleinformatycznych w zakresie właściwości Biura.
  • Opracowuje w oparciu o otrzymane jak również wytworzone dowody księgowe zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne, zapotrzebowania na środki finansowe w ujęciu dziennym, dekadowym, miesięcznym oraz rocznym, jak również bieżąco aktualizuje w tym zakresie roczny harmonogram wydatków i dochodów Biura w obszarze usług teleinformatycznych w celu zabezpieczenia terminowej realizacji powstałych zobowiązań w zakresie właściwości Biura.
  • Monitoruje wykorzystanie publicznych środków finansowych (budżetowych i pozabudżetowych) w obszarze usług teleinformatycznych, wnioskuje o dokonanie wszelkich zmian w tym zakresie jak również opracowuje stosowne prognozy celem zapewnienia efektywnego wykonania przyznanego limitu wydatków w przedmiotowym zakresie.
  • Uzgadnia, na koniec każdego okresu sprawozdawczego, zrealizowane wydatki i dochody (wpływy) budżetowe i pozabudżetowe zarówno w układzie paragrafowym jak i zadaniowym z ewidencją wartościową prowadzoną w Biurze Finansów KGSG w obszarze usług teleinformatycznych celem zapewnienia zgodności ich bieżącej realizacji.
  • Wystawia wewnętrzne dokumenty księgowe związane z refundacją kosztów ponoszonych na rzecz instytucji publicznych i firm zewnętrznych, na podstawie porozumień, umów i zamówień zawartych w Biurze Łączności i Informatyki KGSG w obszarze usług teleinformatycznych celem zapewnienia właściwej i terminowej realizacji należności z nich wynikających.
  • Przygotowuje sprawozdawczość miesięczną, kwartalną, półroczną oraz roczną w zakresie wykonania planu finansowego Biura w układzie zarówno paragrafowym jak i zadaniowym w obszarze usług teleinformatycznych celem usystematyzowania zrealizowanych wydatków i wpływów i przygotowania stosownych analiz.
  • Prowadzi rejestry: otrzymanych rachunków, wydatków budżetowych i pozabudżetowych, zaangażowania wydatków celem kontroli prawidłowej realizacji limitu wydatków Biura.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- praca samodzielna biurowo-administracyjna,


- praca w siedzibie urzędu,


 Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- stałe godziny pracy (8.15-16.15),


- dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,


- stanowisko zlokalizowane jest na parterze budynku,


- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,


- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.,


- narzędzia i materiały do pracy: komputer, kserokopiarka, niszczarka,


- infrastruktura budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody, winda,


- budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, jednak występują ograniczenia związane ze swobodnym przemieszczaniem się (korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami), 


- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie po zakończeniu procedury naboru.


UWAGA!

WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ.

Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO.

W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK JEDNOCZESNIE NALEŻY ZŁOŻYC ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.


Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:



  • świadectwa pracy/służby,

  • zaświadczenia o zatrudnieniu,

  • zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych,

  • zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie,

  • referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,

  • zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym
    stanowisku.

    Dokumenty można składać:

  • osobiście w siedzibie urzędu

  • listownie

  • za pośrednictwem ePUAP albo e-Doręczenia.


Wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi ok. 5257,00 zł brutto + dodatek za wysługę lat.


Rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych dokumentów oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem kandydata) oświadczeń. Zostaną przyjęte tylko kompletne kserokopie dokumentów. Kandydaci zakwalifikowani będą informowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Na rozmowie kwalifikacyjnej poprosimy o okazanie oryginałów dokumentów dołączonych do aplikacji (do wglądu). 

Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w
niniejszym ogłoszeniu.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
pracy w administracji lub do 1 roku w obszarze finansowym lub księgowym

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • znajomość przepisów z dziedziny finansów publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy o rachunkowości, ustawy o podatku towarów i usług
  • kreatywność, samodzielność i inicjatywa
  • umiejętność pracy pod presją czasu
  • umiejętność analitycznego i strategicznego myślenia
  • dobra organizacja pracy i dokładność
  • podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
  • umiejętność pracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie w zakresie finansów, rachunkowości
  • znajomość przepisów dot. ochrony informacji niejawnych, udostępniania informacji publicznej
  • punktualność, dyspozycyjność


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/łem, nie pełniłam/łem służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie innych dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji ( świadectwa pracy, uprawnienia, referencje,zaświadczenia)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-08-12
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Biuro Kadr i Szkolenia
    Komendy Głównej Straży Granicznej
    Al. Niepodległości 100
    02-585 Warszawa
    z dopiskiem „oferta pracy – specjalista ds. finansowych, Wydział Ekonomiczny BŁiI KGSG” oraz numer ogłoszenia

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/07/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi