Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca w Zespole Prawno-Legislacyjnym i Koordynacji, Departament Nadzoru Właścicielskiego 00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Realizuje zadania obejmujące: sporządzanie analiz ekonomiczno-finansowych oraz prawnych dotyczących podmiotów, w których Skarb Państwa posiada prawa udziałowe, oraz przedsiębiorstw państwowych z obszarów lotnictwa, kolei i gospodarki morskiej, w tym w analiz w procesach podziału, łączenia lub przekształcenia spółek z udziałem Skarbu Państwa; umorzenia akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa; wnoszenia akcji/udziałów na podwyższenie kapitału zakładowego w spółkach z udziałem Skarbu Państwa; transakcji nabycia i sprzedaży akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa; mających na celu optymalizację współpracy pomiędzy spółkami z udziałem Skarbu Państwa; w zakresie wybranych procesów i zjawisk gospodarczych związanych z funkcjonowaniem spółek z udziałem Skarbu Państwa; opracowywanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których Skarb Państwa posiada prawa udziałowe, oraz przedsiębiorstw państwowych, przygotowywanie raportów, opracowań i prognoz, które wspierają podejmowanie decyzji strategicznych, wynikających z praw wykonywanych z akcji, przygotowywanie rekomendacji ekonomiczno-finansowych dotyczących spółek i realizowanych projektów, w tym inwestycyjnych, sporządzanie oceny opłacalności i efektywności działalności i projektów z analizą potencjalnych zysków i strat oraz ryzyk, monitorowanie działalności podmiotów i projektów inwestycyjnych pod kątem ekonomiczno-finansowym.
- Przygotowuje materiały dotyczące sprawozdań oraz prognoz finansowych w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego oraz prowadzonych przez Skarb Państwa transakcji kapitałowych, w szczególności pozyskuje, gromadzi i przetwarza informacje oraz przygotowuje materiały niezbędne do prowadzenia polityki właścicielskiej, gromadzi informacje na temat przebiegu transakcji kapitałowych oraz stanu realizacji poszczególnych projektów, monitoruje realizację umów/porozumień zawartych przez Ministra lub Ministerstwo z innymi podmiotami w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego, opracowuje sprawozdania dotyczące podmiotów, w których Skarb Państwa posiada prawa udziałowe, oraz przedsiębiorstw państwowych na potrzeby organizacji międzynarodowych oraz innych organów administracji, a w szczególności na potrzeby statystyki publicznej, prowadzonej przez Główny Urząd Statystyczny oraz koordynuje działania w tym zakresie.
- Bierze udział w planowaniu zamówień publicznych oraz przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań, w tym szacowaniu wartości zamówienia, sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia, nadzorowaniu wykonania umowy, przeprowadzaniu odbioru przedmiotu umowy.
- Prowadzi bazy danych ekonomiczno-finansowych pomiotów, wobec których komórka organizacyjna realizuje zadania w imieniu Skarbu Państwa.
Warunki pracy Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Informacja o metodach naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej
• rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez MS Teams)
Nie rozpatrujemy ofert, które zostały dostarczone po terminie.
UWAGA Jeśli planujesz wysłać aplikację w formie papierowej, zadbaj o to, aby wpłynęła do nas w wyznaczonym
terminie. Liczy się data wpływu do urzędu.
W przypadku aplikacji elektronicznej - załączniki znajdujące się w udostępnionej w internecie przestrzeni dyskowej
(tzw. chmury) nie będą pobierane.
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej:
• https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych
W Ministerstwie Infrastruktury możesz zgłosić naruszenie prawa w trybie określonym w Wewnętrznej procedurze
dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Infrastruktury,
stanowiącej Załącznik do Zarządzenia nr 15 Dyrektora Generalnego z dnia 25 września 2024 r. w sprawie ustalenia
wewnętrznej procedury zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych. Szczegóły
znajdują się na naszej stronie pod adresem:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wewnetrzne-zgloszenia-naruszenia-prawa
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe z zakresu finansów lub rachunkowości lub ekonomii lub matematyki lub zarządzania
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze finansów lub ekonomii przedsiębiorstw
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Wiedza z zakresu zarządzania projektami inwestycyjnymi
- Znajomość przepisów z zakresu działalności gospodarczej
- Znajomość ustawy o rachunkowości
- Znajomość mechanizmów monitorowania i oceny efektywności i opłacalności inwestycji
- Znajomość zasad funkcjonowania gospodarki w ujęciu mikro- i makroekonomicznym
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność analitycznego myślenia ( w tym umiejętność analizy danych finansowych)
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Wpis na listę doradców inwestycyjnych
- Spełnienie wymogów dla członków organów spółek kapitałowych, zawartych w Rozdziale 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
- Studia podyplomowe z zakresu analityki finansowej lub kontrolingu
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymogów dla członków organów spółek kapitałowych, zawartych w Rozdziale 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowymKopie dokumentu potwierdzającego wpis na listę doradców inwestycyjnychDokumenty należy złożyć do: 2025-09-03
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa
Dokumenty, z dopiskiem na kopercie „Oferta pracy DNW-66/25", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00