Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca w Zespole Prawno-Legislacyjnym i Koordynacji, Departament Nadzoru Właścicielskiego

00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Realizuje zadania obejmujące: sporządzanie analiz ekonomiczno-finansowych oraz prawnych dotyczących podmiotów, w których Skarb Państwa posiada prawa udziałowe, oraz przedsiębiorstw państwowych z obszarów lotnictwa, kolei i gospodarki morskiej, w tym w analiz w procesach podziału, łączenia lub przekształcenia spółek z udziałem Skarbu Państwa; umorzenia akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa; wnoszenia akcji/udziałów na podwyższenie kapitału zakładowego w spółkach z udziałem Skarbu Państwa; transakcji nabycia i sprzedaży akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa; mających na celu optymalizację współpracy pomiędzy spółkami z udziałem Skarbu Państwa; w zakresie wybranych procesów i zjawisk gospodarczych związanych z funkcjonowaniem spółek z udziałem Skarbu Państwa; opracowywanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których Skarb Państwa posiada prawa udziałowe, oraz przedsiębiorstw państwowych, przygotowywanie raportów, opracowań i prognoz, które wspierają podejmowanie decyzji strategicznych, wynikających z praw wykonywanych z akcji, przygotowywanie rekomendacji ekonomiczno-finansowych dotyczących spółek i realizowanych projektów, w tym inwestycyjnych, sporządzanie oceny opłacalności i efektywności działalności i projektów z analizą potencjalnych zysków i strat oraz ryzyk, monitorowanie działalności podmiotów i projektów inwestycyjnych pod kątem ekonomiczno-finansowym.
  • Przygotowuje materiały dotyczące sprawozdań oraz prognoz finansowych w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego oraz prowadzonych przez Skarb Państwa transakcji kapitałowych, w szczególności pozyskuje, gromadzi i przetwarza informacje oraz przygotowuje materiały niezbędne do prowadzenia polityki właścicielskiej, gromadzi informacje na temat przebiegu transakcji kapitałowych oraz stanu realizacji poszczególnych projektów, monitoruje realizację umów/porozumień zawartych przez Ministra lub Ministerstwo z innymi podmiotami w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego, opracowuje sprawozdania dotyczące podmiotów, w których Skarb Państwa posiada prawa udziałowe, oraz przedsiębiorstw państwowych na potrzeby organizacji międzynarodowych oraz innych organów administracji, a w szczególności na potrzeby statystyki publicznej, prowadzonej przez Główny Urząd Statystyczny oraz koordynuje działania w tym zakresie.
  • Bierze udział w planowaniu zamówień publicznych oraz przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań, w tym szacowaniu wartości zamówienia, sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia, nadzorowaniu wykonania umowy, przeprowadzaniu odbioru przedmiotu umowy.
  • Prowadzi bazy danych ekonomiczno-finansowych pomiotów, wobec których komórka organizacyjna realizuje zadania w imieniu Skarbu Państwa.


Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych


 


Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe


- zagrożenie korupcją


- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Informacja o metodach naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej
• rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez MS Teams)



Nie rozpatrujemy ofert, które zostały dostarczone po terminie.


UWAGA Jeśli planujesz wysłać aplikację w formie papierowej, zadbaj o to, aby wpłynęła do nas w wyznaczonym
terminie. Liczy się data wpływu do urzędu.


W przypadku aplikacji elektronicznej - załączniki znajdujące się w udostępnionej w internecie przestrzeni dyskowej
(tzw. chmury) nie będą pobierane.


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej:
• https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych


W Ministerstwie Infrastruktury możesz zgłosić naruszenie prawa w trybie określonym w Wewnętrznej procedurze
dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Infrastruktury,
stanowiącej Załącznik do Zarządzenia nr 15 Dyrektora Generalnego z dnia 25 września 2024 r. w sprawie ustalenia
wewnętrznej procedury zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych. Szczegóły
znajdują się na naszej stronie pod adresem:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wewnetrzne-zgloszenia-naruszenia-prawa



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe z zakresu finansów lub rachunkowości lub ekonomii lub matematyki lub zarządzania

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze finansów lub ekonomii przedsiębiorstw

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Wiedza z zakresu zarządzania projektami inwestycyjnymi
  • Znajomość przepisów z zakresu działalności gospodarczej
  • Znajomość ustawy o rachunkowości
  • Znajomość mechanizmów monitorowania i oceny efektywności i opłacalności inwestycji
  • Znajomość zasad funkcjonowania gospodarki w ujęciu mikro- i makroekonomicznym
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność analitycznego myślenia ( w tym umiejętność analizy danych finansowych)
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Wpis na listę doradców inwestycyjnych
  • Spełnienie wymogów dla członków organów spółek kapitałowych, zawartych w Rozdziale 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
  • Studia podyplomowe z zakresu analityki finansowej lub kontrolingu


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymogów dla członków organów spółek kapitałowych, zawartych w Rozdziale 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym
  • Kopie dokumentu potwierdzającego wpis na listę doradców inwestycyjnych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-09-03
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Infrastruktury
    ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa

    Dokumenty, z dopiskiem na kopercie „Oferta pracy DNW-66/25", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    22/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi