Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Miar w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny w Wydziale Prawno-Legislacyjnym w Departamencie Nadzoru i Kontroli

00-139 Warszawa Elektoralna 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządza opinie prawne oraz interpretuje przepisy prawa z zakresu właściwości Prezesa Urzędu
  • Opiniuje pod względem formalnoprawnym projekty umów i porozumień, a także współdziała w negocjowaniu i uzgadnianiu tych projektów
  • Reprezentuje Prezesa Urzędu lub Urząd przed sądem administracyjnym, sądem powszechnym, Sądem Najwyższym oraz przed innymi organami orzekającymi, w tym Krajową Izbą Odwoławczą
  • Opiniuje projekty specyfikacji warunków zamówienia i innych dokumentów w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
  • Sporządza pisma procesowe w postępowaniach sądowo-administracyjnych oraz sądowych, w zakresie pozostającym we właściwości Prezesa Urzędu lub Urzędu
  • Opiniuje pod względem formalnoprawnym projekty decyzji administracyjnych, postanowień i innych pism sporządzanych w toku postępowania administracyjnego
  • Sporządza opinie na potrzeby Kierownictwa Urzędu oraz komórek organizacyjnych Urzędu, w tym z zakresu prawa pracy oraz dostępu do informacji publicznej
  • Opiniuje projekty certyfikatów zgodności WE oraz innych dokumentów w toku postępowania o ocenę zgodności


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu. Zagrożenie korupcją. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.


W budynku znajduje się winda oraz łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w GUM, które są dostępne na stronie BIP GUM, w zakładce "Praca w GUM".


Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie nr 6 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 15 października 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Głównym Urzędzie Miar (Dz. Urz. GUM poz. 23).


Klauzula informacyjna dla osób zgłaszających naruszenie prawa jest dostępna pod linkiem klauzule RODO



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w pracy w obszarze obsługi prawnej podmiotów, w tym doświadczenie w stosowaniu prawa administracyjnego oraz prawa cywilnego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wpis na listę radców prawnych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym pisanie pism, rozumienie tekstów fachowych oraz wypowiadanie się na tematy związane z wykonywaną pracą
  • Znajomość ustawy – Prawo o miarach i ustawy o tachografach oraz aktów wykonawczych do tych ustaw
  • Znajomość ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego
  • Znajomość ustawy – Kodeks cywilny i ustawy - Kodeks postępowania cywilnego
  • Znajomość ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej i ustawy – Kodeks pracy
  • Komunikatywność
  • Umiejętność pracy samodzielnej oraz w zespole
  • Umiejętność rozwiązywania problemów
  • Umiejętność negocjacji
  • Umiejętność pracy pod presją czasu
  • Umiejętność obsługi programów komputerowych, tj. LEX, Legalis
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
    • Kopia dokumentu potwierdzająca wpis na listę radców prawnych
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-09-15
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Główny Urząd Miar
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Elektoralna 2
    00-139 Warszawa

    Dokumenty można składać przez ePUAP lub na adres rekrutacja@gum.gov.pl lub w kancelarii GUM w godz. 8.00-16.00.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    26/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi