Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny do spraw nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa w Wieloosobowym Stanowisku Pracy do Spraw Nadzoru i Fundacji, Departament Prawny

00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządza analizy lub opinie prawne, wyjaśniające i interpretujące przepisy, a także udziela konsultacji prawnych i doradztwa prawnego, w szczególności z zakresu nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa.
  • Opiniuje lub przygotowuje projekty aktów prawnych, umów lub innych dokumentów, w szczególności w zakresie nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, a także wykonuje zastępstwo procesowe w tym zakresie.
  • Zapewnia obsługę członków rad nadzorczych spółek oraz zgromadzenia wspólników albo walnego zgromadzenia w zakresie prawidłowej działalności organów statutowych tych spółek, w tym przygotowuje dokumenty na zgromadzenie wspólników/walne zgromadzenie spółek.
  • Opiniuje dokumenty przedstawiane przez spółki, związane z wykonywaniem przez nie zadań statutowych albo wynikające z umów zawartych z ministrem, w zakresie realizacji obowiązków nałożonych na spółki, w tym dotyczące realizacji planów finansowych oraz ich zgodności z postanowieniami umów albo statutów.
  • Uczestniczy w zespołach i grupach roboczych na poziomie komórek organizacyjnych ministerstwa oraz jednostek podległych lub nadzorowanych, w szczególności w zakresie nadzoru właścicielskiego, działalności nadzorowanych spółek.
  • Opracowuje analizy związane z funkcjonowaniem spółek z udziałem Skarbu Państwa.
  • Sporządza analizy i opinie prawne w sprawach fundacji, dla których minister jest ministrem właściwym, pełni rolę fundatora lub posiada uprawnienia wynikające ze statutów fundacji, oraz sporządza rekomendacje dotyczące trybu postępowania w stosunku do fundacji, które działają niezgodnie z przepisami prawa, statutem, celem dla którego zostały utworzone lub ich działalność nie jest zbieżna z zadaniami ministra oraz wykonuje zastępstwo procesowe w tym zakresie.
  • Opiniuje sprawy związane z delegowaniem przedstawicieli ministra do organów spółek, fundacji oraz innych podmiotów, w których reprezentowany jest minister/Skarb Państwa, w tym analizuje zgodności dokumentów z wymogami przepisów prawa oraz przygotowuje rekomendacje dla ministra.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa

  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie

  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe

  • zagrożenie korupcją

  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)

  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).


Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.


Aplikując w formie papierowej, CV oraz wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem a w przypadku e-Doręczenia lub ePUAP kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym. Oświadczenia muszą zawierać również datę ich sporządzenia.


W przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w formularzu aplikacyjnym należy jedynie zaznaczyć odpowiednie oświadczenia - nie jest wymagane dołączanie oświadczeń w formie skanów/zdjęć (wyjątek: do jednostek organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej, należy dołączyć dodatkowo wymagane oświadczenie w formie skanu/zdjęcia).Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.


Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone (i usunięte w przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w tym przez e-Doręczenia lub ePUAP).


Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Kandydat, który zostanie wskazany do zatrudnienia, a który urodził się przed 1 sierpnia 1972 r. przed zatrudnieniem zostanie poproszony o złożenie oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.).


Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie Ministra Finansów z dnia 18 września 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Finansów (Dz​. Urz​. Min​. Fin. poz. 89).


Pracę możesz rozpocząć od: 1 lub 15 dnia miesiąca.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze związanym z analizą, interpretacją i stosowaniem w praktyce przepisów prawa

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Szczególne uprawnienia: uprawnienie do wykonywania zawodu radcy prawnego (wpis na listę radców prawnych)
  • Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego lub francuskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie standardowych wypowiedzi oraz czytanie i rozumienie tekstów z obszaru prawa
  • Znajomość zasad reprezentacji Skarbu Państwa
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość ustawy kodeks spółek handlowych
  • Znajomość ustawy o szczególnych zasadach wykonywania niektórych zadań dotyczących informatyzacji w zakresie działów administracji rządowej budżet i finanse publiczne
  • Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym
  • Znajomość ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami
  • Znajomość ustawy o fundacjach
  • Znajomość ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawa
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe na kierunku ekonomia lub finanse lub rachunkowość
  • Znajomość ustawy o rachunkowości


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-22
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2025/221/PR

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    11/12/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi