Opis stanowiska pracy
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca prawny Departament Wsparcia Postępowań w Sprawach Zatorów Płatniczych 00-950 Warszawa pl. Powstańców Warszawy 1
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Wykonuje zastępstwo procesowe, w tym sporządza pisma procesowe, przed sądami oraz innymi organami orzekającymi w celu reprezentowania interesów Prezesa Urzędu, w szczególności w zakresie przeciwdziałania nadmiernemu opóźnianiu się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych.
- Opiniuje przygotowane przez komórki Urzędu projekty decyzji i postanowień oraz pisma do stron postępowań i innych podmiotów, jak również pisma procesowe kierowane do sądu, w celu zapewnienia ich formalnoprawnej i merytorycznej poprawności, w szczególności w zakresie ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
- Przygotowuje opinie prawne w sprawach zleconych przez Prezesa Urzędu, Dyrektora Generalnego lub Dyrektora Departamentu, celem przedstawienia stanu prawnego zleconych mu spraw.
- Ocenia merytorycznie zasadność wnoszenia środków zaskarżenia przez Prezesa UOKiK oraz zasadność wniesionego środka zaskarżenia od decyzji i postanowień Prezesa Urzędu w celu przekazania środka zaskarżenia wraz z aktami sprawy do sądu bądź wskazuje przesłanki uzasadniające uchylenie bądź zmianę decyzji lub postanowienia.
- Opiniuje projekty wewnętrznych aktów regulujących działalność Urzędu w celu zapewnienia ich formalnoprawnej poprawności.
- Udziela konsultacji pracownikom departamentów i delegatur Urzędu w związku z prowadzonymi przez nich postępowaniami administracyjnymi, w szczególności w sprawie nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych, w celu bieżącego wyjaśniania pojawiających się problemów prawnych.
- Przygotowuje rozwiązania legislacyjne w zakresie zagadnień związanych z przeciwdziałaniem nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
- Zapewnia spójność i jednolitość pism procesowych w sprawach należących do właściwości DWZ , w tym zakresie współpracuje z pracownikami DWZ w zakresie przygotowywania stanowisk procesowych. Udziela konsultacji pracownikom departamentu w związku z prowadzonymi przez nich postępowaniami administracyjnymi, w szczególności w sprawie nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych, a także konsultacji i opiniowania innych pism pozostających w kompetencjach departamentu.
Warunki pracy Budynek częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Praca w programie Avaya Workplaces oraz Zoom Workplaces dla firm (praca w słuchawkach).
Urząd jest członkiem Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji oraz Laureatem Nagrody Frieldly Workplaces.
Kontakty zewnętrzne (kilka razy w miesiącu):
• z sądem w związku z reprezentowaniem Prezesa Urzędu,
• ze stronami postępowań w związku z toczącymi się sprawami.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w UOKiK znajdują się na stronie:
https://uokik.gov.pl/bip/sygnalisci-wewnetrzni
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze stosowania prawa gospodarczego, cywilnego, administracyjnego lub na stanowisku radcy prawnego
pozostałe wymagania niezbędne: - Wiedza specjalistyczna i umiejętność jej praktycznego zastosowania z zakresu znajomości polskiego i wspólnotowego prawa: ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/7/UE z dnia 16 lutego 2011 r. w sprawie zwalczania opóźnień w płatnościach w transakcjach handlowych, ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych , ustawy o rachunkowości, ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, prawa ochrony konkurencji i konsumentów, prawa gospodarczego, procedury administracyjnej i cywilnej.
- Posiadanie kompetencji: organizacja pracy i zorientowanie na osiąganie celów, współpraca, myślenie analityczne, komunikacja.
- Uprawnienia radcy prawnego.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Posiadanie kompetencji: radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, wystąpienia publiczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność.
- Wiedza specjalistyczna i umiejętność jej praktycznego zastosowania z zakresu ustawy o rachunkowości, ustawy o podatku od towarów i usług oraz podstaw rachunkowości.
- Zaawansowana znajomość pakietu Office (w tym Excel i Word).
- Język angielski poziom B2.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Kopie dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień radcy prawnego.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentu potwierdzającego posiadanie znajomości języka angielskiego na poziomie B2.Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-29
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pl. Powstańców Warszawy 1 00-950 Warszawa (kancelaria UOKiK mieści się w Centrum Konferencyjnym UOKiK) z dopiskiem DWZ-SRP-RPr.