Opis stanowiska pracy


Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny Departament Wsparcia Postępowań w Sprawach Zatorów Płatniczych

00-950 Warszawa pl. Powstańców Warszawy 1

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wykonuje zastępstwo procesowe, w tym sporządza pisma procesowe, przed sądami oraz innymi organami orzekającymi w celu reprezentowania interesów Prezesa Urzędu, w szczególności w zakresie przeciwdziałania nadmiernemu opóźnianiu się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych.
  • Opiniuje przygotowane przez komórki Urzędu projekty decyzji i postanowień oraz pisma do stron postępowań i innych podmiotów, jak również pisma procesowe kierowane do sądu, w celu zapewnienia ich formalnoprawnej i merytorycznej poprawności, w szczególności w zakresie ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
  • Przygotowuje opinie prawne w sprawach zleconych przez Prezesa Urzędu, Dyrektora Generalnego lub Dyrektora Departamentu, celem przedstawienia stanu prawnego zleconych mu spraw.
  • Ocenia merytorycznie zasadność wnoszenia środków zaskarżenia przez Prezesa UOKiK oraz zasadność wniesionego środka zaskarżenia od decyzji i postanowień Prezesa Urzędu w celu przekazania środka zaskarżenia wraz z aktami sprawy do sądu bądź wskazuje przesłanki uzasadniające uchylenie bądź zmianę decyzji lub postanowienia.
  • Opiniuje projekty wewnętrznych aktów regulujących działalność Urzędu w celu zapewnienia ich formalnoprawnej poprawności.
  • Udziela konsultacji pracownikom departamentów i delegatur Urzędu w związku z prowadzonymi przez nich postępowaniami administracyjnymi, w szczególności w sprawie nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych, w celu bieżącego wyjaśniania pojawiających się problemów prawnych.
  • Przygotowuje rozwiązania legislacyjne w zakresie zagadnień związanych z przeciwdziałaniem nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
  • Zapewnia spójność i jednolitość pism procesowych w sprawach należących do właściwości DWZ , w tym zakresie współpracuje z pracownikami DWZ w zakresie przygotowywania stanowisk procesowych. Udziela konsultacji pracownikom departamentu w związku z prowadzonymi przez nich postępowaniami administracyjnymi, w szczególności w sprawie nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych, a także konsultacji i opiniowania innych pism pozostających w kompetencjach departamentu.


Warunki pracy

Budynek częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Praca w programie Avaya Workplaces oraz Zoom Workplaces dla firm (praca w słuchawkach). 


Urząd jest członkiem Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji oraz Laureatem Nagrody Frieldly Workplaces. 


Kontakty zewnętrzne (kilka razy w miesiącu): 


•        z sądem w związku z reprezentowaniem Prezesa Urzędu,


•        ze stronami postępowań w związku z toczącymi się sprawami.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w UOKiK znajdują się na stronie:
https://uokik.gov.pl/bip/sygnalisci-wewnetrzni



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze stosowania prawa gospodarczego, cywilnego, administracyjnego lub na stanowisku radcy prawnego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wiedza specjalistyczna i umiejętność jej praktycznego zastosowania z zakresu znajomości polskiego i wspólnotowego prawa: ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/7/UE z dnia 16 lutego 2011 r. w sprawie zwalczania opóźnień w płatnościach w transakcjach handlowych, ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych , ustawy o rachunkowości, ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, prawa ochrony konkurencji i konsumentów, prawa gospodarczego, procedury administracyjnej i cywilnej.
  • Posiadanie kompetencji: organizacja pracy i zorientowanie na osiąganie celów, współpraca, myślenie analityczne, komunikacja.
  • Uprawnienia radcy prawnego.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Posiadanie kompetencji: radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, wystąpienia publiczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność.
  • Wiedza specjalistyczna i umiejętność jej praktycznego zastosowania z zakresu ustawy o rachunkowości, ustawy o podatku od towarów i usług oraz podstaw rachunkowości.
  • Zaawansowana znajomość pakietu Office (w tym Excel i Word).
  • Język angielski poziom B2.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Kopie dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień radcy prawnego.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentu potwierdzającego posiadanie znajomości języka angielskiego na poziomie B2.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-29
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pl. Powstańców Warszawy 1 00-950 Warszawa (kancelaria UOKiK mieści się w Centrum Konferencyjnym UOKiK) z dopiskiem DWZ-SRP-RPr.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    01/12/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi