Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Zdrowia w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny do spraw obsługi prawnej w Wydziale Obsługi Prawnej III w Departamencie Prawnym

00-952 Warszawa ul. Miodowa 15

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • opiniuje pod względem formalno - prawnym projekty porozumień międzyinstytucjonalnych, umów oraz decyzji o dofinansowaniu projektów (w tym ich zmian) oraz umów cywilnoprawnych zawieranych na podstawie przepisów Prawa zamówień publicznych w ramach tzw. Pomocy Technicznej, w celu zapewnienia zgodności realizowanych działań z przepisami krajowymi oraz unijnymi.
  • sporządza opinie prawne, analizy i stanowiska w szczególności w zakresie systemu wdrażania funduszy europejskich oraz systemu wdrażania inwestycji Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, pomocy publicznej, finansów publicznych, Prawa zamówień publicznych, w celu zapewnienia zgodności realizowanych działań z przepisami krajowymi oraz unijnymi oraz prawidłowego wdrażania funduszy europejskich oraz Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
  • opiniuje decyzje/postanowienia i inne pisma wydawane w postępowaniach administracyjnych, w tym prowadzonych przez Departament Budżetu i Finansów, w zakresie wydatkowania środków europejskich, obejmujących w szczególności postępowania o zwrocie w całości lub części dofinansowania przez beneficjentów oraz stosowaniu wobec nich ulg i umorzeń, o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, w celu prawidłowego wdrażania funduszy europejskich oraz Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
  • prowadzi sprawy przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem Najwyższym i Trybunałem Konstytucyjnym oraz innymi organami, w tym przygotowuje pisma procesowe, w szczególności pozwy, odpowiedzi na pozwy, apelacje, odpowiedzi na apelacje, skargi kasacyjne, odpowiedzi na skargi kasacyjne (zastępstwo procesowe), w szczególności dotyczące funduszy europejskich w celu zapewnienia prawidłowej obsługi prawnej.
  • opiniuje projekty pełnomocnictw i upoważnień, w celu zapewnienia zgodnego z prawem przedstawicielstwa Ministra Zdrowia i Dyrektora Generalnego Ministerstwa Zdrowia.
  • monitoruje zmiany odpowiednich przepisów krajowych i unijnych oraz orzecznictwa sądowego, a także dokonuje analizy ich wpływu na system wdrażania funduszy europejskich, w celu zapewnienia prawidłowej obsługi prawnej Ministra Zdrowia i Ministerstwa Zdrowia.
  • prowadzi sprawy związane z kwestią pomocy publicznej w ramach funduszy Unii Europejskiej i Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w celu prawidłowego wdrażania funduszy europejskich oraz Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie prowadzonej obsługi prawnej.
  • opiniuje projekty aktów prawnych opracowywanych przez inne organy, kierowane w ramach uzgodnień do Ministra Zdrowia, w celu zapewnienia ich zgodności z prawem krajowym i unijnym.


Warunki pracy


  • Departament Prawny mieści się Warszawie przy ul. Miodowej 15 na II piętrze; winda znajduje się w budynku „B”; budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; w budynku „B” i „C” jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

  • Praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze.

  • Praca wiąże się z permanentną obsługą klientów zewnętrznych i pod presją czasu oraz krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w zawodzie radcy prawnego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Przeszkolenie z zakresu funduszy europejskich
  • Uprawnienia radcy prawnego – wpis na listę radców prawnych
  • Wiedza z zakresu procedury administracyjnej
  • Wiedza z zakresu funduszy europejskich
  • Wiedza z zakresu zamówień publicznych
  • Wiedza z zakresu finansów publicznych
  • Zdolność planowania i samodzielnej pracy
  • Umiejętność negocjacji
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Zaawansowana znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie
  • Przeszkolenie z zakresu pomocy publicznej
  • Zdolność analitycznego myślenia i duża samodzielność
  • Umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych i pod presją czasu
  • Umiejętność pracy w zespole


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Przeszkolenie z zakresu funduszy europejskich
  • Uprawnienia radcy prawnego - wpis na listę radców prawnych
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Przeszkolenie z zakresu pomocy publicznej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-26
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Zdrowia, Biuro Administracyjne, ul. Miodowa 15, 00–952 Warszawa z dopiskiem: „PR 2502"

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    15/04/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi