Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz wspierania rozwoju zainteresowań i uzdolnień dzieci i młodzieży w Wydziale Wychowania i Opieki, Departament Wychowania i Profilaktyki 00-918 Warszawa al. Szucha 25
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Inicjuje i uczestniczy w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych dotyczących funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
- Inicjuje i wspiera działania w zakresie dostępu do edukacji, w szczególności dzieci z małych miast i wiejskich, w tym bierze udział w pracach i spotkaniach grup tematycznych do spraw młodzieży na obszarach wiejskich.
- Inicjuje i wspiera rozwój edukacji pozaformalnej dzieci i młodzieży oraz funkcjonowanie publicznych i niepublicznych placówek oświatowo – wychowawczych (w zakresie rozwoju ruchu artystycznego dzieci i młodzieży prowadzonego przez placówki oświatowo-wychowawcze), placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania. Ponadto uczestniczy w spotkaniach w zakresie tworzenia warunków do rozwoju zainteresowań i uzdolnień dzieci i młodzieży.
- Prowadzi sprawy dotyczące rozwoju ruchu artystycznego dzieci i młodzieży, prowadzonego przez placówki oświatowo-wychowawcze, wspiera rozwój zajęć pozaszkolnych w zakresie działalności artystycznej, rekreacyjnej, opiekuńczej, sportowej, turystyczno-krajoznawczej.
- Inicjuje i uczestniczy w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych dotyczących funkcjonowania publicznych i niepublicznych placówek oświatowo-wychowawczych, placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, w tym domów wczasów dziecięcych.
- Realizuje zadania dotyczące współpracy MEN w zakresie organizacji Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Warunki pracy Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dla kandydatów zamieszczonymi na stronie BIP MEN w zakładce: Praca:https://www.gov.pl/web/edukacja/praca-w-men
Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzimy na podstawie dokumentów i oświadczeń wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. Oferta spełnia wymagania formalne jeżeli została złożona w terminie wskazanym w ogłoszeniu i zawiera wszystkie wymagane dokumenty oraz wymagane oświadczenia (prawidłowo wypełnione i podpisane).
Kandydat, którego oferta nie spełnia wymagań formalnych nie może zostać zakwalifikowany do kolejnego etapu
naboru dlatego prosimy o staranne i rzetelne złożenie aplikacji.
Dokumenty wymienione w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie są obowiązkowe, ale stanowią potwierdzenie spełniania wymagań dodatkowych.
Kandydaci aplikujący na ogłoszenia, które zawierają wymóg znajomości języka obcego, są zobowiązani do zawarcia w
oświadczeniu informacji dotyczących poziomu znajomości języka. Dla ułatwienia można skorzystać z opisu poziomów biegłości językowej wg skali przyjętej przez Radę Europy - Wzory oświadczeń do naboru https://www.gov.pl/web/edukacja/wzory-oswiadczen-do-naboru.
W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski dokonanego przez tłumacza przysięgłego.
Wszyscy kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni za pomocą poczty elektronicznej, a w przypadku nieposiadania e-maila - telefonicznie o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru, terminie i miejscu jego przeprowadzenia oraz metodach i technikach naboru stosowanych na tym etapie. Prosimy zatem o regularne sprawdzanie skrzynki e-mailowej w tym tzw. SPAMU.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone komisyjnie.
Prosimy o przesyłanie aplikacji w sposób wskazany o ogłoszeniu (aplikacje wysyłane na adres e-mail pracownika wskazanego do kontaktu, innych pracowników lub IOD, nie będą rozpatrywane).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych
pozostałe wymagania niezbędne: - znajomość ustawy o systemie oświaty oraz ustawy Prawo Oświatowe w zakresie przepisów ogólnych oraz w zakresie organizacji pracy szkoły i placówki, w tym roli organów szkoły
- znajomość ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie
- znajomość ustawy o stowarzyszeniach i ustawy o fundacjach w zakresie organizacji i funkcjonowania tych podmiotów
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie przepisów ogólnych, załatwiania skarg i wniosków oraz wydawania decyzji administracyjnych
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz organizacji służby cywilnej i obowiązków pracownika służby cywilnej
- znajomość procesu legislacyjnego
- znajomość procesu legislacyjnego
- znajomość ustawy Prawo Oświatowe w zakresie przepisów ogólnych oraz w zakresie organizacji pracy szkoły i placówki, w tym roli organów szkoły
- znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B1)
- współpraca
- rzetelność
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- komunikacja
- samodzielność i inicjatywa
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - przeszkolenie z zakresu kontroli
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- oświadczenie lub dokumenty potwierdzające znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B1)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracykopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie z zakresu kontroliDokumenty należy złożyć do: 2024-05-24
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Biuro Dyrektora Generalnego
Al. Szucha 25
00-918 Warszawa
(KONIECZNIE z dopiskiem na kopercie oraz w liście motywacyjnym "ogłoszenie - specjalista DWP/WWO/S/3/Z)
Polecamy aplikowanie przez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej)
lub na adres: nabory_edukacja@men.gov.pl