Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

naczelnik wydziału Ruchu Drogowego i Kierujących Pojazdami, Departament Transportu Drogowego

00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kieruje pracą Wydziału tj.: odpowiada za prawidłowe, efektywne i terminowe wykonanie zadań podległego Wydziału; parafuje pisma oraz podpisuje pisma z upoważnienia dyrektora w sprawach z zakresu zadań podległego wydziału, określonych w regulaminie wewnętrznym komórki organizacyjnej; wydaje dyspozycje i wytyczne podległym pracownikom niezbędne do wykonywania zadań; reprezentuje wydział w zakresie określonym przez przełożonych; zapewnia wymianę informacji z pozostałymi wydziałami, zespołami, samodzielnymi stanowiskami; przedstawia bezpośredniemu przełożonemu opinie i wnioski w sprawach przyjmowania do pracy, przenoszenia, zwalniania, awansowania, nagradzania i odznaczania oraz karania pracowników; przygotowuje opisy stanowisk pracy bezpośrednio podległych członków korpusu służby cywilnej i zakresy obowiązków dla pozostałych pracowników; dokonuje oceny podległych pracowników; ustala indywidualne programy rozwoju zawodowego bezpośrednio podległych członków korpusu służby cywilnej; opiniuje wnioski urlopowe podległych pracowników; wykonuje inne zadania zlecone przez przełożonych;
  • Planuje, organizuje przygotowania i koordynuje opracowywanie wdrożenia prawa wspólnotowego oraz projektów aktów normatywnych z zakresu ruchu drogowego, szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców i kierowców, wydawania uprawnień do kierowania pojazdami;
  • Kontroluje prowadzone postępowania w sprawach: odwoławczych, jako organu drugiej instancji w zakresie decyzji o zakazie prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie ośrodka szkolenia i ośrodka doskonalenia techniki jazdy; skarg, wniosków, petycji w zakresie właściwości wydziału, w tym wniosków kierowanych do systemu Solvit; odpowiedzi na wystąpienia poselskie i senatorskie;
  • Planuje, organizuje i kontroluje sprawy z zakresu nadzoru Ministra nad: Komisją Weryfikacyjną do sprawdzania kwalifikacji kandydatów na egzaminatorów i egzaminatorów osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz osób ubiegających się o uprawnienie do kierowania tramwajem; Komisją Egzaminacyjną dla kandydatów na instruktorów techniki jazdy oraz instruktorów techniki jazdy; Komisją do spraw weryfikacji i rekomendacji pytań egzaminacyjnych;
  • Prowadzi sprawy dotyczące: podmiotu produkującego i personalizującego prawa jazdy wynikającego z realizacji obowiązków Ministra Infrastruktury określonych w umowie z ww. podmiotem; blankietów dokumentów publicznych trzeciej kategorii będących we właściwości Wydziału, w tym udziału w nadzorze nad zapewnieniem funkcjonowania systemu produkcji blankietów;
  • Planuje, organizuje i kontroluje opinie, stanowiska oraz interpretacje dla administracji rządowej i samorządowej szczebla wojewódzkiego i powiatowego projektów w zakresie ruchu drogowego, szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców i kierowców, wydawania uprawnień do kierowania pojazdami; przygotowuje stanowiska dla Komisji Europejskiej dotyczące transpozycji do polskiego porządku prawnego przepisów wspólnotowych, w zakresie kompetencji wydziału;
  • Organizuje i kontroluje w zakresie zadań wydziału opiniowanie zewnętrznych aktów normatywnych oraz rozwiązania proponowane przez inne resorty, w szczególności przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów (jako urząd obsługujący ministra właściwego do spraw informatyzacji), Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Finansów i Ministerstwo Klimatu i Środowiska powiązanych z zakresem zadań wydziału;
  • Uczestniczy w pracach organizacji Międzynarodowej Komisji ds. Szkolenia i Egzaminowania na Prawo Jazdy (CIECA) zrzeszającej organy odpowiedzialne za egzaminowanie kandydatów na kierowców; uczestniczy w posiedzeniach Komitetów i grup roboczych Komisji Europejskiej oraz innych struktur Unii Europejskiej, naradach i spotkaniach roboczych oraz konferencjach organizowanych za granicą.


Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych


Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe


- zagrożenie korupcją


- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz


- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach


Rekrutacja zdalna (większość etapów naboru przeprowadzamy zdalnie; możliwe, że kandydatów zaprosimy do naszej siedziby na testy wiedzy i testy psychologiczne).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Informacja o metodach naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej
• rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez MS Teams)


• badanie kompetencji kierowniczych (testy psychologiczne)


Nie rozpatrujemy ofert, które zostały dostarczone po terminie.


UWAGA Jeśli planujesz wysłać aplikację w formie papierowej, zadbaj o to, aby wpłynęła do nas w wyznaczonym
terminie. Liczy się data wpływu do urzędu.


W przypadku aplikacji elektronicznej - załączniki znajdujące się w udostępnionej w internecie przestrzeni dyskowej (tzw. chmury) nie będą pobierane.


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych


W Ministerstwie Infrastruktury możesz zgłosić naruszenie prawa w trybie określonym w Wewnętrznej procedurze
dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Infrastruktury,
stanowiącej Załącznik do Zarządzenia nr 15 Dyrektora Generalnego z dnia 25 września 2024 r. w sprawie ustalenia
wewnętrznej procedury zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych. Szczegóły
znajdują się na naszej stronie pod adresem:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wewnetrzne-zgloszenia-naruszenia-prawa



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze związanym z administracją publiczną lub dotyczącym obsługi prawnej lub transportu drogowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz znajomość podstawowych przepisów krajowych w zakresie uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami, szkolenia kierowców i transportu drogowego (ustawa o kierujących pojazdami, ustawa - Prawo o ruchu drogowym)
  • Znajomość przepisów UE dotyczących uprawnień do kierowania pojazdami (dyrektywa 2006/126/WE)
  • Znajomość procesu decyzyjnego i struktur UE
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • Znajomość przepisów postępowania administracyjnego
  • Znajomość procesu legislacyjnego
  • Znajomość przepisów dotyczących zamówień publicznych
  • Znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych
  • Znajomość struktur organizacyjnych oraz procesu tworzenia aktów prawnych w UE
  • Umiejętności analityczne
  • Umiejętność zarządzania personelem
  • Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-08
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Infrastruktury
    ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa

    Dokumenty, z dopiskiem na kopercie „Oferta pracy DTD-49/25", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    26/06/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi