Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Miar w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw prowadzenia ewidencji księgowej w Wydziale Księgowości i Finansów w Biurze Dyrektora Generalnego

00-139 Warszawa Elektoralna 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wystawia dokumenty, w tym w szczególności faktury VAT, noty księgowe obciążeniowe (w tym za czynności wykonywane w Urzędzie na podstawie umów cywilnoprawnych), a także prowadzi korespondencję z kontrahentami związaną z wystawionymi dokumentami
  • Kontroluje dokumenty pod względem formalno-rachunkowym i zgodności z planem finansowym GUM oraz prowadzi ewidencję operacji gospodarczych w zakresie wydatków i dochodów GUM zgodnie z zasadami rachunkowości wraz z dekretowaniem dowodów księgowych z uwzględnieniem wszystkich przekrojów ewidencji księgowej, w tym w szczególności na właściwe rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej
  • Kontroluje dokumenty pod względem formalno-rachunkowym i ewidencjonuje dokumenty dotyczące obrotu składnikami majątkowymi (w tym ewidencja przesunięć między miejscami użytkowania) oraz obrotu materiałowego w magazynach stanowiącymi podstawę przychodu i rozchodu składników zgodnie z zasadami rachunkowości wraz z dekretowaniem dowodów księgowych z uwzględnieniem wszystkich przekrojów ewidencji księgowej, w tym na właściwe rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej
  • Prowadzi szczegółową ewidencję w zakresie składników majątku, w tym w szczególności: a) ilościowo-wartościową środków trwałych i pozostałych środków trwałych według klasyfikacji rodzajowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym nalicza umorzenia, prowadzi ewidencję księgową, sporządza sprawozdania w przedmiotowym zakresie; b) ilościowo-wartościową składników majątku oraz uzgadnia środki trwałe i WNiP w zakresie ewidencji księgowej w księgach rachunkowych GUM z księgą inwentarzową; c) uczestniczy w pracach inwentaryzacyjnych, uzgadnia i wyjaśnia różnice inwentaryzacyjne i dokonuje ich wyceny oraz sporządza wykazy niedoborów i nadwyżek
  • Weryfikuje poprawność rozliczeń podróży służbowych krajowych i zagranicznych oraz weryfikuje i uzgadnia salda rozrachunków na koniec każdego miesiąca z księgami rachunkowymi GUM
  • Nadzoruje oraz obsługuje systemy bankowości elektronicznej NBE oraz BGK-ZLECENIA, a także prowadzi rozliczenia z bankami, w szczególności dba o aktualizacje kart wzorów podpisów NBP i BGK
  • Bierze udział w sporządzaniu jednostkowych sprawozdań statystycznych (w tym z zakresu ewidencji majątku), budżetowych oraz sprawozdania finansowego (bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu jednostki oraz informacji dodatkowej) oraz łącznych sprawozdań w zakresie części 64
  • Współpracuje z instytucjami zewnętrznymi (w tym w zakresie dotyczącym kontroli), sporządzania raporty i informacje, archiwizuje dokumenty, aktualizuje wewnętrzne procedury, bierze udział w doskonaleniu procedur oraz inicjuje propozycje modyfikacji już istniejących, opiniuje projekty aktów prawnych


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu. 


W budynku znajduje się winda oraz łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w GUM, które są dostępne na stronie BIP GUM, w zakładce "Praca w GUM".


Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie nr 6 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 15 października 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Głównym Urzędzie Miar (Dz. Urz. GUM poz. 23).


Klauzula informacyjna dla osób zgłaszających naruszenie prawa jest dostępna pod linkiem klauzule RODO



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w księgowości lub w obszarze ewidencji składników majątku

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz aktów wykonawczych
  • Umiejętność prowadzenia ksiąg rachunkowych
  • Umiejętność obsługi programu finansowo-księgowego
  • Umiejętność: komunikacji, współpracy, organizacji pracy, orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność rozwiązywania problemów
  • Umiejętność obsługi programów pakietu MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • Znajomość przepisów w zakresie Klasyfikacji Środków Trwałych
  • Umiejętność naliczenia amortyzacji i umorzenia
  • Umiejętność sporządzania sprawozdań w zakresie ewidencji składników majątku
  • Umiejętność obsługi bankowości elektronicznej
  • Znajomość ustawy Prawo o miarach
  • Umiejętność obsługi programu QUORUM


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-11-27
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Główny Urząd Miar
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Elektoralna 2
    00-139 Warszawa

    Dokumenty można składać przez ePUAP lub na adres rekrutacja@gum.gov.pl lub w kancelarii GUM w godz. 8.00-16.00.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    17/11/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi