Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Rozwoju i Technologii w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista w Wydziale Cyfryzacji Planowania Przestrzennego, Departament Planowania Przestrzennego

00-507 Warszawa Plac Trzech Krzyży 3/5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Bierze udział w projektach i/ lub zarządza projektami w obszarze cyfryzacji zagospodarowania przestrzennego, w tym m.in. związanych z Rejestrem Urbanistycznym oraz Wtyczką APP2.
  • Analizuje i projektuje wymagania systemów IT w zakresie przygotowania systemu teleinformatycznego obsługującego Rejestr Urbanistyczny.
  • Przygotowuje dokumenty strategiczne w zakresie tematu „zagospodarowanie przestrzenne”.
  • Wspiera proces kształtowania polityki przestrzennej poprzez inicjowanie, wdrażanie, utrzymywanie oraz propagowanie rozwiązań służących cyfryzacji planowania przestrzennego oraz stosowanie zasad dyrektywy INSPIRE oraz wykorzystanie zasobów infrastruktury informacji przestrzennej.
  • Pomaga merytorycznie w realizacji projektów w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).
  • Prowadzi obsługę procesu legislacyjnego.
  • Bierze udział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań i zakupów w zakresie właściwości komórki organizacyjnej.
  • Organizuje i/ lub prowadzi szkolenia/ seminaria/ konferencje w zakresie cyfryzacji planowania przestrzennego oraz wdrażania projektów wynikających z założeń KPO.
  • Udziela informacji na wnioski, petycje i zapytania (w tym o udostępnienie informacji publicznych) w sprawach należących do właściwości Wydziału.


Warunki pracy


  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe - udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, rozwiązań geoinformatycznych (zarówno jako uczestnik, jak i prowadzący, reprezentujący Ministerstwo)

  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz - występowanie jako ekspert w zakresie związanym z cyfryzacją planowania przestrzennego



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Oświadczenia złóż zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/pracuj-z-nami

  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.

  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.

  • Złóż dokumenty w języku polskim. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

  • Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.

  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prześlij kopię potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu.

  • Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzamy na podstawie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”.

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia.

  • W swoim cv podaj numer telefonu i/lub adres poczty elektronicznej. Jeśli Twoja aplikacja spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru powiadomimy Cię telefonicznie lub mailowo.

  • W CV opisz swoje doświadczenie zawodowe określając daty początkowe i końcowe oraz wykonywane czynności. Jeżeli w ogłoszeniu jest wymagana lub pożądana znajomość języka obcego określ w CV poziom jego znajomości.

  • Oferty kandydatów, którzy nie zostaną zakwalifikowani z przyczyn formalnych oraz którym nie zaproponujemy zatrudnienia w danym naborze, zostaną zniszczone komisyjnie po zakończeniu rekrutacji.

  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.

  • W Ministerstwie Rozwoju i Technologii możesz zgłosić naruszenie prawa w trybie określonym w Wewnętrznej procedurze dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, stanowiącej Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 24 Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 12 września 2024 r. w sprawie procedur zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Rozwoju i Technologii (Dz. Urz. Min. Roz. i Tech. poz. 26) Link do przepisów: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/zglos-naruszenie-prawa


 


 



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku architektura lub urbanistyka, gospodarka przestrzenna, geodezja, geoinformatyka, informatyka lub dowolne wyższe i studia podyplomowe w zakresie GIS oraz planowania przestrzennego, urbanistyki czy gospodarki przestrzennej.

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze w tworzeniu aktów planowania przestrzennego, danych GIS i/lub baz danych GIS lub tworzenia systemów IT wykorzystujących dane przestrzenne.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Znajomość prawa w obszarze planowania i zagospodarowania przestrzennego, infrastruktury informacji przestrzennej
  • Współpraca, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja
  • Myślenie analityczne
  • Biegła znajomość obsługi programu MS Office, QGIS
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później). Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość przepisów prawa w obszarze zamówień publicznych.
  • Znajomość ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  • Doświadczenie zawodowe powyżej 1 roku w jednostkach sektora finansów publicznych.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-09-03
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Rozwoju i Technologii
    Biuro Dyrektora Generalnego
    Plac Trzech Krzyży 3/5
    00-507 Warszawa
    Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15

    Aplikację możesz wysłać też przez ePUAP lub na adres mailowy: rekrutacja@mrit.gov.pl (plik nie może przekraczać 30 MB)
    W liście motywacyjnym oraz w tytule wiadomości elektronicznej lub na kopercie wpisz numer naboru DPR-128

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi