Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Zdrowia w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw obsługi kanałów elektronicznych w Wieloosobowym Stanowisku ds. komunikacji elektronicznej w Biurze Komunikacji

00-952 Warszawa ul. Miodowa 15

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Planuje i tworzy treści do kanałów komunikacji w mediach społecznościowych Ministerstwa Zdrowia (treść oraz grafika lub wideo), zgodnie z przyjętą strategią oraz planem publikacji. Analizuje skuteczność publikowanych treści w oparciu o dane z narzędzi analitycznych (zasięgi, zaangażowanie, interakcje), sporządza okresowe raporty oraz rekomenduje optymalizację działań. Współtworzy strategie bieżących projektów komunikacyjnych.
  • Monitoruje i moderuje dyskusję w kanałach social media (SoMe) Ministerstwa w porozumieniu z Rzecznikiem Prasowym lub/i Dyrektorem Biura Komunikacji. Realizuje strategię oraz plan komunikacji w social mediach (SoMe) dla Urzędu w porozumieniu z Dyrektorem Biura oraz Rzecznikiem Prasowym.
  • Monitoruje i analizuje media społecznościowe pod kątem potencjalnych kryzysów i potrzeb komunikacyjnych, prowadzi bieżącą komunikację w kanałach SoMe Ministerstwa Zdrowia. Monitoruje trendy, nastroje społeczne i tematy wrażliwe w mediach społecznościowych, identyfikuje potencjalne sytuacje kryzysowe oraz proponuje działania prewencyjne lub wyjaśniające. Monitoruje serwisy agencji prasowych i prasy regionalnej z zakresu ochrony zdrowia oraz działalności urzędu.
  • Tworzy treści wizualne do publikacji w kanałach cyfrowych Ministerstwa Zdrowia. Samodzielnie opracowuje treści komunikatów (copy), projektuje grafiki i wykonuje materiały wideo – w tym nagrania, krótkie formaty (reels, stories, TikToki) oraz montaż.
  • Zarządza strukturą informacyjną strony internetowej, proponując zmiany poprawiające przejrzystość, łatwość nawigacji i intuicyjność serwisu w celu zapewnienia sprawnego przepływu informacji pomiędzy urzędem a społeczeństwem.
  • Tworzy nowe formaty komunikacyjne oraz elementy kampanii specjalnych (cykle tematyczne, real-time content, formaty interaktywne) – zarówno zaplanowane, jak i reagujące na bieżące wydarzenia.
  • Współprowadzi stronę internetową Ministerstwa Zdrowia oraz weryfikuje i przebudowuje struktury serwisu w celu zapewnienia sprawnego przepływu informacji pomiędzy urzędem a społeczeństwem.
  • Organizuje i obsługuje we współpracy z innymi pracownikami Biura wydarzenia medialne, konferencje i briefingi prasowe w celu realizacji polityki informacyjnej urzędu, w szczególności w zakresie komunikacji SoMe.


Warunki pracy


  • Praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie;

  • Praca pod presją czasu;

  • Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury);

  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach;

  • Stres wynikający z bezpośrednich kontaktów z klientem zewnętrznym (dziennikarzami).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w prowadzeniu komunikacji w kanałach SoMe

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Umiejętność redagowania informacji w kanałach Social Media (SoMe): X,, Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin),
  • Rozumienie specyfiki różnych kanałów i umiejętne dostosowywanie treści i formy przekazu do wybranego kanału,
  • Umiejętności fotograficzne i graficzne niezbędne do realizacji komunikacji w SoMe,
  • Sprawne posługiwanie się narzędziami typu: Canva, CapCut, ChatGPT/AI, Leonardo, Suno,
  • Znajomość zasad komunikacji w SoMe,
  • Znajomość podstawowych zagadnień związanych z ochroną zdrowia,
  • Orientacja w życiu społeczno-politycznym,
  • Kreatywność,
  • Samodzielność w zakresie realizowanych zadań,
  • Komunikatywność,
  • Umiejętność pracy w zespole,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym w mowie i piśmie,
  • Otwartość,
  • Decyzyjność,
  • Konstruktywne proponowanie konkretnych rozwiązań.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Zdrowia znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/zdrowie/procedura-zgloszen-wewnetrznych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-25
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Zdrowia, Biuro Administracyjne, ul. Miodowa 15, 00–952 Warszawa z dopiskiem: "KO 3193"

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    16/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi