Opis stanowiska pracy
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych w Zespole Projektowym – Inwazyjne Gatunki Obce w Departamencie Realizacji Projektów Środowiskowych 02-305 Warszawa Al. Jerozolimskie 136
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - realizuje zadania mające na celu przygotowanie oraz prowadzenie projektu pn. Wdrażanie Planu działań dla priorytetowych dróg przenoszenia inwazyjnych gatunków obcych;
- we współpracy z właściwymi komórkami GDOŚ, bierze udział w realizacji działań z zakresu projektu, w szczególności dotyczących planowanych do zlecenia opracowań, przeprowadzenia szkoleń, kompleksowej analizy metod zwalczania oraz kampanii informacyjno-edukacyjne;
- przygotowuje opisy przedmiotów zamówienia, jako wkłady merytoryczne do zamówień publicznych i zamówień wyłączonych spod stosowania ustawy Pzp oraz bierze udział w prowadzonych postępowaniach;
- bierze udział w nadzorze nad realizacją oraz w odbiorach umów z wykonawcami oraz sprawdza, analizuje i weryfikuje otrzymane od nich materiały związane z realizacją projektu pn. Wdrażanie Planu działań dla priorytetowych dróg przenoszenia inwazyjnych gatunków obcych;
- prowadzi bieżący monitoring wykonania wskaźników w celu terminowej i zgodnej z umową o dofinansowanie realizacji projektu oraz odpowiada za kompletowanie dokumentacji na potrzeby potwierdzenia osiągnięcia założonych w projekcie wskaźników wymaganej przez Instytucję Wdrażającą;
- odpowiada za spełnianie przez GDOŚ obowiązków w zakresie informacji i promocji projektów;
- uczestniczy w spotkaniach związanych z realizacją projektu;
- współpracuje z komórkami organizacyjnymi GDOŚ oraz innymi organami i instytucjami.
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych.
Realizacja zadań wiąże się z:
- zagrożeniem korupcją
- presją czasu
- częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz
Budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Brak odpowiednio przystosowanych łazienek.
W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- W przypadku aplikowania w formie papierowej oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen.
- Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.
- Za kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy uważa się dokumenty wyraźnie wskazujące na wykonywanie zadań w wymaganym obszarze (np. jeżeli na świadectwie pracy widnieje stanowisko specjalisty, należy dołączyć do niego kopię zakresu wykonywanych obowiązków/zadań/czynności na zajmowanym stanowisku, wystawiony przez pracodawcę).
- Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę wpływu bądź osobistego dostarczenia oferty do Urzędu.
- Prosimy o podawanie aktualnego nr telefonu oraz adresu e-mail.
- Informacje na temat procedury zgłoszeń wewnętrznych w GDOŚ znajdują się na stronie internetowej:https://www.gov.pl/web/gdos/zgloszenia-wewnetrzne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych lub w ochronie środowiska
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Dobra znajomość przepisów i wytycznych w zakresie projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym FEnIKS
- Znajomość zasad zarządzania projektami
- Dobra znajomość przepisów z zakresu zamówień publicznych
- Zdolność analitycznego myślenia
- Umiejętność dobrej organizacji pracy
- Umiejętność skutecznej komunikacji
- Umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office)
- Informacja dla osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku: W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - znajomość prawa krajowego i międzynarodowego z zakresu ochrony przyrody (w szczególności ustawa o ochronie przyrody, Dyrektywa Siedliskowa i Dyrektywa Ptasia)
- znajomość przepisów unijnych i krajowych dotyczących inwazyjnych gatunków obcych
- umiejętność prowadzenia działań informacyjno-edukacyjnych
- przeszkolenie w zakresie prowadzenia działań informacyjnych, edukacyjnych lub promocyjnych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu rekrutacji w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkoleniaDokumenty należy złożyć do: 2025-08-22
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Zachęcamy do aplikowania w formie elektronicznej.
Dokumenty można także dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub wysłać na adres:
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
Al. Jerozolimskie 136
02-305 Warszawa
z dopiskiem:
starszy specjalista DRP-21/2025
Oświadczenia w wersji papierowej prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen
Link do aplikowania online: https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=20d090ccfa624d1897ae7b7ec1ee1ace