Opis stanowiska pracy


Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych w Zespole Projektowym – Inwazyjne Gatunki Obce w Departamencie Realizacji Projektów Środowiskowych

02-305 Warszawa Al. Jerozolimskie 136

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • realizuje zadania mające na celu przygotowanie oraz prowadzenie projektu pn. Wdrażanie Planu działań dla priorytetowych dróg przenoszenia inwazyjnych gatunków obcych;
  • we współpracy z właściwymi komórkami GDOŚ, bierze udział w realizacji działań z zakresu projektu, w szczególności dotyczących planowanych do zlecenia opracowań, przeprowadzenia szkoleń, kompleksowej analizy metod zwalczania oraz kampanii informacyjno-edukacyjne;
  • przygotowuje opisy przedmiotów zamówienia, jako wkłady merytoryczne do zamówień publicznych i zamówień wyłączonych spod stosowania ustawy Pzp oraz bierze udział w prowadzonych postępowaniach;
  • bierze udział w nadzorze nad realizacją oraz w odbiorach umów z wykonawcami oraz sprawdza, analizuje i weryfikuje otrzymane od nich materiały związane z realizacją projektu pn. Wdrażanie Planu działań dla priorytetowych dróg przenoszenia inwazyjnych gatunków obcych;
  • prowadzi bieżący monitoring wykonania wskaźników w celu terminowej i zgodnej z umową o dofinansowanie realizacji projektu oraz odpowiada za kompletowanie dokumentacji na potrzeby potwierdzenia osiągnięcia założonych w projekcie wskaźników wymaganej przez Instytucję Wdrażającą;
  • odpowiada za spełnianie przez GDOŚ obowiązków w zakresie informacji i promocji projektów;
  • uczestniczy w spotkaniach związanych z realizacją projektu;
  • współpracuje z komórkami organizacyjnymi GDOŚ oraz innymi organami i instytucjami.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych.


Realizacja zadań wiąże się z:



  • zagrożeniem korupcją

  • presją czasu

  • częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz


Budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Brak odpowiednio przystosowanych łazienek.


W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.

  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

  • W przypadku aplikowania w formie papierowej oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen.

  • Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.

  • Za kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy uważa się dokumenty wyraźnie wskazujące na wykonywanie zadań w wymaganym obszarze (np. jeżeli na świadectwie pracy widnieje stanowisko specjalisty, należy dołączyć do niego kopię zakresu wykonywanych obowiązków/zadań/czynności na zajmowanym stanowisku, wystawiony przez pracodawcę).

  • Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę wpływu bądź osobistego dostarczenia oferty do Urzędu.

  • Prosimy o podawanie aktualnego nr telefonu oraz adresu e-mail.

  • Informacje na temat procedury zgłoszeń wewnętrznych w GDOŚ znajdują się na stronie internetowej:https://www.gov.pl/web/gdos/zgloszenia-wewnetrzne



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych lub w ochronie środowiska

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Dobra znajomość przepisów i wytycznych w zakresie projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym FEnIKS
  • Znajomość zasad zarządzania projektami
  • Dobra znajomość przepisów z zakresu zamówień publicznych
  • Zdolność analitycznego myślenia
  • Umiejętność dobrej organizacji pracy
  • Umiejętność skutecznej komunikacji
  • Umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office)
  • Informacja dla osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku: W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość prawa krajowego i międzynarodowego z zakresu ochrony przyrody (w szczególności ustawa o ochronie przyrody, Dyrektywa Siedliskowa i Dyrektywa Ptasia)
  • znajomość przepisów unijnych i krajowych dotyczących inwazyjnych gatunków obcych
  • umiejętność prowadzenia działań informacyjno-edukacyjnych
  • przeszkolenie w zakresie prowadzenia działań informacyjnych, edukacyjnych lub promocyjnych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu rekrutacji w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-22
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Zachęcamy do aplikowania w formie elektronicznej.

    Dokumenty można także dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub wysłać na adres:
    Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
    Al. Jerozolimskie 136
    02-305 Warszawa
    z dopiskiem:
    starszy specjalista DRP-21/2025

    Oświadczenia w wersji papierowej prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen

    Link do aplikowania online: https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=20d090ccfa624d1897ae7b7ec1ee1ace

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi