Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Rozwoju i Technologii w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista w Wydziale Wykonania Budżetu cz. 20w Departamencie Budżetu i Finansów

00-507 Warszawa Plac Trzech Krzyży 3/5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi obsługę przepływów finansowych, w tym sporządza przelewy w systemie bankowości elektronicznej (NBP, BGK_Zlecenia, BGK24), weryfikuje przepływy środków do beneficjentów i koszty ich realizacji, sprawdza dokonane wpływy, w tym zwroty na rachunek wydatków budżetowych.
  • Prowadzi obsługę i ewidencję finansowo-księgową, w tym prowadzi ewidencję zaangażowania środków finansowych dotyczących realizacji planu finansowego w roku bieżącym i w latach przyszłych, sprawdza zgodności otrzymywanych dokumentów z planem finansowym w danym roku budżetowym, weryfikuje pod kątem formalno-rachunkowym dowody księgowe oraz salda kont rozrachunkowych, dekretuje i ewidencjonuje dokumenty.
  • Prowadzi obsługę w zakresie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych, w tym weryfikuje stopień wykorzystania przekazanych dotacji, weryfikuje zapisy księgowe, sporządza zestawienia (m.in. obrotów i sald, analityki wydatków, etc.), weryfikuje zgodność danych z dokumentami otrzymanymi z innych komórek.
  • Inwentaryzuje aktywa poprzez porównywanie danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami, przygotowuje potwierdzenia sald oraz wyjaśnia ewentualne niezgodności rozrachunków z poszczególnymi kontrahentami.
  • Sporządza opinie w zakresie zadań realizowanych w Wydziale, opiniuje pod względem finansowym oraz sprawdza z planem finansowym Ministerstwa dokumenty wywołujące skutki finansowe dla Ministerstwa (umowy, wnioski o zaangażowanie środków/dokonanie zakupu), opiniuje projekty zewnętrznych oraz wewnętrznych aktów prawnych z zakresu właściwości Wydziału, przygotowuje niezbędne informacje oraz wyjaśnienia dla Najwyższej Izby Kontroli oraz komórek organizacyjnych Ministerstwa.
  • Przygotowuje odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie oraz zapytania w trybie udostępniania informacji publicznej.
  • Archiwizuje dokumentację.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca pod presją czasu


Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/warunki-pracy



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Oświadczenia złóż zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/pracuj-z-nami

  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.

  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.

  • Złóż dokumenty w języku polskim. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

  • Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.

  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prześlij kopię potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu.

  • Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzamy na podstawie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”.

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia.

  • W swoim cv podaj numer telefonu i/lub adres poczty elektronicznej. Jeśli Twoja aplikacja spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru powiadomimy Cię telefonicznie lub mailowo.

  • W CV opisz swoje doświadczenie zawodowe określając daty początkowe i końcowe oraz wykonywane czynności. Jeżeli w ogłoszeniu jest wymagana lub pożądana znajomość języka obcego określ w CV poziom jego znajomości.

  • Oferty kandydatów, którzy nie zostaną zakwalifikowani z przyczyn formalnych oraz którym nie zaproponujemy zatrudnienia w danym naborze, zostaną zniszczone komisyjnie po zakończeniu rekrutacji.

  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.

  • W Ministerstwie Rozwoju i Technologii możesz zgłosić naruszenie prawa w trybie określonym w Wewnętrznej procedurze dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, stanowiącej Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 24 Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 12 września 2024 r. w sprawie procedur zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Rozwoju i Technologii (Dz. Urz. Min. Roz. i Tech. poz. 26) Link do przepisów: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/zglos-naruszenie-prawa



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obsłudze finansowo-księgowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
  • Wiedza z zakresu rachunkowości, w tym znajomość rachunkowości budżetowej
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Współpraca, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Komunikacja
  • Myślenie analityczne
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później). Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-04
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Rozwoju i Technologii
    Biuro Dyrektora Generalnego
    Plac Trzech Krzyży 3/5
    00-507 Warszawa
    Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15

    Aplikację możesz wysłać też przez ePUAP lub na adres mailowy: rekrutacja@mrit.gov.pl (plik nie może przekraczać 30 MB)
    W liście motywacyjnym oraz w tytule wiadomości elektronicznej lub na kopercie wpisz numer naboru DBF-111

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    17/07/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi