Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Zdrowia w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista w Wydziale Nauki i Spraw Organizacyjnych w Departamencie Rozwoju Kadr Medycznych

00-952 Warszawa ul. Miodowa 15

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi sprawy z zakresu nadzoru merytorycznego nad uczelniami medycznymi, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego oraz Centrum Egzaminów Medycznych, w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania tych jednostek.
  • Bada zgodność z prawem uchwał senatów uczelni medycznych oraz Rady Naukowej Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego, w celu realizacji zadań ustawowych.
  • Prowadzi sprawy związane z przyznawaniem studentom stypendiów Ministra Zdrowia za znaczące osiągnięcia naukowe i sportowe.
  • Przygotowuje projekty aktów prawnych dotyczące zakresu powierzonych zadań; cyklicznie przygotowuje nowelizacje właściwych rozporządzeń oraz zarządzeń Ministra Zdrowia w związku ze zmianami w przepisach rangi ustawowej.
  • Prowadzi sprawy związane z przyznawaniem nagród Ministra Zdrowia dla nauczycieli akademickich.
  • Prowadzi sprawy związane z odpowiedziami dla studentów, pracowników uczelni oraz uczelni na pytania dotyczące interpretacji przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce będące w kompetencji ministra właściwego do spraw zdrowia.


Warunki pracy

 



  • praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie;

  • praca pod presją czasu;



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Zdrowia znajdują się na stronie:


https://www.gov.pl/web/zdrowie/procedura-zgloszen-wewnetrznych



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie w zakresie prawa lub administracji

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w administracji lub w obsłudze prawnej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wiedza z zakresu przepisów ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego
  • Umiejętność planowania i organizacji pracy
  • Komunikatywność
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • wiedza z zakresu ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz ustawy o Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • certyfikat potwierdzający znajomość j. angielskiego

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-06-27
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Zdrowia, Biuro Administracyjne, ul. Miodowa 15, 00–952 Warszawa z dopiskiem: „RK 3119"

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/06/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi