Opis stanowiska pracy
Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw koordynowania pracą referatu w Samodzielnej Sekcji Organizacyjnej Referatu do Spraw Obsługi Administracyjnej Zarządu do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej 02-585 Warszawa al. Niepodległości 100
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Organizuje i koordynuje pracę Referatu w zakresie potrzeb kancelaryjno – biurowych w celu zapewnienia właściwej realizacji spoczywających na Referacie zadań tj. sporządzanie wykazów potrzebnych materiałów biurowych i sprzętu; obsługa techniczna tj. kierowanie pism o przepustki, dostęp do kluczy itp., planowanie i realizacja zakupów na cele reprezentacyjne Zarządu oraz rozliczanie wydatków.
- Przygotowuje i koordynuje spotkania oraz delegacje służbowe kierownictwa Zarządu, opracowuje projekty pism również w języku angielskim, dotyczących organizacji przez Zarząd do Spraw Cudzoziemców KGSG spotkań delegacji zagranicznych i krajowych oraz organizuje obsługę logistyczną tych spotkań. Przygotowuje i rozlicza preliminarze kosztów wizyt delegacji przyjeżdżających na zaproszenie Dyrektora Zarządu.
- Dokonuje rozliczeń w imieniu uczestników podróży służbowej poza granicami kraju w celu zapewnienia odpowiedniej obsługi finansowo-logistycznej Zarządu. Wydaje i prowadzi ewidencję wydawanych delegacji służbowych, w celu właściwego zabezpieczenia działalności służbowej Zarządu. Dokonuje zakupu biletów lotniczych dla funkcjonariuszy wyjeżdżających w celach służbowych w ramach lotów rejsowych.
- Realizuje zadania związane z zaopatrywaniem terenowych jednostek organizacyjnych Straży Granicznej w blankiety dokumentów oraz druki protokołów i pouczeń poprzez bieżące monitorowanie potrzeb, w celu zabezpieczenia prawidłowego wykonywania czynności z zakresu postępowań administracyjnych z cudzoziemcami.
- Dokonuje wstępnej kontroli spełniania wymogów formalnych dostarczonych dokumentów dot. przebywania funkcjonariuszy na zwolnieniach lekarskich, rejestracja, potwierdzenie dostarczenia bądź odmowa przyjęcia zaświadczeń lub oświadczeń.
- Wspomaga działania związane z koordynowaniem szkoleń wewnętrznych oraz prowadzonych przez podmioty zewnętrzne dedykowanych funkcjonariuszom i pracownikom Zarządu do Spraw Cudzoziemców KGSG a także opiniuje plany i potrzeby szkoleniowych komórek właściwych w sprawach cudzoziemców w celu umożliwienia prawidłowego rozwoju zawodowego funkcjonariuszy oraz pracowników pionu do spraw cudzoziemców.
- Uczestniczy w komisjach i zespołach powoływanych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej oraz Dyrektora Zarządu do Spraw Cudzoziemców KGSG w celu realizacji zadań służbowych.
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca samodzielna, administracyjno - biurowa, w siedzibie urzędu,
- praca w pomieszczeniu biurowym/w terenie,
- reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- zagrożenie korupcją,
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stałe godziny pracy (8.15-16.15),
- dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,
- stanowisko zlokalizowane jest na III piętrze budynku,
- pomieszczenia klimatyzowane,
- infrastruktura budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody,
- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.,
- narzędzia i materiały do pracy: komputer, telefon, kserokopiarka, niszczarka,
- budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, jednak występują ograniczenia związane ze swobodnym przemieszczaniem się (korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami),
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie po zakończeniu procedury naboru.
UWAGA!
WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ.
Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO.
W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK JEDNOCZESNIE NALEŻY ZŁOŻYC ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.
Przykładowa prawidłowo przygotowana aplikacja dostępna jest na stronie:
http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html.
Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:
- świadectwa pracy/służby,
- zaświadczenia o zatrudnieniu,
- zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych,
- zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie,
- referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,
- zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym
stanowisku.
Dokumenty można składać:
- osobiście w siedzibie urzędu
- listownie
- za pośrednictwem ePUAP albo e-Doręczenia.
Wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi ok. 6071,93 zł brutto+ dodatek za wysługę lat.
Rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu a także oferty, które nie
zawierają kompletu wymaganych dokumentów oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem
kandydata) oświadczeń.
Zostaną przyjęte tylko kompletne kserokopie dokumentów. Kandydaci zakwalifikowani będą informowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Na rozmowie kwalifikacyjnej poprosimy o okazanie oryginałów dokumentów dołączonych do aplikacji (do wglądu).
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w
niniejszym ogłoszeniu.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarach związanych z administracją publiczną lub co najmniej 1 rok doświadczenia w kierowaniu zespołem lub w zarządzaniu projektami (w przypadku gdy wiązało się ono z koordynacją zadań wykonywanych przez różnych pracowników)
pozostałe wymagania niezbędne: - Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych,
- Znajomość języka obcego na poziomie bardzo dobrym: j.angielski lub j. rosyjski lub j. niemiecki;
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- współpraca w zespole,
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych
- umiejętność pracy w środowisku WINDOWS
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- Oświadczenie kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/łem, nie pełniłam/łem służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
- kopia dokumentu lub oświadczenie kandydata o wymaganej znajomości j.angielskiego lub j. rosyjskiego lub j. niemieckiego
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie innych dokumentów potwierdzających posiadanie określonych kwalifikacji ( świadectwa pracy, uprawnienia, referencje)Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-14
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Kadr i Szkolenia
Komendy Głównej Straży Granicznej
Al. Niepodległości 100
02-585 Warszawa
z dopiskiem „oferta pracy - starszy specjalista w ZdSC KGSG oraz numer ogłoszenia"