Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Zdrowia w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw wynagrodzeń w Wydziale Wynagrodzeń

00-952 Warszawa ul. Miodowa 15

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządza listy płac dla pracowników korpusu służby cywilnej oraz pracowników nieobjętych mnożnikowym systemem wynagradzania finansowanych ze środków Ministerstwa Zdrowia oraz ze środków funduszy zagranicznych (PT: POIiŚ, POWER, FENIKS, FERS, MNFIII). Prowadzi kartoteki płacowe dla każdego pracownika. Wprowadza potrącenia do systemu kadrowo-płacowego, sprawdza te kwoty oraz należne składki i zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych na sporządzonych listach płac. Tworzy zestawienia płacowe na podstawie wypłaconych list płac.
  • Ustala uprawnienia do zasiłków z ubezpieczenia społecznego, ustala podstawy zasiłkowe, stawki oraz nalicza właściwe zasiłki na listach płac. Prowadzi kartoteki zasiłkowe dla każdego pracownika, zgodnie z wymogami ZUS.
  • Uzgadnia kwoty zaliczek na podatek dochodowy od wszystkich miesięcznych wypłat w celu prawidłowego odprowadzenia na konto Urzędu Skarbowego. Sporządza deklaracje do Urzędu Skarbowego o przekazanych zaliczkach.
  • Wystawia roczne informacje o dochodach i zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych dla pracowników po uprzednim uzgodnieniu z kartoteką wynagrodzeń danego pracownika, oraz danymi osobowymi znajdującymi się w systemie kadrowo-płacowym. Wysyła informacje pracownikom oraz do Urzędów Skarbowych właściwych według miejsca zamieszkania. Kontroluje bazę adresową Urzędów Skarbowych i ich kompetencji terytorialnych.
  • Uzgadnia sporządzone zestawienia z należnymi potrąceniami od poszczególnych pracowników, w celu prawidłowego dokonania potrąceń z list płac. Sporządza przelewy w systemie, na konta wierzycieli, po uprzedniej analizie korespondencji między wierzycielami a działem wynagrodzeń (zmiany numerów rachunków bankowych wierzycieli, odstąpienie od egzekucji itp.) oraz uzgadnia z księgowością.
  • Zgłasza, wyrejestrowuje zleceniobiorców oraz członków ich rodzin. Sporządza deklaracje miesięczne oraz raporty ZUS z potrąconych i odprowadzonych składek społecznych i zdrowotnej, sporządza korekty deklaracji rozliczeniowych i raportów ZUS oraz rozlicza nadpłaty składek ZUS w programie ZUS - PŁATNIK, uzgadnia i sporządza korekty.
  • Rozlicza i odprowadza składki na PFRON, sporządza deklaracje.
  • Rozlicza należności z tytułu zawartych umów zlecenia / o dzieło, finansowanych ze środków Ministerstwa Zdrowia oraz ze środków funduszy zagranicznych (PT: POIiŚ, POWER, FENIKS, FERS, NMF III)) nalicza analizując i ustalając zasiłki i potrącenia. Sporządza przelewy w programie NBP oraz przekazuje na konto komorników zajęte wierzytelności. Prowadzi karty zasiłków i wynagrodzeń.


Warunki pracy

Budynek w Warszawie przy ul. Miodowej 15 jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; w budynku jest winda i toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych przed budynkiem jest podjazd dla wózków inwalidzkich 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze wynagrodzeń




pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów dot. wynagrodzeń, podatków i ubezpieczeń społecznych,
  • znajomość prawa pracy,
  • znajomość przepisów dot. rozliczania wynagrodzeń członków korpusu służby cywilnej,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 październiak 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumantach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość obsługi specjalistycznych programów komputerowych: QUORUM – Kadry - Płace, PŁATNIK, NBP, TREZOR
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność organizacji pracy własnej,


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie kandydatki/kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowała/nie pracował, nie pełniła/nie pełnił służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/nie był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-15
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Zdrowia, Biuro Administracyjne, ul. Miodowa 15, 00–952 Warszawa z dopiskiem: „starszy specjalista ds. wynagrodzeń w Wydziale Wynagrodzeń w Biurze Administracyjnym – poz. 2419”.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    05/03/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi