Opis stanowiska pracy


Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw obsługi wydatków osobowych w Wydziale Płac Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej

02-514 Warszawa Al. Niepodległości 100

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Koordynuje zadania związane z planowaniem środków finansowych do miesięcznych zapotrzebowań oraz rocznego harmonogramu wydatków w zakresie płac i pochodnych oraz prace w zakresie zabezpieczenia finansowego wypłaty nagród uznaniowych realizowanych na podstawie pism z Biura Kadr i Szkolenia Komendy Głównej Straży Granicznej oraz obsługa finansowa w tym zakresie w celu bieżącej obsługi finansowej.
  • Nalicza wynagrodzenia oraz inne świadczenia pieniężne pracowników w celu sporządzenia list płac i list dodatkowych należności przy użyciu specjalistycznego programu płacowego Ft-Płace.
  • Kalkuluje skutki finansowe w roku bieżącym i latach przyszłych wynikających ze zmian składników wynagrodzeń oraz przyznania pracownikom innych należności w celu prawidłowej i terminowej realizacj
  • Sporządza informacje oraz przygotowuje dane do procesu planowania wydatków osobowych celem zgłoszenia do planu finansowego Komendy Głównej Straży Granicznej.
  • Prowadzi ewidencję wynagrodzeń pracowników oraz dokumentację w celu sprawdzenia prawidłowości naliczanych wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych przy użyciu specjalistycznego programu płacowego oraz przygotowania dokumentów do archiwizacji.
  • Przyjmuje do realizacji oraz dokonuje potrąceń z wynagrodzeń i innych należności składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, zaliczek na podatek dochodowy i innych potrąceń w celu prawidłowego naliczenia wynagrodzeń i innych należności oraz terminowego rozliczenia wierzytelności osób trzecich, banków, komorników, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń, Urzędu Skarbowego przy użyciu specjalistycznego programu płacowego, sporządza listy wypłat należności dotyczące podróży służbowych pracowników oraz dokonuje potrąceń nierozliczonych zaliczek.


Warunki pracy

warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywaniu zadań:



  • praca samodzielna biurowo - administracjyna, 

  • praca w siedzibie urzędu,


miejsce i otoczenie organizacyjno - techniczne stanowiska pracy:



  • praca w pomieszczeniu biurowym,

  • praca w godzinach 8:15 - 16:15,

  • stanowisko pracy starszego specjalisty zlokalizowane jest na II piętrze budynku,

  • dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,

  • budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych - wyposażony jest w windę, sanitariaty na parterze i poddaszu budynku dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, jednak występują ograniczenia związane ze swobodnym przemieszczaniem się (korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami),

  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,

  • praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.,

  • obsługa urządzeń biurowych (komputer, drukarka, kserokopiarka, faks, niszczarka, skaner).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

UWAGA!


LIST MOTYWACYJNY, ŻYCIORYS (CV) ORAZ WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ.


Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO.


W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK JEDNOCZESNIE NALEŻY ZŁOŻYC ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.



  • Przykładowa prawidłowo przygotowana aplikacja dostępna jest na stronie:
    http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html

  • Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:
    - świadectwa pracy/służby,
    - zaświadczenia o zatrudnieniu,
    - zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych,
    - zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie,
    - referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,
    - zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym stanowisku.

  • Wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi 3615,06 zł netto + dodatek za wysługę lat.

  • Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie urzędu lub listownie.

  • Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane – decyduje data przyjęcia oferty w urzędzie lub data stempla pocztowego.

  • Rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu, a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem kandydata) dokumentów i oświadczeń.

  • Kandydaci zakwalifikowani będą informowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

  • Przyjmujemy tylko kompletne kserokopie dokumentów, oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

  • Wzory wymaganych oświadczeń znajdują się na stronie:
    http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html


 



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w pracy w administracji lub finansach

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych
  • Znajomość przepisów prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i naliczania wynagrodzeń
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • umiejętność pracy w zespole
  • obsługa komputera
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • poświadczenie bezpieczeństwa
  • obsługa programu płacowego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgodny na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/łem, nie pełniłam/łem służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie obsługi programu płacowego (zaświadczenia, certyfikaty, referencje, zakres obowiązków).
  • Kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-12-19
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Biuro Kadr i Szkolenia Komendy Głównej Straży Granicznej
    Al. Niepodległości 100
    02-514 Warszawa
    z dopiskiem "oferta pracy - starszy specjalista WP BF KGSG oraz numer ogłoszenia".

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/11/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi