Opis stanowiska pracy
Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw rozliczeń i windykacji Wydział Rozliczeń i Windykacji, Biuro Finansowe 00-807 Warszawa Aleje Jerozolimskie 94
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Weryfikuje, ewidencjonuje i analizuje korespondencję i rozstrzygnięcia organów egzekucyjnych, sądów i innych organów administracji państwowej w sprawach pozostających we właściwości Wydziału, w tym prowadzenie postępowań odwoławczych oraz udział w postępowaniu upadłościowym i restrukturyzacyjnym;
- Prowadzi postępowania wyjaśniające, w tym korespondencję z osobami zobowiązanymi, organami egzekucyjnymi, sądami i innymi organami państwowymi jak i innymi komórkami organizacyjnymi GITD w zakresie prowadzonych spraw;
- Zgłasza wszelkie informacje w zakresie aktualizacji przypisu należności oraz kontroluje prawidłowości rozliczania wpłat jak i dochodzenia należności pieniężnych w zakresie prowadzonych przez Wydział spraw, w tym przy wykorzystywaniu systemów teleinformatycznych;
- Sporządza wkłady do spraw wynikających ze skarg w sprawach należących do właściwości Wydziału;
- Sporządza wkłady do zapytań Zespołu Radców Prawnych GITD, projektów odpowiedzi, pism i zapytań w sprawach pozostających we właściwości Wydziału;
- Identyfikuje i zgłasza potrzeby w zakresie rozwoju i modyfikacji funkcjonalności systemów teleinformatycznych wspierających pracę Wydziału oraz optymalizacji procesów pracy;
- Wykonuje sprawozdania, analizy, zestawienia i raporty w zakresie danych pozostających we właściwości Wydziału oraz tworzenie, weryfikacja i aktualizacja procedur;
- Przeprowadza instruktarze stanowiskowe dla nowozatrudnionych pracowników oraz szkolenia w zakresie wdrożenia nowych funkcjonalności lub wdrożenia nowych optymalizacji procesów pracy.
Warunki pracy Praca przy komputerze wymagająca wymuszonej pozycji ciała - powyżej 4 godzin dziennie. Narzędzia i materiały pracy: komputer, skaner, telefon, drukarka, faks. Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach w zakresie podjazdu oraz toalet. Oświetlenie w pomieszczeniach naturalne i sztuczne. Temperatura w pomieszczeniach nie mniejsza niż 18° Celsjusza z wentylacją grawitacyjną i klimatyzacją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych, praca pod presją czasu.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Uprzejmie informujemy, że dokumenty można składać w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub pocztą elektroniczną na adres rekrutacja@gitd.gov.pl. W ofercie należy podać dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji. W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną oświadczenia wymagane w ogłoszeniu powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydatki/kandydatów i przesłane w formie skanów.
Kopiami dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego lub dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego są:
kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres i obszar doświadczenia zawodowego.
Prosimy o przesyłanie tylko tych dokumentów, które są wymagane lub zalecane.
Oferty przesłane po terminie lub nie spełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu nie są rozpatrywane. Weryfikacja wymagań formalnych odbywa się na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne”. Oferta jest uznana za kompletną, jeśli zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń dostępnych pod adresem https://www.gov.pl/web/gitd/dokumenty-do-pobrania.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym prosimy dołączyć kopie tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad organizacji naboru znajdują się na stronie internetowej Inspektoratu w zakładce Pracuj z nami: https://www.gov.pl/web/gitd/kariera
Zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w powyższym ogłoszeniu do składania dokumentów. Osobom takim przysługuje pierwszeństwo w zatrudnieniu, jeśli złożą kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność oraz znajdą się w gronie osób, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, przedstawionych przez komisję, przeprowadzającą nabór dyrektorowi generalnemu urzędu celem zatrudnienia wybranego kandydata.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w organach administracji publicznej
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość aktów prawnych: ustawy o transporcie drogowym, ustawy prawo o ruchu drogowym w zakresie dotyczącym Inspekcji Transportu Drogowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia w zakresie dotyczącym postępowania mandatowego, ustawy Kodeks postępowania cywilnego w zakresie prowadzenia postępowań egzekucyjnych, ustawy o kosztach komorniczych w zakresie prowadzenia postępowań egzekucyjnych, ustawy o komornikach sądowych w zakresie prowadzenia postępowań egzekucyjnych, ustawy Kodeks wykroczeń w zakresie dotyczącym grzywien nakładanych mandatem karnym, ustawy Kodeks karny w zakresie dotyczącym grzywien nakładanych mandatem karnym, ustawy prawo upadłościowe, ustawy prawo restrukturyzacyjne, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy o autostradach płatnych oraz o krajowym funduszu drogowym w zakresie poboru opłat, ustawy Ordynacja podatkowa w zakresie Działu III;
- Biegła obsługa komputera w zakresie MS Office;
- Kompetencje: komunikatywność, kreatywność, organizacja pracy własnej, współpraca w zespole, sumienność, samodzielność i inicjatywa, rzetelność, podejmowanie decyzji, odporność na stres.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2022-10-17
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Biuro Dyrektora Generalnego
Al. Jerozolimskie 94
00-807 Warszawa
Z dopiskiem na kopercie/mailu oraz w CV: BDG.WKR.SR.110.231.2022
Zachęcamy do wysyłania dokumentów pocztą elektroniczną na adres: rekrutacja@gitd.gov.pl
UWAGA!
Ponieważ w trakcie rekrutacji kontaktujemy się za pomocą poczty elektronicznej, uprzejmie prosimy o sprawdzanie również skrzynki SPAM.