Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista w Wydziale Płac, Biuro Administracyjno-Finansowe 00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Prowadzi obsługę płacową wynagrodzeń ze stosunku pracy i zawartych umów cywilnoprawnych oraz Komisji działających przy Ministerstwie, w tym m.in.: nalicza wynagrodzenia, dokonuje potrąceń obowiązkowych (ZUS i podatek) oraz dobrowolnych, nalicza zasiłki z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego;
- Prowadzi obsługę i ewidencję finansowo-księgową w zakresie wynagrodzeń pracowników oraz zawartych umów cywilnoprawnych, w tym księguje listy wynagrodzeń, sprawdza dokumenty księgowe pod względem formalno-rachunkowym, kontroluje prawidłowości zapisów dotyczących ewidencji księgowej;
- Analizuje i weryfikuje naliczone wynagrodzenia w zakresie wykorzystania funduszu wynagrodzeń, w tym zaangażowanie środków na wynagrodzenia wynikające z umów o pracę oraz zawartych umów cywilnoprawnych, sporządza informacje na temat wykorzystania środków, analizuje koszty, zobowiązania oraz należności;
- Prowadzi obsługę finansowo-księgową Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- Obsługuje płatności w systemach bankowości elektronicznej, w tym: przygotowuje polecenia przelewów z list wynagrodzeń oraz dotyczących należnych składek do ZUS i zaliczek do Urzędu Skarbowego;
- Sporządza roczne informacje o składkach oraz informacje o przychodach i pobranych zaliczkach dla pracowników oraz dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych, wystawia zaświadczenia o wysokości uzyskanych dochodów;
- Prowadzi obsługę w zakresie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych w zakresie sprawozdań o stanie zatrudnienia i wynagrodzenia (Rb-28, Rb-70, sprawozdania do Szefa Służby Cywilnej, sprawozdania GUS), weryfikuje zapisy księgowe oraz przygotowuje informacje z wykorzystania budżetu.
Warunki pracy Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- Po zakończeniu naboru oferty złożone przez kandydatów/kandydatki, którzy nie zostali zatrudnieni oraz sprawdziany wiedzy i umiejętności przeprowadzone w ramach naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej:
• https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe w zakresie ekonomii lub finansów
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
pracy w obsłudze finansowo-księgowej wynagrodzeń
pozostałe wymagania niezbędne: - Wiedza z zakresu naliczania wynagrodzeń, sporządzania list płac i innych wypłat.
- Wiedza z zakresu: rachunkowości, w tym znajomość rachunkowości budżetowej; ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych; świadczeń wypłacanych pracownikom w razie choroby i macierzyństwa; podatku od osób fizycznych; ustawy o finansach publicznych; ustawy o służbie cywilnej; ustawy o ZFŚS; ustawy o PFRON
- Wiedza z zakresu rozliczania umów cywilnoprawnych
- Znajomość obsługi programu PŁATNIK
- Skuteczna komunikacja
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2021-10-01
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa
Dokumenty, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym „Oferta pracy BAF-192/21”, należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00