Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Edukacji i Nauki w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw dyscyplinarnych Zespół Obsługi Postępowań Dyscyplinarnych Departament Kontroli i Audytu

00-529 Warszawa ul. Wspólna 1/3

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Obsługuje administracyjnie oraz merytorycznie rzeczników dyscyplinarnych ministra oraz komisje dyscyplinarne I i II instancji w zakresie prowadzonych postępowań wyjaśniających i dyscyplinarnych tj.: analizuje dokumentację, rekomenduje sposób procedowania, przygotowuje projekty pism, prowadzi korespondencję e-mail i rozmowy telefoniczne (w imieniu rzeczników oraz przewodniczącego komisji dyscyplinarnych I i II instancji), rezerwuje hotele, udziela odpowiedzi na pisma, skargi i zapytania dziennikarzy, sporządza 2 razy w roku sprawozdania z działalności.
  • Organizuje i obsługuje: przesłuchania dokonywane przez rzeczników, posiedzenia komisji dyscyplinarnej I i II instancji, (m.in. opracowuje w uzgodnieniu z przewodniczącym komisji dyscyplinarnej oraz przewodniczącym i członkami składu orzekającego: terminy, miejsca i porządek posiedzenia, przekazuje dokumentację, protokołuje posiedzenia, przygotowuje projekty zarządzeń, postanowień, orzeczeń, przesyła zawiadomienia o rozprawach oraz zarządzenia, postanowienia, orzeczenia do uczestników postępowania).
  • Przygotowuje dokumentację odwoławczą od prawomocnych orzeczeń komisji dyscyplinarnych I i II instancji do przekazania do właściwej komisji dyscyplinarnej albo Sądu Apelacyjnego w Warszawie, Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych.
  • Prowadzi dokumentację dotyczącą postępowania wyjaśniającego oraz postępowania dyscyplinarnego I i II instancji wobec nauczycieli akademickich (prowadzenie akt I i II instancji), w celu zapewnienia sprawnej realizacji prowadzonych postępowań dyscyplinarnych I i II instancji.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi w sprawach nauczycieli akademickich w zakresie spraw dyscyplinarnych wpływających do Departamentu.
  • Udostępnia uczestnikom oraz innym uprawnionym podmiotom (Policja, Prokuratura, sądy) akt sprawy postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego I i II instancji, sporządza projekty zarządzeń i protokołów dotyczących przeglądania akt, kopii dokumentów akt sprawy.
  • Prowadzi rejestr dokumentacji dotyczącej wszczęcia i umorzenia postępowań wyjaśniających wobec nauczycieli akademickich w uczelniach oraz wszczęcia postępowań dyscyplinarnych wobec nauczycieli akademickich, terminów rozpraw dyscyplinarnych i orzeczeń wydawanych przez komisje dyscyplinarne I i II instancji.
  • Przygotowuje oraz opiniuje projekty aktów prawnych dotyczących przepisów dyscyplinarnych i przepisów wykonawczych dotyczących działania rzeczników dyscyplinarnych ministra, komisji dyscyplinarnej I i II instancji oraz ich wynagradzania w celu realizacji polityki Rządu w zakresie szkolnictwa wyższego oraz w celu poprawy istniejących procedur oraz zwiększenia efektywności prowadzonych postępowań. Sporządza wykładnię przepisów dotyczących przepisów dyscyplinarnych i stosunku pracy nauczycieli akademickich w celu właściwej realizacji zadań Departamentu.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca biurowa z wykorzystaniem
komputera powyżej 4 godzin dziennie, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)  lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz


 


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
obiekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, możliwość poruszania się po budynku: windy
i drzwi odpowiedniej szerokości, toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, miejsce
parkingowe dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, możliwość technicznego dostosowania
stanowiska pracy (pokój, meble biurowe) do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dla kandydatów zamieszczonymi na stronie BIP MEiN w zakładce:
Praca: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/praca
Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzimy na podstawie dokumentów i oświadczeń wymienionych w części
„DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. Oferta spełnia wymagania formalne jeżeli została złożona w terminie
wskazanym w ogłoszeniu i zawiera wszystkie wymagane dokumenty oraz wymagane oświadczenia (prawidłowo
wypełnione i podpisane). Deklaracja kandydata (np w cv czy liście motywacyjnym) nie stanowi potwierdzenia
doświadczenia zawodowego.
Kandydat, którego oferta nie spełnia wymagań formalnych nie może zostać zakwalifikowany do kolejnego etapu
naboru dlatego prosimy o staranne i rzetelne złożenie aplikacji.
Dokumenty wymienione w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie są obowiązkowe, ale stanowią
potwierdzenie spełniania wymagań dodatkowych.
Kandydaci aplikujący na ogłoszenia, które zawierają wymóg znajomości języka obcego, są zobowiązani do zawarcia w
oświadczeniu informacji dotyczących poziomu znajomości języka. Dla ułatwienia można skorzystać z opisu poziomów
biegłości językowej wg skali przyjętej przez Radę Europy - Wzory oświadczeń do naboru
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/wzory-oswiadczen-do-naboru.
W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o
załączenie tłumaczenia na język polski dokonanego przez tłumacza przysięgłego.
Wszyscy kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni za pomocą poczty elektronicznej, a w
przypadku nieposiadania e-maila - telefonicznie o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru, terminie i miejscu
jego przeprowadzenia oraz metodach i technikach naboru stosowanych na tym etapie. Prosimy zatem o regularne
sprawdzanie skrzynki e-mailowej w tym tzw. SPAMU.
W związku z zagrożeniem wywołanym przez SARS-CoV-2 (COVID-19), możliwe jest przeprowadzenie kolejnych etapów
naboru w sposób zdalny (online) w ramach wideokonferencji. Aplikowanie na ww. stanowisko oznacza akceptację
takiej formy selekcji kandydatów.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone
w niniejszym ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego
stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć,
wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie
etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone komisyjnie.
Prosimy o przesyłanie aplikacji w sposób wskazany o ogłoszeniu (aplikacje wysyłane na adres e-mail pracownika
wskazanego do kontaktu, innych pracowników lub IOD, nie będą rozpatrywane).



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych lub kancelarii prawnej.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,,poufne” (lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu)
  • znajomość: ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
  • znajomość rozporządzenia MNiSW w sprawie szczegółowego trybu prowadzenia mediacji, postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego w sprawach odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli akademickich, a także sposobu wykonywania kar dyscyplinarnych i ich zatarcia
  • znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
  • rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, samodzielność i inicjatywa, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie w zakresie funkcjonowania administracji
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • znajomość ustawy Kodeks postępowania karnego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub kancelarii prawnej. czyli: kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających pełen wymagany okres i wymagany obszar zatrudnienia (np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje - w razie potrzeby uzupełnione opisami stanowisk czy zakresami czynności)
  • kopia dokumentu upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne"
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagania pożądane (przeszkolenie)
  • kopie dokumentów potwierdzających znajomość pożądanego języka obcego na poziomie B1 (lub oświadczenie o tej znajomości)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-08-02
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Edukacji i Nauki
    Biuro Dyrektora Generalnego
    Wspólna 1/3
    00-529 Warszawa
    (KONIECZNIE z dopiskiem na kopercie oraz w liście motywacyjnym "ogłoszenie - główny specjalista DKA/ZPD/2”)
    Polecamy aplikowanie przez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej)
    lub na adres: nabory@mein.gov.pl
    (KONIECZNIE z dopiskiem w tytule maila oraz w liście motywacyjnym "ogłoszenie - główny specjalista DKA/ZPD/2”)

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/07/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi