Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 03/03/2021.

Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw analiz rynku pracy w Departamencie Analiz Gospodarczych


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzi analizy społeczno-gospodarcze na potrzeby przygotowania dokumentów strategicznych/polityk oraz wsparcia procesów decyzyjnych Ministerstwa, m.in. w zakresie rynku pracy, w szczególności w obszarze zatrudnienia (wielkości i struktury popytu i podaży na rynku pracy), wysokości i struktury wynagrodzeń oraz kosztów pracy, z uwzględnieniem charakterystyk społeczno-ekonomicznych ludności oraz struktury zawodów, w tym: identyfikuje problemy, zagrożenia, uwarunkowania, etc.; gromadzi dane/ zamawia ekspertyzy; aktualizuje dane; zestawia, wizualizuje dane (np.: tabele, wykresy, mapy, kartogramy, etc.); analizuje zgromadzone dane, wnioskuje; formułuje raporty/ rekomendacje/ informacje; konsultuje raporty/ rekomendacje
  • przygotowuje materiały informacyjne, publikacje i materiały promocyjne, w szczególności w zakresie współpracy w procesie zarządzania politykami gospodarczo-społecznymi w UE i OECD, w tym: przygotowuje zakres merytoryczny/ treść merytoryczną; przygotowuje tezy, prezentacje, artykuły, notatki etc.
  • prowadzi obsługę procesu legislacyjnego z zakresu polityki społeczno-gospodarczej, w szczególności pod względem ich wpływu na rynek pracy, w tym: opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych lub ich części oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem
  • realizuje badania (realizowane wewnętrznie lub zewnętrznie), w tym: zapewnia/ gromadzi dane niezbędne do realizacji badania; prowadzi bieżącą współpracę z wykonawcą badania; weryfikuje raport końcowy z badania
  • prowadzi międzynarodową współpracę dwustronną i wielostronną Ministerstwa, w tym: współpracuje z ekspertami krajowymi i zagranicznymi; bierze udział w spotkaniach i posiedzeniach (np. grup, komitetów, sekretariatów, etc.); dokonuje wymiany informacji (m.in.: z państwami członkowskimi UE/ EOG, instytucjami UE, innymi instytucjami międzynarodowymi)
  • prowadzi obsługę interpelacji i zapytań poselskich, w tym: prowadzi konsultacje; gromadzi materiały; przygotowuje odpowiedzi


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań



  • obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe

  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe

  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy



  • węzły sanitarne w przestrzeni ogólnodostępnej przystosowane dla osób niepełnosprawnych (na parterze - 2 szt., na I piętrze - 2 szt.)

  • winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych

  • wejście do obiektu od strony pl. Trzech Krzyży przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo

  • ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych

  • praca w pokoju wieloosobowym

  • praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia.

  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.

  • Oświadczenia złóż zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/pracuj-z-nami

  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.

  • Złóż dokumenty w języku polskim. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

  • Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.

  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prześlij kopię potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu.

  • W swoim cv podaj numer telefonu i/lub adres poczty elektronicznej. Jeśli Twoja aplikacja spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru powiadomimy Cię telefonicznie lub mailowo.

  • Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzamy na podstawie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”.

  • Kontaktujemy się z osobami, które spełniają wymagania formalne.

  • Oferty kandydatów, którzy nie zostaną zakwalifikowani z przyczyn formalnych oraz którym nie zaproponujemy zatrudnienia w danym naborze, zostaną zniszczone komisyjnie po zakończeniu rekrutacji.

  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
na stanowisku związanym z wykonywaniem analiz społeczno-gospodarczych (jakościowych i/lub ilościowych)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość języka angielskiego na poziomie C1
  • znajomość zagadnień z zakresu rozwoju społeczno-gospodarczego
  • znajomość bieżących wyzwań rynku pracy w Polsce
  • znajomość arkusza kalkulacyjnego
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność
  • myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-01-18
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii
    Biuro Dyrektora Generalnego
    Plac Trzech Krzyży 3/5
    00-507 Warszawa
    z dopiskiem w liście motywacyjnym i na kopercie: DAG_116

    Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15
    (dokumenty można przynieść lub wysłać)

    Aplikacje można również składać przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@mr.gov.pl
    z dopiskiem w liście motywacyjnym oraz w tytule maila: DAG_116

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Publicznej KPRM. ...    Rozwiń

    Informacje dodatkowe

    Ostatnia aktualizacja:
    10/01/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna
    do góry