Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista w Wydziale Legislacji w Gabinecie Prezesa

Główny Urząd Statystyczny
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie prac legislacyjnych związanych z opracowaniem i uzgadnianiem projektów rozporządzeń Rady Ministrów w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej, w tym projektów zmian ww. rozporządzeń, w celu zapewnienia realizacji programu badań statystycznych statystyki publicznej od strony prawnej.
  • Pomoc w przygotowywaniu projektów aktów prawnych wydawanych z inicjatywy Prezesa GUS oraz dokumentów im towarzyszących, a także stanowisk do dokumentów nadsyłanych w ramach kolejnych etapów prac legislacyjnych, w celu wsparcia terminowości realizacji procesu legislacyjnego.
  • Monitorowanie zamieszczanych na stronie RCL lub na stronach internetowych (w BIP) ministerstw i urzędów centralnych projektów aktów prawnych w celu zapoznania się z dokumentami, które nie zostały nadesłane do zaopiniowania, a mogą być istotne dla statystyki publicznej i przygotowywanie informacji o takich projektach, w celu przygotowania stanowiska GUS.
  • Analizowanie przepisów prawa wspólnotowego oraz innych dokumentów urzędowych w języku angielskim w celu przygotowania informacji dla Kierownictwa GUS o prowadzonych pracach na forum unijnym oraz współpraca z departamentem właściwym do spraw współpracy międzynarodowej w tym zakresie, w celu przygotowania stanowiska GUS.
  • Udostępnianie informacji o projektowanych aktach prawnych w Biuletynie Informacji Publicznej GUS oraz w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny, w celu realizacji ustawowego obowiązku nałożonego na urząd oraz udostępnianie na Portalu korporacyjnym informacji o opiniowanych w GUS projektach aktów prawnych w celu zapoznania pracowników statystyki publicznej z projektami aktów prawnych i ewentualnymi stanowiskami Prezesa GUS do nich.
  • Udział w spotkaniach z instytucjami międzynarodowymi, rządowymi i pozarządowymi, itp., w celu reprezentowania stanowiska Prezesa GUS.


Warunki pracy

– Praca administracyjno-biurowa.
– Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy wyposażone są w informację głosową oraz oznakowanie dla osób niewidomych, natomiast nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie usytuowania poręczy i tablicy przyzywowej. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
– Praca przy komputerze.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Wynagrodzenie brutto: 4 063 zł + dodatek stażowy.

W związku z trudną sytuacją związaną z epidemią, dokumenty można składać wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacja@stat.gov.pl. Do przesłanych dokumentów należy załączyć skany własnoręcznie podpisanych oświadczeń. Oryginały oświadczeń należy dostarczyć najpóźniej przed zatrudnieniem.

Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.

Kandydatki/kandydaci spełniający wymagania formalne o kolejnych etapach naboru zostaną poinformowani telefonicznie lub e-mailem.

Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane i razem z ofertami rozpatrzonymi negatywnie zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru. Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie:
http://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/

Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. W związku z tym informujemy, że aplikacje kompletne to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz.U.Nr 218, poz. 1695).

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 608 30 95, 608 30 25, 449 40 91, 608 33 29, 608 30 42, 608 40 42.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Do składania dokumentów zachęcamy osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy związanej z tworzeniem prawa w komórce prawnej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość zasad techniki prawodawczej i przepisów dotyczących stanowienia i ogłaszania prawa
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Komunikacja pisemna
  • Komunikacja interpersonalna
  • Współpraca
  • Poszukiwanie informacji
  • Kreatywność
  • Orientacja na klienta/interesanta
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Doświadczenie zawodowe w pracy związanej z tworzeniem prawa w komórce prawnej w administracji publicznej
  • Studia podyplomowe z zakresu prawa Unii Europejskiej
  • Przeszkolenie z zakresu legislacji
  • Znajomość regulacji prawnych Unii Europejskiej w zakresie statystyki
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej i służb statystyki publicznej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego prawniczego lub administracyjnego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 1 roku doświadczenia zawodowego/stażu pracy w pracy związanej z tworzeniem prawa w komórce prawnej
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy w pracy związanej z tworzeniem prawa w komórce prawnej w administracji publicznej
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie ukończenia studiów podyplomowych z zakresu prawa Unii Europejskiej
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadanego przeszkolenia z zakresu legislacji

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-06-04
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Na adres rekrutacja@stat.gov.pl
    z dopiskiem : oferta nr 61/GP/2020

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    31/05/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi