Opis stanowiska pracy


Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie

Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw Szkoleń i Ćwiczeń Obrony Cywilnej w Biurze do spraw Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej

Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej
ul. Podchorążych 38, 00 - 463 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • opracowywanie i wdrażanie założeń programowych, kierunków kształcenia i szkolenia oraz dokumentów normujących zasady organizacji szkoleń w celu określania ram szkoleniowych dla potrzeb obrony cywilnej
  • tworzenie oraz opiniowanie projektów aktów prawnych, wytycznych oraz procedur związanych z ochroną ludności i obroną cywilną w celu weryfikacji ich poprawności pod względem merytorycznym
  • opracowywanie sprawozdań oraz analiz w obszarze szkoleń w celu statystycznym oraz uzyskaniem obrazu rzeczywistego poziomu wiedzy i przygotowania, a także formułowanie wniosków stanowiących podstawę do dalszych zmian i modyfikacji aktów normatywnych z zakresu obrony cywilnej
  • opracowywanie programów szkoleń oraz planowanie ćwiczeń w celu doskonalenia oraz utrzymania umiejętności niezbędnych do realizacji zadań obrony cywilnej
  • uczestniczenie w opracowywaniu planu rzeczowo-finansowego i planu finansowego w układzie zadaniowym z zakresu obrony cywilnej, monitorowanie wydatkowania środków finansowych, a także opracowywanie sprawozdań z ich wykonania w celu właściwego wydatkowania środków budżetowych
  • uczestniczenie w szkoleniach, konferencjach, kursach, warsztatach z obszaru obrony cywilnej w celu pozyskiwania informacji i nowych rozwiązań


Warunki pracy

Budynek nr 4 Komendy Głównej PSP przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie, na terenie kompleksu administracyjno-koszarowego, teren chroniony, II piętro budynku. Stanowiska pracy wyposażone w sprzęt komputerowy i telefony. Budynki komendy nie są w pełni przystosowane dla osób niepełnosprawnych, brak windy w budynku nr 3, bariery architektoniczne: brak podjazdów dla osób niepełnosprawnych, pomieszczenia higieniczno-sanitarne nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych. Praca administracyjno-biurowa w systemie codziennym, powyżej 4 godzin dziennie przy komputerze. Praca w siedzibie urzędu, mogą zdarzyć się wyjazdy służbowe w ramach prowadzenia nadzoru nad szkoleniami i ćwiczeniami obrony cywilnej, a także z organizacją tych przedsięwzięć.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
W ofercie należy podać dane kontaktowe - adres do korespondencji, adres e-mail, nr telefonu.
Na kopercie i liście motywacyjnym proszę dopisać: BL-III-starszy specjalista.
Proponowane wynagrodzenie: 1,9 brutto kwoty bazowej tj. 3642,19 brutto + wysługa.
Pracownikom oferujemy:
• stabilną i ciekawą pracę, w przyjaznej atmosferze i dynamicznym zespole,
• możliwość rozwoju zawodowego, podnoszenia kwalifikacji, m.in. poprzez udział w specjalistycznych kursach, szkoleniach, konferencjach,
• wsparcie na etapie wdrażania do pracy, wspieranie rozwoju,
• szansę na uzyskanie stałego zatrudnienia – docelowo umowa o pracę na czas nieokreślony,
• dodatek stażowy – (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
• dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
• dodatki zadaniowe – za wykonywanie dodatkowych zadań,
• nagrody – za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej,
• nagrody jubileuszowe – w zależności od stażu pracy,
• dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
• możliwość korzystania z turnusów profilaktyczno-rehabilitacyjnych w sanatoriach MSWiA,
• parking samochodowy,
• pakiet socjalny: dofinansowanie do wypoczynku, kolonii, obozów dla dzieci i młodzieży,
• możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo Pożyczkowej - przy umowach na czas nieokreślony
• możliwość wykupienia pakietu medycznego dla pracownika i członków rodziny oraz ubezpieczenia na życie,
• prestiżowa lokalizacja (sąsiedztwo Łazienek Królewskich).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (w przypadku ofert złożonych drogą pocztową, za datę ich złożenia uważa się datę nadania).
Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Przekazanie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia dodatkowe” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełnienia wymagań dodatkowych przez kandydatów.
Proces naboru składa się z trzech etapów:
1) weryfikacji ofert pod kątem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu,
2) testu wiedzy,
3) rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Oferty kandydatów nie zakwalifikowanych podlegają archiwizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Dodatkowe informacje: (0-22) 523-33-60 Biuro ds. Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej KG PSP.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na jakąkolwiek cechę prawnie chronioną.
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów z zakresu ochrony przeciwpożarowej
  • znajomość przepisów ustawy o Państwowej Straży Pożarnej
  • znajomość przepisów prawa krajowego i międzynarodowego z dziedziny obrony cywilnej
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej
  • znajomość ustawy o finansach publicznych
  • znajomość zagadnień dotyczących obszaru planowania i organizacji szkoleń
  • umiejętność obsługi narzędzi z pakietu MS Office (MS Excel, Word, Outlook, Power Point)
  • kompetencje miękkie: samodzielność, systematyczność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, kultura osobista
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość języka obcego: angielski - poziom B2
  • znajomość zagadnień z międzynarodowego prawa humanitarnego konfliktów zbrojnych
  • znajomość zasad prowadzenia dokumentacji finansowej, analizowania i sporządzania sprawozdań finansowych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka
  • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w obszarze ochrony ludności i obrony cywilnej
  • kopie dokumentów potwierdzających znajomość zagadnień z międzynarodowego prawa humanitarnego konfliktów zbrojnych,
  • kopie dokumentów potwierdzających znajomość zasad prowadzenia dokumentacji finansowej, analizowania i sporządzania sprawozdań finansowych
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-10-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    https://www.straz.gov.pl/praca/index

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    15/10/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi