Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Edukacji Narodowej w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalistaMinisterstwo Edukacji Narodowej
al. J.Ch. Szucha 25
00-918 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Realizuje zadania związane z zatrudnianiem pracowników w ministerstwie i trwaniem stosunku pracy, w tym w szczególności: kompletuje dokumentację pracowników, zakłada i prowadzi teczki akt osobowych z uwzględnieniem upoważnień i pełnomocnictw, przygotowuje dokumentację związaną z nawiązaniem i trwaniem stosunku pracy w celu przekazania pracownikom oraz komórce finansowo-księgowej, prowadzi ewidencję czasu pracy. Podczas realizacji tego zadania obsługuje elektroniczną bazę danych kadrowych o pracownikach ministerstwa.
- Realizuje zadania związane z ustaniem zatrudnienia pracownika w ministerstwie, przygotowuje stosowne pisma w celu uzupełnienia dokumentacji w aktach osobowych oraz w celu przekazania informacji do komórki finansowo-księgowej. Ustala prawo do emerytury i renty pracowników w danym roku budżetowym, przygotowuje dokumentację w sprawach emerytalno-rentowych pracowników w celu przekazania jej do ZUS. Archiwizuje teczki akt osobowych w celu przechowywania dokumentacji pracowniczej. Podczas realizacji tego zadania obsługuje elektroniczną bazę danych kadrowych o pracownikach ministerstwa.
- Bierze udział w tworzeniu projektów wewnętrznych regulacji i usprawnień, mających na celu optymalizację polityki kadrowej ministerstwa, takich jak np. projekty procedur, regulaminów, kwestionariuszy i inne.
- Weryfikuje i ewidencjonuje czas pracy i absencje pracowników, ustala uprawnienia pracowników do urlopów (w tym wypoczynkowego, macierzyńskiego, wychowawczego i in.), realizuje zadania związane z udzieleniem przez pracodawcę zgody na indywidualny czas pracy, ustala uprawnienia pracowników do nagród jubileuszowych, dodatków stażowych, służby cywilnej i innych świadczeń. Podczas realizacji tego zadania obsługuje elektroniczną bazę danych kadrowych o pracownikach ministerstwa.
- Prowadzi sprawy wynikające ze stosunku pracy kadr kierowniczych jednostek podległych Ministrowi Edukacji Narodowej lub przez niego nadzorowanych, przygotowuje pisma i decyzje w tym zakresie w celu przekazania informacji pracownikom, komórkom finansowo-księgowym podległych jednostek oraz departamentom nadzorującym. Gromadzi, przechowuje i archiwizuje dokumentację.
- Bierze udział w przygotowaniu informacji z zakresu stanu i ruchu kadrowego, wynagrodzeń oraz czasu pracy na potrzeby sprawozdawczości i kontroli, w celu przekazania ich odpowiednim komórkom organizacyjnym MEN, Kierownictwu MEN oraz innym podmiotom zewnętrznym, tj. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Główny Urząd Statystyczny, Centrum Informatyczne Edukacji. Ponadto przekazuje informacje o zatrudnionych w urzędzie pracownikach na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych w celu zapewnienia aktualizacji Systemu Informacji Oświatowej. Podczas realizacji tego zadania obsługuje elektroniczną bazę danych kadrowych o pracownikach ministerstwa oraz elektroniczną bazę SIO.
- Realizuje zadania związane ze zgłaszaniem, wyrejestrowywaniem oraz dokonywaniem zmian w zgłoszeniach pracowników Ministerstwa do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego w celu przekazania aktualnej informacji dla ZUS i komórki finansowo-księgowej. Podczas realizacji tego zadania obsługuje komputerowy program Płatnik i Płatnik-przekaz elektroniczny.
- Wykonuje zadania związane z reklamowaniem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w przypadku mobilizacji i w czasie wojny oraz zawiadamia wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej.
Warunki pracyWarunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- okresowe spiętrzenie zadań
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
narzędzia i materiały pracy – komputer i inne urządzenia biurowe,
możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne.
Oferty złożone po terminie (decyduje data stempla pocztowego) lub oferty niekompletne (tj. niezawierające prawidłowych i podpisanych oświadczeń oraz wszystkich wymaganych dokumentów wymienionych w „wymaganych dokumentach i oświadczeniach”), zostaną odrzucone. Kopie dokumentów dot. stażu pracy / doświadczenia zawodowego, muszą potwierdzać zamknięty okres oraz wymagany obszar zatrudnienia.
Zachęcamy do skorzystania ze wzorów oświadczeń, które są dostępne na stronie BIP MEN, w zakładce "Praca" ”wzory oświadczeń do naboru”, hiperłącze: Praca / Wzory oświadczeń do naboru oraz do składania cv w formacie Europass - http://europass.cedefop.europa.eu/pl/documents/curriculum-vitae.
Przekazanie kopii dokumentów wymienionych w części „kopie innych dokumentów i oświadczenia” nie jest obowiązkowe. Kopie te stanowią jednak podstawę potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych zawartych w ogłoszeniu.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.
Nadesłane oferty, z wyjątkiem oferty wybranego kandydata, zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 34-74-852 lub 22 34-74-244.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracywykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy1 rok doświadczenia zawodowego
w obsłudze kadrowej
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość podstaw funkcjonowania administracji publicznej
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz aktów wykonawczych
- znajomość przepisów ustawy o pracownikach urzędów państwowych
- znajomość przepisów prawa pracy
- znajomość przepisów emerytalno-rentowych, z zakresu ubezpieczeń społecznych
- znajomość przepisów oświatowych w zakresie związanym z zatrudnianiem na stanowiskach kierowniczych jednostek systemu oświaty
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie przepisów ogólnych, załatwiania skarg i wniosków oraz wydawania decyzji administracyjnych i zaświadczeń
- umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego
- samodzielność
- umiejętność organizacji pracy własnej
- rzetelność i terminowość
- umiejętność argumentowania
- umiejętność współpracy
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- wykształcenie wyższe magisterskie lub studia podyplomowe z zakresu prawa pracy
- szkolenia w zakresie kadrowo-płacowym
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1)
- znajomość ustawy - Karta Nauczyciela
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracykopia dokumentu potwierdzająca posiadanie wykształcenia wyższego magisterskiego lub ukończone studia podyplomowe z zakresu prawa pracykopie dokumentów potwierdzających odbyte szkolenia w zakresie kadrowo-płacowymkopia dokumentu lub oświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1)Dokumenty należy złożyć do: 2018-04-24
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu