Opis stanowiska pracy


Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie

Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw obsługi administracyjno - biurowej w Wydziale Organizacji Doskonalenia Zawodowego i Kultury Fizycznej w Biurze Edukacji Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej

00-463 Warszawa Podchorążych 38

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przyjmuje, rejestruje kieruje obiegiem pism adresowanych do Biura Edukacji oraz przedkłada dokumenty oraz korespondencję do podpisu dyrektora oraz/lub zastępcy dyrektora w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów w Biurze, załatwiania spraw, wniosków, przekazywania informacji
  • prowadzi terminarz spotkań, narad, współpracuje w zakresie organizacji czasu pracy dyrektora biura oraz informuje o terminach załatwiania spraw w biurze w celu terminowości ich załatwienia oraz wsparcia bieżącej pracy kierownictwa i pracowników biura
  • wykonuje obsługę organizacyjno-techniczną odpraw, narad i spotkań okolicznościowych organizowanych przez Biuro Edukacji, w celu prawidłowego funkcjonowania biura
  • rozlicza czas służby funkcjonariuszy PSP, w celu przekazywania ewidencji nadgodzin do Biura Kadr
  • na polecenie kierownictwa biura redaguje krótkie pisma, przekazuje komunikaty, polecenia i ustalenia organizacyjne w celu wsparcia bieżącej pracy kierownictwa i pracowników biura
  • kompletuje i archiwizuje dokumentację dotyczącą realizowanych zadań w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów
  • gromadzi i udostępnia pracownikom dokumenty dotyczące spraw pracowniczych (np. wnioski urlopowe, delegacyjne) oraz funkcjonowania urzędu (np. plany pracy, regulaminy, wytyczne), w celu prawidłowego funkcjonowania biura
  • gromadzi informacje teleadresowe o instytucjach i osobach, z którymi dyrektor biura i jego zastępca pozostają w kontaktach służbowych w celu utrzymania właściwych relacji służbowych


Warunki pracy

Komenda Główna PSP przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie na terenie kompleksu administracyjno-koszarowego, teren chroniony. Urząd usytuowany w dwóch budynkach. Jeden z nich dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych, drugi zawiera bariery architektoniczne: brak podjazdu, ruchomej platformy do transportu wózka, windy, pomieszczenia higieniczno-sanitarne nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych. Proponowana praca w budynku administracyjno-biurowym na drugim piętrze w przystosowanym obiekcie. Stanowisko pracy wyposażone w sprzęt komputerowy i telefon. Praca administracyjno-biurowa w systemie codziennym, powyżej 4 godzin dziennie przy komputerze, praca z dokumentami, czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Możliwe wyjazdy służbowe (szkolenia, narady itp.).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

OCHRONA SYGNALISTÓW W Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z przepisami art. 24 ust. 1 ustawy  z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, decyzją Komendanta Głównego PSP nr 59 z dnia 18.09.2024 r., została wprowadzona wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych .Z ww. procedurą można zapoznać się za pośrednictwem strony internetowej KG PSP
lub w siedzibie Komendy.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w pracy administracyjno - biurowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustawy o służbie cywilnej, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej
  • umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office (MS Word, MS Excel, MS Power Point)
  • znajomość obiegu dokumentów w urzędzie
  • wysoka kultura osobista
  • obsługa urządzeń biurowych
  • kompetencje miękkie: komunikatywność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-09-12
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Istnieje możliwość osobistego złożenia dokumentów w siedzibie Urzędu przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie, w Kancelarii Ogólnej, w godzinach pracy: 8:15 do 16:15
    Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej
    Biuro Kadr
    ul. Podchorążych 38
    00-463 Warszawa

    Istnieje również możliwość przesłania oferty w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP, wykorzystując formularz „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”. Przy wyszukiwaniu urzędu należy wpisać: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej. Na kopercie i liście motywacyjnym proszę dopisać: BE – starszy inspektor.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    26/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi