Opis stanowiska pracy


Urząd Statystyczny w Warszawie

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy informatyk do spraw utrzymania środowiska IT w zakresie I linii wsparcia technicznego oraz serwisu sprzętu informatycznego w Wydziale Informatyki

02-134 Warszawa ul. 1 Sierpnia 21

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Zarządzanie zgłoszeniami użytkowników środowiska informatycznego na poziomie I linia wsparcia technicznego IT w tym: bezpośrednie wsparcie użytkownika IT, podejmowanie i opisywanie zgłoszeń w środowisku wspomagającym proces zarządzania incydentami - SerwisDesk, obsługa zgłoszeń prowadzenie diagnozy i stosowanie znanych rozwiązań, przekazywanie wstępnie zdiagnozowanych problemów na II linię wsparcia, administrowanie obiektami IT w usłudze Active Directory.
  • Prowadzenie całości prac związanych z wyposażaniem stanowisk pracy w sprzęt informatyczny i jego eksploatacją w tym: konfigurowanie sprzętu komputerowego i oprogramowania, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych z nieprawidłowym działaniem sprzętu i oprogramowania, utrzymywanie w pełnej sprawności technicznej wszystkich urządzeń IT, administrowanie infrastrukturą teleinformatyczną.
  • Prowadzenie prac związanych z diagnozowaniem, naprawą, monitorowaniem usług serwisowych oraz sprzętu komputerowego w tym: diagnozowanie usterek sprzętu informatycznego, prowadzenie wewnętrznego serwisu sprzętu informatycznego, w tym m.in.: demontaż i montaż podzespołów, wymiana komponentów, opiniowanie zasadności i proponowanie sposobów napraw, ocena i opis uszkodzeń oraz przygotowanie urządzeń do napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych oraz prowadzenie ewidencji w przedmiotowym zakresie.
  • Współudział w prowadzonych pracach związanych z nabywaniem w trybie zamówienia publicznego sprzętu komputerowego w tym: prowadzenie analizy rynku w zakresie zaspakajania potrzeb IT, wynikających z realizacji zadań statutowych Urzędu, opracowywanie opisu przedmiotu zamówienia sprzętu informatycznego, udział w komisjach przetargowych dot. zakupu sprzętu informatycznego, prowadzenie analizy oraz oceny ofert, sporządzanie rekomendacji w obszarze IT dot. wyboru najtrafniejszej oferty.
  • Prowadzenie bazy konfiguracji (CMDB) z wykorzystaniem środowiska informatycznego LOG System w tym: aktualizacja bazy w oparciu o zgłaszane w Service Desk wnioski o przemieszczenia, analiza bazy w zakresie poprawności i aktualności danych, uzupełnianie/usuwanie rekordów bazy o nowe/zlikwidowane obiekty IT, monitowanie użytkowników w zakresie aktualizacji dokumentacji dotyczącej przemieszczania sprzętu IT niezgodnie z procedurami.
  • Prowadzenie prac związanych z zarządzaniem środkiem trwałym obszaru informatycznego w tym: przeprowadzanie analiz, opiniowanie przydatności użytkowania eksploatowanego sprzętu informatycznego, klasyfikacja wyeksploatowanego sprzętu informatycznego w zakresie dalszego użytkowania, zdjęcia ze stanu użytkowania, likwidacji, prowadzenie dokumentacji zużycia w cyklu życia produktu IT, wnioskowanie o wycofanie z eksploatacji obiektu IT, udział w komisjach likwidacyjnych.


Warunki pracy


  • Praca biurowa.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego.

  • Praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie.


  • Budynek Urzędu Statystycznego ma 6 kondygnacji. W budynku znajdują się 2 windy z automatycznie rozsuwanymi drzwiami, które nie są wyposażone w system informacji głosowej. Ciągi komunikacyjne na każdej kondygnacji budynku pozbawione są progów i mają szerokości dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. 


    Do budynku prowadzą 2 wejścia, znajdujące się od strony ulicy 1 Sierpnia.


    Wejście główne, którym można się dostać do sali obsługi klienta REGON-u i Informatorium danych statystycznych, znajduje się na wprost furtki. Prowadzi do niego chodnik, który jest przecięty wewnętrzną drogą dojazdową na parking Urzędu. W miejscach przecięcia się drogi z chodnikiem zainstalowane zostały obniżone krawężniki. Wejście do budynku pozbawione jest schodów i wyposażone w 2 pary automatycznych drzwi wejściowych, usytuowanych jedne za drugimi, które reagując na ruch otwierają się wahadłowo.


    Tuż za wejściem, na parterze, po prawej stronie holu głównego znajduje się Recepcja Urzędu. Po lewej stronie, naprzeciwko Recepcji znajdują się fotele i stoliki dla interesantów i osób odwiedzających Urząd.


    Sala obsługi klienta usytuowana jest na wprost wejścia głównego. Przejście do sali pozbawione jest barier architektonicznych: brak schodów, a szerokie drzwi przesuwne, wyposażone w czujniki ruchu otwierają się automatycznie. Sala jest wyposażona w obniżone blaty, ułatwiające komunikację z osobami poruszającym się na wózkach inwalidzkich oraz jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.


    Pozostałe pomieszczenia Urzędu, takie jak: Kancelaria, sale konferencyjne, Sekretariat, Wydział Kadr i Szkolenia oraz inne komórki Urzędu, znajdujące się na wyższych kondygnacjach budynku, są dostępne po pokonaniu schodów prowadzących do windy (brak platformy) lub z wykorzystaniem drugiego, opisanego poniżej, alternatywnego wejścia do budynku.


    Drugie wejście wyposażone jest w podjazd dla wózków i 2 pary drzwi otwieranych ręcznie, usytuowanych jedne za drugimi. Tuż za drzwiami, po prawej stronie holu znajduje się winda, umożliwiająca dostęp do wyższych kondygnacji budynku. Dźwig osobowy wyposażony jest w automatyczne drzwi przesuwne i mieści się w nim wózek inwalidzki, ale nie posiada systemu informacji głosowej.  


    Tuż za windą, po prawej stronie znajduje się Kancelaria Urzędu, która na co dzień jest głównym użytkownikiem drugiego wejścia.


    Dla osób ze szczególnymi potrzebami, chcących dostać się np. do: Kancelarii, Sekretariatu Urzędu, Wydziału Kadr i Szkolenia lub sali konferencyjnej na spotkanie organizowane przez Polskie Towarzystwo Statystyczne oraz dla osób ze szczególnymi potrzebami, biorącymi udział w rekrutacji do pracy w Urzędzie, istnieje możliwość udostępnienia drugiego wejścia - w ramach dostępu alternatywnego. Taką potrzebę należę zgłosić pracownikowi recepcji po przybyciu do Urzędu.


    Na każdym piętrze budynku, znajdują się drzwi prowadzące do pokoi poszczególnych komórek Urzędu, które otwierają się ręcznie. Wyposażone są one w klamki lub dotykowe panele numeryczne, z których korzystają tylko pracownicy Urzędu. Osoby wizytujące wyższe kondygnacje budynku, mogą poruszać się po Urzędzie wyłącznie w asyście pracownika wizytowanej komórki.


    Na terenie budynku znajdują się 2 toalety dla osób niepełnosprawnych:


    Pierwsza - przy wejściu głównym - na sali obsługi klienta, w bocznym korytarzu po prawej stronie - tuż za drzwiami automatycznie rozsuwanymi.


    Druga - przy wejściu drugim - tuż za drugimi drzwiami wejściowymi – po lewej stronie korytarza.


    Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Szlabany zamontowane na wjeździe i wyjeździe z terenu jednostki, posiadają system informacji głosowej, uwzględniający potrzeby osób słabosłyszących.


    Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.


    W Urzędzie nie ma pętli indukcyjnych.


    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.





Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze HelpDesk, pierwszej linii wsparcia informatycznego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Język angielski A2
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • Zaawansowana praktyczna wiedza z: klienckich systemów operacyjnych MS Windows 10/11, rozwiązań serwerowych Microsoft w zakresie zagadnień sieciowych oraz bezpieczeństwa IT. Wiedza ogólna.
  • Umiejętność: obsługi końcówek klienckich, serwerów pracujących w domenie Windows,
  • Wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Komunikacja
  • Współpraca
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie ITIL, znajomość zagadnień w zakresie administrowania środowiskiem, Active Directory, Hyper-V, SQL, znajomość języków programowania HTML, C#


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych w zakresie przeszkoleń.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-10-04
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Urząd Statystyczny w Warszawie
    Wydział Kadr i Szkolenia
    ul. 1 Sierpnia 21
    02-134 Warszawa
    z dopiskiem: 37/2023
    Kandydaci mogą składać dokumenty aplikacyjne:
    • osobiście - w kancelarii Urzędu Statystycznego w Warszawie w godzinach pracy Urzędu 7:30-15:30 w zamkniętych kopertach
    • za pośrednictwem operatora pocztowego - przesyłając na adres Urzędu
    • poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP 08q0ndj1is/kadry)

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    20/09/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca IT - Hardware / Information Systems

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi