Opis stanowiska pracy


Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw weryfikacji danych o emisjach i wyników modelowania matematycznego dla województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego oraz udostępniania informacji o jakości powietrza w ramach monitoringu jakości powietrza w Wydziale Wspomagania Ocen Jakości Powietrza i Udostępniania Informacji o Jakości Powietrzaw Departamencie Monitoringu Środowiska

02-362 Warszawa ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. 3

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wykonuje prace związane z weryfikacją danych o emisjach zanieczyszczeń do powietrza zawartych w Centralnej Bazie Emisji KOBiZE z wszystkich rodzajów źródeł znajdujących się na obszarze województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. W oparciu o wyniki modelowania określa obszary wymagające dodatkowych analiz pod kątem identyfikacji źródeł emisji zanieczyszczeń do powietrza. We współpracy z KOBiZE uczestniczy w pracach zmierzających do identyfikacji tych źródeł. Przygotowuje informacje na temat emisji zanieczyszczeń do powietrza w oparciu o dane zawarte w Centralnej Bazie Emisji KOBiZE.
  • Weryfikuje wyniki modelowania matematycznego pod kątem ich jakości i przydatności dla potrzeb ocen jakości powietrza oraz wspiera wykonywanie ocen jakości powietrza metodami modelowania matematycznego w województwach: zachodniopomorskim, pomorskim i warmińsko-mazurskim, w tym opracowuje mapy na potrzeby ocen jakości powietrza
  • Przygotowuje i udostępnia informacje o jakości powietrza i emisjach zanieczyszczeń do powietrza m.in. dla potrzeb wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu.
  • Upowszechnia i prezentuje informacje o jakości powietrza oraz prowadzi zadania związane z edukacją ekologiczną w tym zakresie. Przygotowuje odpowiedzi na kwestie związane z jakością powietrza i emisjami zanieczyszczeń do powietrza.
  • Opracowuje raporty, artykuły, analizy, komunikaty, bieżące informacje dotyczące jakości powietrza i emisji zanieczyszczeń do powietrza, a także informacje o działalności GIOŚ w zakresie monitoringu powietrza.
  • Przygotowuje informacje o jakości powietrza i przekroczeniach poziomów informowania i alarmowych dla wojewódzkiego centrum zarządzania kryzysowego (WCZK) – wykonywanie prac (dyżury) w ramach kontroli przekroczeń (poza podstawowym wymiarem czasu pracy).
  • Pełni rolę operatora krajowego bazy danych JPOAT w celu analizy danych o jakości powietrza zawartych w bazie dla potrzeb przygotowywania informacji o jakości powietrza i weryfikacji wyników modelowania. Pełni rolę operatora wojewódzkiego bazy CAS.
  • Bierze udział w organizowaniu szkoleń, narad i konferencji oraz uczestniczy i reprezentuje GIOŚ / Polskę na spotkaniach prezentując informacje dotyczące monitoringu jakości powietrza.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań :


-  praca w terenie,


- nietypowe godziny pracy ( w tym dyżury),


- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe


- zagrożenie korupcją


 


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- budynek i pomieszczenia urzędu nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na


wózkach inwalidzkich, brak podjazdów.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Dokumenty można również składać:


- w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e PUAP)


Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o kolejnych etapach naboru telefonicznie lub e-mailem.


Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru.


Z wybranym kandydatem podpisana zostanie umowa o pracę na czas określony.


Aplikując oświadczasz, że znana ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe ochrona środowiska lub inżynieria środowiska lub geografia lub chemia lub meteorologia lub fizyka atmosfery lub ekologia lub inżynieria ekologiczna lub geoinformatyka

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Do doświadczenia zawodowego wliczają się studia doktoranckie
  • Znajomość ustawy - Prawo ochrony środowiska i przepisów wykonawczych dot. oceny jakości powietrza.
  • Znajomość przepisów UE w zakresie jakości powietrza.
  • Umiejętność obsługi oprogramowania GIS.
  • Umiejętność obsługi pakietu Office.
  • Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dobra organizacja pracy
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie A2
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność analitycznego myślenia,
  • Odporność na stres.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na wymaganym poziomie
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-10-06
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
    ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 3
    02-362 Warszawa
    z dopiskiem : „109/DMŚ/2025”

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/09/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi