Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw analizy orzecznictwa podatkowego i opiniowania aktów prawnych w Wydziale Analizy Orzecznictwa Podatkowego i Opiniowania Aktów Prawnych, Departament Orzecznictwa Podatkowego (jednostka organizacyjna Krajowej Administracji Skarbowej)

00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Bierze udział w sporządzaniu statystyki w zakresie postępowań podatkowych oraz opracowuje na ich podstawie analizy dla Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (Szefa KAS), w szczególności dotyczące: podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług – z wyłączeniem wiążących informacji stawkowych (WIS), podatku akcyzowego – z wyłączeniem wiążących informacji akcyzowych (WIA), podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od spadków i darowizn, opodatkowania wyrównawczego jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych w celu monitorowania jakości orzecznictwa w sprawach podatkowych.
  • Bierze udział w opracowaniu analiz i sprawozdań na podstawie danych statystycznych w celu oceny działalności izb administracji skarbowej w zakresie orzecznictwa podatkowego.
  • Monitoruje, analizuje i opiniuje wydawane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej interpretacje przepisów prawa podatkowego oraz ich zmiany, w celu zapewnienia ich jednolitości i prawidłowości w zakresie przepisów działów III, IIIA i V ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami.
  • Opracowuje projekty zmian interpretacji indywidualnych, pism procesowych oraz projektów odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) i skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) w związku z dokonanymi zmianami interpretacji.
  • Udziela odpowiedzi na wystąpienia organów podatkowych w celu wyjaśnienia istotnych wątpliwości w zakresie wykładni oraz stosowania przepisów działów III, IIIA i V ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami.
  • Opracowuje projekty regulacji wewnętrznych i prowadzi uzgodnienia wewnętrzne projektów tych regulacji w celu zapewnienia jednolitych wytycznych, niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadań.
  • Opiniuje projekty aktów prawnych i innych dokumentów rządowych, z wyjątkiem ustaw podatkowych, dla zapewnienia spójności systemu prawnego.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Praca administracyjno-biurowa

  • Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).


Zachęcamy do aplikowania osoby z całej Polski, z możliwością świadczenia pracy w systemie hybrydowym z miejsca zamieszkania.


Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.


Aplikując w formie papierowej, CV oraz wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem, a w przypadku e-Doręczenia lub ePUAP kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym. Oświadczenia muszą zawierać również datę ich sporządzenia.


W przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w formularzu aplikacyjnym należy jedynie zaznaczyć odpowiednie oświadczenia - nie jest wymagane dołączanie oświadczeń w formie skanów/zdjęć (wyjątek: do jednostek organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej, należy dołączyć dodatkowo wymagane oświadczenie w formie skanu/zdjęcia).


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.


Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone (i usunięte w przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w tym przez system e-Doręczenia lub ePUAP).


Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Kandydat, który zostanie wskazany do zatrudnienia, a który urodził się przed 1 sierpnia 1972 r. przed zatrudnieniem zostanie poproszony o złożenie oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.).


Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie Ministra Finansów z 18 września 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Finansów (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 89).


Pracę możesz rozpocząć od: 1 lub 15 dnia miesiąca.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo lub ekonomia lub administracja lub finanse lub wyższe magisterskie uzupełnione o studia podyplomowe w zakresie prawa podatkowego lub rachunkowości

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze podatków

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów ogólnego prawa podatkowego
  • Znajomość ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej
  • Znajomość ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami
  • Znajomość funkcjonowania administracji rządowej
  • Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Umiejętność skutecznej komunikacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego MS Excel na poziomie zaawansowanym
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i tworzenie tekstów w obszarze właściwości wydziału


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebyciu ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. (Dz. U. poz. 423) – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-18
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2025/130/DOP

    Biuro Podawcze mieści się przy wejściu do gmachu od ul. Traugutta 5A.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    10/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi