Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Cyfryzacji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw obsługi finansowo-księgowej Wydział Finansowo-Księgowy, Biuro Budżetowo-Finansowe

00-060 Warszawa Królewska 27

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi obsługę i ewidencję finansowo-księgową (tj. weryfikuje pod kątem formalno-rachunkowym dowody księgowe, przeprowadza kontrolę zaangażowania i planu finansowego w danym roku budżetowym, dekretuje i księguje dokumenty zgodnie z treścią ekonomiczną i zachowaniem terminów wynikających z wewnętrznych procedur i przepisów prawa, wystawia dowody księgowe i polecenia zapłaty, prowadzi rozliczenia, importuje dane z systemu bankowości elektronicznej do systemu finansowoksięgowego, dokonuje poleceń przelewu itp.), w tym w ramach realizacji inwestycji finansowanych z programu KPO
  • Dokonuje terminowych płatności w systemie NBE oraz BGK-Zlecenia oraz terminowo księguje dowody księgowe z zastosowaniem wszystkich niezbędnych słowników, zgodnie z posiadanymi źródłami finansowania
  • Obsługuje system Polskiego Funduszu Rozwoju – Centrum KPO. Sporządza zlecenia wypłat środków i realizuje płatności wydatków za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej
  • Na bieżąco analizuje prawidłowości zapisów księgowych np. weryfikuje zaangażowanie dot. wniosków/umów/poniesionych wydatków
  • Sprawdza dostępność środków w planie KPO, analizuje wykonanie wydatków oraz sald wyodrębnionego rachunku dochodów KPO
  • Prowadzi obsługę finansowo-budżetową w Informatycznym Systemie Budżetu Państwa (TREZOR)
  • Prowadzi obsługę w zakresie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych, tj. weryfikuje zapisy księgowe, sporządza zestawienia, weryfikuje informacje budżetowe
  • Prowadzi sprawy w elektronicznym systemie zarządzania dokumentacją EZD PUW i je archiwizuje


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie MC oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzinna dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. 


Praca na stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy. W okresach spiętrzenia zadań np. wpływu dużej ilości dokumentów księgowych na określony
termin płatności, pilnego przygotowania informacji dla kierownictwa, co wiąże się z otrzymywaniem i koniecznością obiegu zwiększonej liczby dokumentów księgowych, może zaistnieć potrzeba nieschematycznego podejścia do realizacji zadań, w tym świadczenia pracy w niestandardowych godzinach.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Królewskiej, które są oznaczone literami A i B. Do obu wejść prowadzą schody.
Przy schodach do wejścia A znajduje się podjazd dla wózków. Dla gości przeznaczone jest wejście A. W budynku w holu A jest winda dostosowana do wjazdu wózków co umożliwia dostęp do wszystkich kondygnacji budynku osobom z niepełnosprawnością ruchową. Przed budynkiem wyznaczono 2 ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W recepcji przy wejściu A i przy wejściu B są pętle indukcyjne.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których
wymagamy lub które są wskazane jako dodatkowe.
Wzory oświadczeń obowiazujących przy naborze do MC dostępne są tutaj:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/wzory-oswiadczen
Jeżeli ofertę składasz elektronicznie, wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być podpisane:
- własnoręcznie i przesłane w formie skanów/zdjęć (poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej) lub - podpisem elektronicznym kwalifikowanym.
Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane. Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego
etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego. Zachęcamy do zapoznania się z ogólnymi informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru w służbie cywilnej, które są dostępne tutaj:
https://www.gov.pl/web/sluzbacywilna/praca
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
powyżej 1 roku w jednostkach sektora finansów publicznych w komórce finansowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Przeszkolenie w zakresie problematyki wydatków
  • Znajomość: przepisów o finansach publicznych i o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, przepisów ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej, obsługi komputera i aplikacji biurowych (MS Office: Word, Excel, Outlook, PowerPoint) oraz sieci Internet, obsługi programu finansowo-księgowego, prowadzenia spraw w elektronicznym systemie obiegu dokumentacji klasy EZD
  • Kompetencje miękkie: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiągania celów, rzetelność, współpraca, myślenie analityczne.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość: przepisów i wytycznych dotyczących KPO, obsługi programu finansowo-księgowego Quorum autorstwa firmy QNT Systemy Informatyczne Sp. z o. o. , obsługi Informatycznego Systemu Budżetu Państwa (TREZOR), obsługi systemów bankowości elektronicznej (NBE-NBP, BGK), obsługi elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją autorstwa Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego (EZD PUW)


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (na przykład w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.)
  • Kopie dokumentu potwierdzającego przeszkolenie w zakresie problematyki wydatków
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających rodzaj i długość wymaganego dodatkowego doświadczenia zawodowego (np. w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje wskazujące okres współpracy; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-12-11
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Biuro Administracyjne
    ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa
    Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacjaMC@cyfra.gov.pl.
    Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych
    chmurach) nie będą pobierane.
    Na kopercie/w tytule maila dopisz numer ogłoszenia BIP: 130695, BBF/32, MK.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/11/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi