Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw obsługi prawnej w Zespole Koordynacji Legislacji w Biurze Ministra 00-950 Warszawa Al. Ujazdowskie 11
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Przygotowuje, uzgadnia lub opiniuje projekty aktów normatywnych, projekty założeń projektów ustaw i innych dokumentów będących we właściwości Ministra Sprawiedliwości.
- Przygotowuje, w porozumieniu z komórkami legislacyjnymi, materiały niezbędne do udziału w posiedzeniach Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu, Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz Rady Ministrów oraz koordynuje prace z tym związane.
- Zbiera i analizuje informacje w zakresie Rządowego Procesu Legislacyjnego, procedowanych aktów prawnych i związanych z nimi procedur.
- Formułuje zalecenia i opinie dla członków kierownictwa Ministerstwa Sprawiedliwości w zakresie procedowanych aktów prawnych.
- Przygotowuje projekty stanowisk i rekomendacji wobec planowanych zmian legislacyjnych w zakresie właściwości Ministra Sprawiedliwości.
- Przygotowuje opinie do projektów aktów prawnych oraz analiz formalno-prawnych kierowanych do Biura w ramach konsultacji wewnętrznych.
- Dokonuje analizy prawnej materiałów i formułuje opinie prawne względem dokumentów legislacyjnych z zakresu procesu legislacyjnego Unii Europejskiej (również w j. angielskim).
Warunki pracy - praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z przedstawicielami innych urzędów administracji centralnej oraz samorządowej,
- budynek architektonicznie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
List motywacyjny i oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów.
Kandydatki/kandydaci, którzy złożą dokumenty elektronicznie i spełnią wymagania formalne, będą zobligowani do dostarczenia oryginałów oświadczeń i listu motywacyjnego w kolejnym etapie rekrutacji.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
Jeśli oferta spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru poinformujemy Cię mailowo lub telefonicznie.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.
Zapoznaj się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, możesz także skorzystać z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.gov.pl/web/sprawiedliwosc.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
na stanowisku związanym z tworzeniem lub stosowaniem prawa
pozostałe wymagania niezbędne: - znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej, ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych, ustawy Prawo o prokuraturze, Kodeksu cywilnego, Kodeksu postępowania cywilnego, Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego
- znajomość zasad techniki prawodawczej
- znajomość Regulaminu pracy Rady Ministrów oraz ustawy o Radzie Ministrów
- umiejętność obsługi programów „Lex” oraz „Legalis”
- komunikacja, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, myślenie analityczne, otwartość na zmiany, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, pozytywne podejście do klienta, zorientowanie na osiąganie celów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - znajomość języka angielskiego (B2)
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagania dodatkowego (fakultatywnie).Dokumenty należy złożyć do: 2023-04-11
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).