Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw zarządzania informacją Biuro Archiwum i Zarządzania Informacją

Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Opracowywanie standardów i procedur zarządzania informacją jawną w resorcie, oraz określanie standardów w zakresie sposobu sporządzania informacji jawnych w MSZ i placówkach zagranicznych i nadzorowanie ich stosowania.
  • Opracowywanie wymagań funkcjonalnych narzędzi i systemów informatycznych do zarządzania informacją i wiedzą wdrażanych w ministerstwie, w tym platformę pracy grupowej, oraz koordynowanie i monitorowanie realizacji projektów związanych z wdrożeniem tych narzędzi.
  • Inicjowanie, analizowanie, konsultowanie i koordynowanie działań w zakresie komunikacji wewnętrznej ministerstwa, proponowanie rozwiązań służących zwiększeniu zaangażowania pracowników w proces usprawniania komunikacji wewnętrznej.
  • Prowadzenie i rozwijanie portalu intranetowego MSZ. Pozyskiwanie, redagowanie oraz systematyzowanie materiałów informacyjnych na potrzeby portalu oraz innych narzędzi komunikacji wewnętrznej.
  • Identyfikowanie, pozyskiwanie, gromadzenie i katalogowanie/opracowywanie informacji wytwarzanych w MSZ i placówkach zagranicznych w celu utrzymania standardu gromadzonych i prezentowanych danych oraz ich aktualności.
  • Administrowanie danymi teleadresowymi w MSZ oraz nadzorowanie ich aktualizacji w placówkach zagranicznych w celu utrzymania standardu gromadzonych i prezentowanych danych oraz ich aktualności.
  • Monitorowanie procesu zarządzania informacją i wiedzą oraz komunikacji wewnętrznej, w innych instytucjach w celu identyfikacji dobrych praktyk w tych dziedzinach i ich implementacji w MSZ.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
2. Zagrożenie korupcją.
3. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku
na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 4600 PLN do ok. 5000 PLN oraz dodatek
za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej Dz. U. z 2018, poz. 1559 - j.t. z późn. zm.).
Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 – 16.15. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne wskazane w ogłoszeniu, a którzy urodzili się przed 1 sierpnia 1972 r. w kolejnym etapie naboru zostaną poproszeni o przesłanie oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji
o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów
(Dz. U. z 2017 r. poz. 2186 – j.t. z późn. zm.).

Szczegółowe informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ w zakładce Praca i Kariera – Nabór do MSZ – Nabory: użyteczne informacje i pliki do pobrania: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania

Wszelkie dokumenty załączane do oferty wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.
W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie NAWA: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach

Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych do zatrudnienia będą zniszczone.

W ofercie należy podać adres e-mail oraz numer telefonu. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu naboru.
Kontakt: Wydział Zarządzania Kompetencjami, tel. +48 (22) 523 8751, +48 (22) 523 7806, email: rekrutacja@msz.gov.pl
Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze: zarządzania informacją lub wiedzą lub komunikacji wewnętrznej lub stosunków międzynarodowych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”, lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
  • Znajomość problematyki z zakresu stosunków międzynarodowych i polityki zagranicznej.
  • Znajomość platformy MS SharePoint.
  • Wiedza oraz znajomość narzędzi z zakresu zarządzania informacją i/lub wiedzą, komunikacji wewnętrznej.
  • Umiejętność redagowania tekstów.
  • Umiejętności: współpracy, argumentowania, zorientowania na osiąganie celów, analitycznego myślenia, samodzielności i inicjatywy, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, kreatywność.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość innego niż angielski języka obcego na poziomie B2.
  • Przeszkolenie w zakresie zarządzania projektami
  • Certyfikat PRINCE 2 Foundation.
  • Przeszkolenie w zakresie obsługi programów graficznych np. Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, InDesign.
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o zamówieniach publicznych.
  • Znajomość technik i dobrych praktyk w zakresie komunikacji wewnętrznej.
  • Umiejętność wystąpień publicznych.
  • Umiejętność analizy statystyk internetowych.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego.
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "tajne" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1167 – j. t.).
  • Kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie MSZ (gov.pl/dyplomacja) w zakładce Praca i Kariera – Nabór do MSZ – Nabory: użyteczne informacje i pliki do pobrania: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych w zakresie przeszkolenia.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych w zakresie znajomości języka.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-10-16
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/09/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi