Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista w Wydziale Analiz, Skarg i Wniosków w Departamencie Kontroli

ul. Chałubińskiego 4/6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przyjmowanie, analizowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków, petycji i innych sygnałów obywatelskich wpływających do Ml poprzez: wyszukiwanie informacji i ew. przepisów prawnych, niezbędnych do właściwej oceny sprawy, kwalifikowanie i kierowanie spraw do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Ml, organów administracji rządowej i samorządowej oraz innych instytucji; przygotowywanie projektów odpowiedzi w sprawie skarg na działania dyrektorów komórek organizacyjnych Ml, po uprzednim zgromadzeniu informacji i wyjaśnień udzielonych przez komórki organizacyjne; pozyskiwanie informacji o stanie realizacji spraw skierowanych bezpośrednio do innych komórek organizacyjnych i monitorowanie ich dalszego przebiegu w przypadku odebrania sygnałów od interesantów skarżących się na sposób załatwiania ich spraw przez komórki organizacyjne Ml; monitorowanie terminowości i prawidłowości udzielania odpowiedzi na skargi, wnioski, petycje i inne sygnały obywatelskie przekazane komórkom organizacyjnym Ml oraz jednostkom podległym i nadzorowanym przez Ministra; zamieszczanie petycji oraz odpowiedzi na petycje na gov.pl
  • Prowadzenie ewidencji skarg, wniosków i petycji otrzymanych i przekazanych do realizacji komórkom organizacyjnym Ml oraz innym jednostkom i instytucjom
  • Obsługa infolinii działającej w ramach projektu „Informacja dla Obywatela”
  • Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków; sporządzanie protokołu ze złożenia skargi/wniosku oraz kierowanie do merytorycznego załatwienia przez właściwe komórki organizacyjne spraw złożonych przez interesantów; przyjmowanie zgłoszeń interesantów dotyczących przyjęć przez członków Kierownictwa w sprawach skarg i wniosków; przekazywanie informacji o zgłoszeniach do właściwego członka Kierownictwa oraz zawiadamianie interesantów i dyrektora właściwej komórki organizacyjnej Ministerstwa o wyznaczonym terminie spotkania lub podejmowanie działań zgodnych z zaleceniami właściwego członka Kierownictwa
  • Sporządzanie okresowych ocen przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków przez komórki organizacyjne Ml oraz jednostki podległe i nadzorowane poprzez: poinformowanie komórek organizacyjnych Ml i jednostek podległych i nadzorowanych o okresie i terminie przygotowania oceny; gromadzenie i weryfikowanie wpływających informacji; opracowywanie sprawozdań i przygotowanie zbiorczej analizy przyczyn i skutków powstawania skarg i wniosków
  • Prowadzenie spraw z zakresu planowania, monitorowania i sprawozdawczości z realizacji działań w ramach Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2018-2020, w tym: dokonywanie analizy ryzyka, koordynowanie i tworzenia planów i sprawozdań przez jednostki podległe i nadzorowane przez Ministra Infrastruktury; monitorowanie wykonania planu realizacji działań w zakresie przeciwdziałania korupcji; udzielanie informacji i wyjaśnień w zakresie etyki, przeciwdziałania korupcji i konfliktowi interesów; upowszechnianie wiedzy dotyczącej norm i zasad postępowania etycznego, problematyki przeciwdziałania korupcji i konfliktowi interesów
  • Prowadzenie innych spraw będących we właściwości wydziału, w tym: opracowywanie propozycji materiałów do projektu ustawy budżetowej państwa oraz sprawozdań z wykonania budżetu państwa; prowadzenie analiz dotyczących potrzeb szkoleniowych i realizacji szkoleń przez pracowników Departamentu; prowadzenie spraw dotyczących zmian w regulaminie wewnętrznym Departamentu oraz opisów stanowisk pracy pracowników Departamentu; udzielanie informacji publicznej


Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• windy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych

Pracownikom oferujemy:
• dogodną lokalizację
• elastyczny czas pracy - rozpoczynanie pracy w godz. 7.30 - 9.00
• dodatkowe wynagrodzenie tzw. „trzynastka”, dodatek za wysługę lat, bogaty pakiet szkoleń, refundację nauki języka i studiów podyplomowych
• pakiet socjalny: dofinansowanie wypoczynku i kart sportowych, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach
• możliwość wykupienia w preferencyjnej cenie ubezpieczenia zdrowotnego, polisy na życie i zniżkowej legitymacji PKP
• w każdy wtorek świeże owoce dla pracowników
• udogodnienia dla rowerzystów - stojaki na rowery na terenie ministerstwa
• preferencyjne ceny posiłków w kantynie znajdującej się na terenie ministerstwa

Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
• permanentna obsługa klientów zewnętrznych

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do udziału w naborze zachęcamy osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Aplikacje można również przesyłać mailowo na adres: rekrutacja@mi.gov.pl (wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez osoby aplikujące i przesłane w formie skanu).
Dokumenty załączane przez kandydatów do oferty, wystawione w języku obcym, winny być przetłumaczone na język polski.

Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej https://www.gov.pl/infrastruktura w zakładce Praca. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Osoby zakwalifikowane będą informowane telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.

Po zakończeniu naboru oferty złożone przez kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni oraz sprawdziany wiedzy i umiejętności przeprowadzone w ramach naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 522 59 01

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
pracy w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów z zakresu postępowania administracyjnego, rozporządzenia w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków oraz ustawy o petycjach, a także umiejętność ich stosowania
  • Znajomość przepisów określających status prawny Ministerstwa
  • Znajomość zakresu działania Ministerstwa oraz jednostek podległych lub nadzorowanych
  • Umiejętności analityczne
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-08-17
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    17/08/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi