Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw realizacji zadań ministra spraw wewnętrznych w zakresie nadzoru nad prowadzeniem spraw dotyczących paszportów i paszportów tymczasowych przez wojewodów i konsulów w Wydziale Paszportów Departamentu Spraw Obywatelskich

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie spraw związanych z nadzorem ministra właściwego do spraw wewnętrznych nad wydawaniem paszportów i paszportów tymczasowych przez wojewodów i konsulów RP, w tym opracowywanie materiałów niezbędnych do realizacji czynności kontrolnych i przeprowadzanie kontroli wojewodów i konsulów w zakresie spraw paszportowych oraz zadań związanych z nadzorem merytorycznym i kontrolą z zakresu spraw paszportowych nad Centrum Personalizacji Dokumentów.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu działania Wydziału, przygotowywanie projektów decyzji i postanowień w I i II instancji, przygotowywanie pism procesowych do sądów administracyjnych dotyczących rozstrzygnięć ministra właściwego do spraw wewnętrznych w sprawach paszportowych.
  • Przygotowywanie interpretacji, wyjaśnień i opinii w sprawach przepisów prawa stanowiących podstawę działania Wydziału oraz stanowisk ministerstwa w sprawach indywidulanych wpływających bezpośrednio z nadzorowanych jednostek i innych podmiotów, a także projektów odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje oraz wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, interpelacje i zapytania poselskie z zakresu spraw paszportowych.
  • Opracowywanie strategii nadzoru oraz inicjowanie przedsięwzięć służących podniesieniu efektywności działania nadzorowanych organów.
  • Opracowywanie informacji, analiz i statystyk dotyczących zagadnień paszportowych.
  • Opracowywanie opinii projektów aktów prawnych i dokumentów rządowych w ramach uzgodnień wewnątrzresortowych i międzyresortowych w zakresie spraw paszportowych.
  • Analizowanie krajowych i unijnych przepisów prawa z zakresu spraw paszportowych i inicjowanie ich zmian.
  • Obsługa stanowisk z dostępem do CEWiUDP, Paszportowego Systemu Obsługi Obywatela (PS2O), aplikacji ŹRÓDŁO w zakresie działania Wydziału oraz przyjmowanie wniosków o wydanie paszportu przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych; opracowywanie w ewidencji paszportowej dokumentu do personalizacji; wydawanie paszportu obywatelowi.


Warunki pracy

Budynek ul. Domaniewska 36/38:

Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się, jak również łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

WARUNKI DOTYCZĄCE CHARAKTERU PRACY NA STANOWISKU I SPOSOBU WYKONYWANIA ZADAŃ
Praca o charakterze biurowym.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
Planowane techniki i metody naboru:
- test wiedzy
- rozmowa kwalifikacyjna
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: (22) 60 139 66 lub (22) 60 157 14.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie prawa lub administracji

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe powyżej 2 lat w administracji publicznej
  • Doświadczenie zawodowe powyżej roku w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych
  • Znajomość przepisów ustawy o dokumentach paszportowych i aktów wykonawczych, kodeksu postępowania administracyjnego, prawa konsularnego, ustawy o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, ustawy prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o dowodach osobistych, znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, ustawy o służbie cywilnej, kodeksu cywilnego
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, umiejętność skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
  • Kreatywność, orientacja na klienta, umiejętność myślenia analitycznego
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej na poziomie komunikatywnym
  • Przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych
  • Znajomość zasad techniki prawodawczej, znajomość przepisów prawa unijnego z zakresu spraw paszportowych oraz ustawy o kontroli w administracji rządowej
  • Znajomość Paszportowego Systemu Obsługi Obywatela (PS2O) i Centralnej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych (CEWiUDP)


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego powyżej 2 lat w administracji publicznej tj. świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów (rodzaj i długość)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego powyżej roku w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych tj. świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów (rodzaj i długość)
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z Informacją dotyczącą przeprowadzania naboru na wolne stanowiska w służbie cywilnej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, w tym przetwarzania danych osobowych - https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej na poziomie komunikatywnym
  • Kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-06-03
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    21/05/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi