Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu działania Wydziału, w tym przygotowywanie decyzji i postanowień administracyjnych w I i II instancji, przygotowywanie pism procesowych do sądów administracyjnych dotyczących rozstrzygnięć Ministra w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz reprezentowanie Ministra w rozprawach przed sądami administracyjnymi w sprawach z zakresu działania Wydziału.
  • Wykonywanie zadań związanych z nadzorem Ministra nad organami realizującymi zadania związane z ewidencją ludności w obszarze obowiązku meldunkowego oraz wydawaniem dowodów osobistych, bieżąca analiza realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych przez urzędy wojewódzkie i organy gmin, prowadzenie szkoleń dla komórek organizacyjnych organów urzędów wojewódzkich właściwych w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do realizacji czynności kontrolnych i prowadzenie kontroli wojewodów w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych.
  • Przygotowywanie interpretacji, opinii i wyjaśnień w sprawach przepisów prawa stanowiących podstawę do działania Wydziału. Przygotowywanie wyjaśnień i opinii w sprawach z zakresu działania Wydziału przedstawianych w skargach, wnioskach, petycjach i zapytaniach medialnych oraz projektów stanowisk w sprawach z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych, przedstawianych w interpelacjach, zapytaniach poselskich, oświadczeniach senatorskich oraz wystąpieniach Rzecznika Praw Obywatelskich.
  • Bieżąca analiza przepisów prawnych i inicjowanie zmian oraz opracowywanie projektów przepisów prawa dotyczących ewidencji ludności i dowodów osobistych we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi departamentu.
  • Przygotowywanie projektów stanowisk w sprawach indywidualnych z zakresu działania Wydziału, wpływających bezpośrednio z nadzorowanych jednostek oraz innych podmiotów.
  • Opiniowanie projektów aktów prawnych i dokumentów rządowych w ramach uzgodnień wewnątrzresortowych i międzyresortowych.
  • Opracowywanie analiz i informacji z zakresu działania Wydziału.
  • Wykonywanie zadań związanych z nadzorem merytorycznym nad Centrum Personalizacji Dokumentów.


Warunki pracy

Praca wykonywana jest w siedzibie MSWiA w budynku przy ul. Syreny 23 w Warszawie. Budynek nie jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma podjazdu umożliwiającego dostęp osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Docelowo praca wykonywana będzie w budynku przy ul. Domaniewskiej 36/38 (planowane przeniesienie pod koniec 2018 r.).
Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się, jak również łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

WARUNKI DOTYCZĄCE CHARAKTERU PRACY NA STANOWISKU I SPOSOBU WYKONYWANIA ZADAŃ
Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze (praca przy komputerze co najmniej 4 godzin dziennie).
Praca związana jest z obsługą klientów zewnętrznych.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi, co najmniej 6%.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
Planowane techniki i metody naboru:
- test wiedzy
- rozmowa kwalifikacyjna
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl, http://bip.mswia.gov.pl oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym
w siedzibie Urzędu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: (22) 60 139 38, (22) 515 23 11.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe powyżej 2 lat w administracji publicznej
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych
  • Znajomość ustawy o ewidencji ludności, o dowodach osobistych wraz z aktami wykonawczymi oraz ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawa, analizy stanu prawnego
  • Znajomość pakietu MS Office
  • Kreatywność, umiejętność myślenia analitycznego
  • Orientacja na klienta
  • Umiejętność organizacji pracy, współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość jednego spośród języków roboczych UE na poziomie komunikatywnym


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego powyżej 2 lat w administracji publicznej (tj. świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów)
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z „Informacją dotyczącą przeprowadzania naboru na wolne stanowiska w służbie cywilnej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, w tym przetwarzania danych osobowych” - http://www.mswia.gov.pl/pl/ministerstwo/praca-w-mswia/8682,Praca-w-MSWiA.html
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość jednego spośród języków roboczych UE na poziomie komunikatywnym

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-09-28
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    27/09/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi