Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Obsługa informacyjna i prasowa Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu, w tym m.in.: organizowanie i obsługa konferencji prasowych, koordynowanie i nadzorowanie kontaktów przedstawicieli Ministerstwa z mediami, przygotowywanie dla Kierownictwa analiz i opracowań medialnych.
  • Sporządzanie odpowiedzi na zapytania dziennikarzy.
  • Kreowanie zadań z zakresu public relations mających na celu tworzenie wizerunku Ministerstwa, w zakresie właściwości Wydziału.
  • Sporządzanie komunikatów prasowych na stronę internetową Ministerstwa oraz ich dystrybucja w mediach.
  • Przygotowywanie projektów wypowiedzi członków Kierownictwa Ministerstwa w zakresie wydawnictw okazjonalnych i wywiadów.
  • Przygotowywanie projektów pism okolicznościowych.
  • Udzielanie odpowiedzi na zapytania dziennikarzy składane w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
  • Współpraca z CIR, rzecznikami prasowymi ministerstw, urzędów centralnych, wojewodów, a także organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych.


Warunki pracy

Budynek przy ul. Batorego:
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych. Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się, jak również łazienka na parterze dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
WARUNKI DOTYCZĄCE CHARAKTERU PRACY NA STANOWISKU I SPOSOBU WYKONYWANIA ZADAŃ
Praca powyżej 4 godzin dziennie przed monitorem, reprezentowanie urzędu podczas spotkań z podmiotami zewnętrznymi, wyjazdy krajowe, praca pod presją czasu, obsługa klientów zewnętrznych, wystąpienia publiczne, organizacja spotkań.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
Planowane techniki i metody naboru:
 Praca pisemna.
 Rozmowa kwalifikacyjna ze sprawdzianem znajomości języka angielskiego.
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl, http://bip.mswia.gov.pl oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym
w siedzibie Urzędu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: (22) 60-154-78 lub (22) 60 -152-90

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe w zakresie dziennikarstwa, komunikacji społecznej, PR, politologii, stosunków międzynarodowych, administracji, filologii polskiej lub angielskiej lub niemieckiej lub rosyjskiej albo wykształcenie wyższe i studia podyplomowe w wyżej wymienionym zakresie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Powyżej 0,5 roku doświadczenia zawodowego w pracy związanej z kontaktem z mediami lub PR.
  • Znajomość ustawy Prawo prasowe, ustawy o dostępie do informacji publicznej, rozporządzenia w sprawie organizacji i zadań rzeczników prasowych w urzędach organów administracji rządowej.
  • Znajomość organizacji i funkcjonowania urzędu, znajomość struktury administracji publicznej.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
  • Umiejętność wystąpień publicznych.
  • Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego.
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, rzetelność, umiejętność komunikacji, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą tajne lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w administracji.
  • Umiejętność posługiwania się edytorem tekstu oraz narzędziami wspierającymi komunikację elektroniczną.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
  • Kopie dokumentów potwierdzających wymagane niezbędne wykształcenie (rodzaj wykształcenia).
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/ stażu pracy tj. świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów (rodzaj i długość).
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej tajne.
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z „Informacją dotyczącą przeprowadzania naboru na wolne stanowiska w służbie cywilnej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, w tym przetwarzania danych osobowych” - http://www.mswia.gov.pl/pl/ministerstwo/praca-w-mswia/8682,Praca-w-MSWiA.html
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/ stażu pracy tj. świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów (rodzaj i długość).
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej tajne.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-07-20
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    07/07/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi