Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Rozwoju w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Ministerstwo Rozwoju
Plac Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego w zakresie związanym z udzielaniem regionalnej pomocy inwestycyjnej i pomocy de minimis: opracowywanie projektów aktów prawnych (programów pomocowych) powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo i ich nowelizacji w ramach regionalnych programów operacyjnych perspektywy 2014-2020, uzgadnianie i konsultowanie projektów aktów prawnych (programów pomocowych) z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami, opiniowanie projektów aktów prawnych i / lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, w szczególności w zakresie zgodności z systemem wdrażania funduszy UE oraz z zasadami udzielania pomocy publicznej, opiniowanie projektów aktów prawnych i / lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo, w szczególności w kontekście zgodności z systemem wdrażania funduszy UE i zasadami udzielania pomocy publicznej, opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo.
  • Monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów / rekomendacji / wytycznych / opinii w zakresie regionalnej pomocy inwestycyjnej i pomocy de minimis: analizowanie planowanych zmian prawnych pod kątem zgodności z systemem wdrażania funduszy UE i zasadami udzielania pomocy publicznej – zgłaszanie propozycji przepisów krajowych regulujących zasady udzielania pomocy publicznej do oceny i notyfikacji do instytucji Unii Europejskiej, przekazywanie informacji dotyczących zasad udzielania pomocy publicznej instytucjom zarządzającym regionalnymi programami operacyjnymi oraz podmiotom prywatnym w trybie dostępu do informacji publicznej, analizowanie aktualnego stanu prawnego, orzecznictwa i poglądów doktryny / standardów / rekomendacji / wytycznych / opinii w kontekście zasad udzielania pomocy publicznej.
  • Dokonywanie analiz prawnych w zakresie regionalnej pomocy inwestycyjnej i pomocy de minimis: przygotowywanie, w zakresie kompetencji Wydziału, pisemnych interpretacji przepisów programów pomocowych regulujących udzielanie pomocy publicznej w ramach RPO perspektywy 2007-2013 oraz 2014-2020, w szczególności udzielanie odpowiedzi na zapytania innych komórek Ministerstwa, beneficjentów i przedstawicieli instytucji zaangażowanych w realizację RPO, w celu zapewnienia spójności zasad udzielania pomocy publicznej w ramach RPO oraz w całym systemie realizacji polityki spójności.
  • Tworzenie i zapewnianie funkcjonowania systemu ewaluacji w obszarze kompetencji, Udział w pracach Grup Sterujących
  • Prowadzenie obsługi procesu przygotowywania dokumentów w ramach systemu realizacji (wytycznych, instrukcji, podręczników), w tym opiniowanie projektów dokumentów w ramach systemu realizacji, w szczególności pod kątem ich zgodności z zasadami udzielania pomocy publicznej.
  • Udział w postępowaniach przed organami Unii Europejskiej w zakresie regionalnej pomocy inwestycyjnej i pomocy de minimis, w tym przygotowywanie dokumentów inicjujących postępowanie notyfikacyjne programów pomocowych w ramach regionalnych programów operacyjnych 2014-2020, w szczególności współpraca z UOKiK w zakresie przygotowania dokumentacji notyfikacyjnej dla projektów programów, a także na kolejnych etapach procedury, w tym na etapie oceny projektu programu przez Komisję Europejską, w celu zapewnienia podstaw prawnych udzielania pomocy publicznej w ramach RPO.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- wyjazdy służbowe (kilka razy w roku)
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe
- praca pod presją czasu
- wystąpienia publiczne
- reprezentacja urzędu
Pracownikom oferujemy:
– trzynaste wynagrodzenie, bogaty pakiet szkoleń, staże eksperckie, refundacje nauki języka i studiów podyplomowych,
– pakiet socjalny: platforma Benefit, dofinansowanie wypoczynku, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach, sala ćwiczeń w budynku Ministerstwa,
– możliwość wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie w preferencyjnej cenie, możliwość dofinansowania kart sportowych (FitProfit),
– ruchomy system czasu pracy: rozpoczęcie pracy w godz. 7.30-9.00.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
– praca przy komputerze,
– w biurze dostępnym dla osób niepełnosprawnych,
– praca w kameralnych pokojach.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Umowa o pracę na czas zastępstwa.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Przed wysłaniem aplikacji prosimy o upewnienie się, że spełnienie wymagań niezbędnych jednoznacznie wynika z przesłanych dokumentów.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą.
Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń dostępnych pod adresem http://mr.bip.gov.pl/zasady-naboru-do-sluzby-cywilnej/nabor-do-sluzby-cywilnej-z-wylaczeniem-wyzszych-stanowisk.html
Ministerstwo Rozwoju przyjmuje dokumenty do rekrutacji wyłącznie w języku polskim i angielskim.
W przypadku przedstawienia dokumentów w innym niż angielski języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności/rozmowa kwalifikacyjna.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie po upływie 3 miesięcy; a w przypadku kandydatów, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie danych osobowych na poczet przyszłych rekrutacji – po upływie 12 miesięcy od rozstrzygnięcia naboru.

Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie: http: //www.mr.gov.pl/ w zakładce Ministerstwo, lub uzyskać pod nr
tel.(22) 273 78 96


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe magisterskie lub równoważne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze funduszy unijnych, pomocy publicznej, rozwoju regionalnego, doradztwa gospodarczego lub w instytucjach publicznych


pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość prawa pomocy publicznej, zwł. regionalnej pomocy inwestycyjnej i pomocy de minimis
  • wiedza z zakresu wdrażania funduszy UE,
  • znajomość języka: angielski na poziomie: B2,
  • umiejętność obsługi MS Office: Word, Excel,
  • rzetelność,
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów,
  • współpraca,
  • komunikacja,
  • myślenie analityczne.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV lub życiorys
    • – Na pierwszym etapie rekrutacji wymagane jest dostarczenie cv/życiorysu i zgody na przetwarzanie danych. Na rozmowę kwalifikacyjną kandydaci muszą dostarczyć wszystkie wymagane prawem dokumenty i oświadczenia, w tym 1. Kopię dokumentów poświadczających wykształcenie własnoręcznie podpisane: 2. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa,3. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych, 4. oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. Niedostarczenie tych dokumentów w wyznaczonym terminie jest jednoznaczne z rezygnacją z naboru
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-12-04
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/11/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi