Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przygotowywanie analizy ryzyka i programów audytu.
  • Wykonywanie audytów bezpieczeństwa systemów informatycznych w instytucjach uczestniczących w procesie wydatkowania środków z funduszy UE oraz niepodlegających zwrotowi środków z innych źródeł zagranicznych.
  • Wykonywanie testów mechanizmów kontrolnych w systemach informatycznych audytowanych instytucji oraz wspieranie pracowników departamentu w zakresie audytu aplikacyjnych mechanizmów kontrolnych.
  • Dokumentowanie czynności audytowych, udzielanie odpowiedzi na otrzymane zapytania oraz archiwizowanie informacji.
  • Przygotowywanie arkuszy ustaleń oraz sprawozdań z audytów bezpieczeństwa systemów informatycznych.
  • Realizowanie procedur nadawania uprawnień pracownikom Instytucji Audytowej do systemów informatycznych KSI SIMIK, SL2014, SFC, ŚWIT oraz dysku sieciowego FTP.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); praca w terenie; krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe; częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz; przeprowadzanie audytów/kontroli w innych urzędach/podmiotach zewnętrznych.

Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.

PROPONOWANY MAKSYMALNY MNOŻNIK KWOTY BAZOWEJ WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO: 2,4 (wysokość kwoty bazowej: 1 873,84 zł).

ŻYCIORYS/CV, LIST MOTYWACYJNY ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA, W PRZECIWNYM RAZIE OFERTA KANDYDATKI/KANDYDATA ZOSTANIE ODRZUCONA.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/ministerstwo-finansow/praca/wzory-oswiadczen

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe o kierunku informatyka

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze informatyki w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji lub zarządzania projektami lub utrzymania systemów księgowo-finansowych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego lub francuskiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie literatury przedmiotu oraz robocze pisemne komunikowanie się z Komisją Europejską
  • Poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „poufne” lub zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
  • Wiedza techniczna z zakresu informatyki niezbędna do przeprowadzenia audytu (zagadnienia sieciowe, systemy operacyjne, bazy danych, zarządzanie projektami, zarządzanie ryzykiem, systemy i aplikacje księgowo-finansowe)
  • Umiejętność analizowania informacji, wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność dokonywania interpretacji i wykładni przepisów prawa
  • Komunikatywność
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie: wyższe o kierunku zarządzanie o specjalności zarządzanie jakością lub wyższe i studia podyplomowe o kierunku zarządzanie jakością lub bezpieczeństwem systemów IT
  • Spełnienie przesłanek określonych w art. 28 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017, poz. 570)
  • Wiedza z zakresu przepisów prawa wspólnotowego i krajowego dotyczących funduszy strukturalnych
  • Wiedza z zakresu standardów audytu systemów informatycznych COBIT/ISO 27000
  • Wiedza z zakresu bezpieczeństwa danych osobowych
  • Wiedza z zakresu zarządzania usługami IT w oparciu o zbiór dobrych praktyk ITIL
  • Znajomość standardów oraz zasad prowadzenia audytów informatycznych
  • Znajomość zasad audytu i kontroli w oparciu o COBIT
  • Znajomość międzynarodowych standardów audytu IIA/CISA
  • Znajomość ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie poświadczenie bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
  • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. (Dz. U. poz. 423) – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721, z późn. zm.), złożone według wzoru określonego w ustawie (załącznik nr 1a lub załącznik nr 2a) – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przesłanek określonych w art. 28 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-08-09
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    06/08/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi