Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Finansów w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
referendarz do spraw budżetu państwa w Wydziale Realizacji Budżetu Państwa, Departament Budżetu Państwa Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Uczestniczy w opracowywaniu cyklicznych, przekrojowych zestawień i raportów analitycznych, opisowych opracowań analitycznych, doraźnych analiz problemowych związanych z realizacją budżetu państwa, dziennych i miesięcznych raportów z wykonania budżetu państwa, w tym opracowuje codzienną, miesięczną prognozę przepływów budżetu państwa zawierającą dochody, wydatki, przychody i rozchody budżetu państwa.
- Bierze udział w pracach związanych z opracowywaniem rocznego harmonogramu realizacji budżetu państwa, ustala wysokość środków budżetowych przekazywanych wszystkim dysponentom części budżetowych na realizację wydatków w układzie miesięcznym, dekadowym i dziennym na podstawie zapotrzebowań dysponentów i harmonogramu wydatków oraz w oparciu o analizę stopnia realizacji ustawy budżetowej i dziennej oraz miesięcznej prognozy przepływów budżetu państwa.
- Bierze udział w opracowywaniu i wdrażaniu zmian dotyczących systemu budżetowego
- Wykonuje prace związane z opracowaniem załącznika do projektu ustawy budżetowej obejmującego zestawienie jednostek, którym udzielane są dotacje przedmiotowe, podmiotowe i celowe, a także wykonuje sprawy związane z opracowaniem półrocznych, kwartalnych oraz doraźnych informacji o przebiegu wykonania budżetu państwa.
- Udziela wyjaśnień i sporządza opinie w sprawach stosowania obowiązujących regulacji prawnych dotyczących szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa w zakresie działania wydziału.
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe na kierunku ekonomia lub matematyka
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość przepisów o finansach publicznych
- Znajomość zagadnień klasyfikacji budżetowej
- Znajomość obsługi informatycznego sytemu obsługi budżetu państwa TREZOR
- Znajomość zaawansowana umiejętność arkusza kalkulacyjnego MS Excel
- Znajomość zaawansowana formatowania plików tekstowych
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność skutecznej komunikacji
- Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie ustnych i pisemnych wypowiedzi w obszarze właściwości wydziału
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2021-04-27
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2021/114/BP