Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referendarz do spraw budżetu państwa w Wydziale Realizacji Budżetu Państwa, Departament Budżetu Państwa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Uczestniczy w opracowywaniu cyklicznych, przekrojowych zestawień i raportów analitycznych, opisowych opracowań analitycznych, doraźnych analiz problemowych związanych z realizacją budżetu państwa, dziennych i miesięcznych raportów z wykonania budżetu państwa, w tym opracowuje codzienną, miesięczną prognozę przepływów budżetu państwa zawierającą dochody, wydatki, przychody i rozchody budżetu państwa.
  • Bierze udział w pracach związanych z opracowywaniem rocznego harmonogramu realizacji budżetu państwa, ustala wysokość środków budżetowych przekazywanych wszystkim dysponentom części budżetowych na realizację wydatków w układzie miesięcznym, dekadowym i dziennym na podstawie zapotrzebowań dysponentów i harmonogramu wydatków oraz w oparciu o analizę stopnia realizacji ustawy budżetowej i dziennej oraz miesięcznej prognozy przepływów budżetu państwa.
  • Bierze udział w opracowywaniu i wdrażaniu zmian dotyczących systemu budżetowego
  • Wykonuje prace związane z opracowaniem załącznika do projektu ustawy budżetowej obejmującego zestawienie jednostek, którym udzielane są dotacje przedmiotowe, podmiotowe i celowe, a także wykonuje sprawy związane z opracowaniem półrocznych, kwartalnych oraz doraźnych informacji o przebiegu wykonania budżetu państwa.
  • Udziela wyjaśnień i sporządza opinie w sprawach stosowania obowiązujących regulacji prawnych dotyczących szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa w zakresie działania wydziału.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie

  • Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).


CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.


Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.


Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku ekonomia lub matematyka

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów o finansach publicznych
  • Znajomość zagadnień klasyfikacji budżetowej
  • Znajomość obsługi informatycznego sytemu obsługi budżetu państwa TREZOR
  • Znajomość zaawansowana umiejętność arkusza kalkulacyjnego MS Excel
  • Znajomość zaawansowana formatowania plików tekstowych
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność skutecznej komunikacji
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie ustnych i pisemnych wypowiedzi w obszarze właściwości wydziału


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-04-27
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2021/114/BP

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/04/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi