Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referendarz do spraw budżetu państwa w Wydziale Wymiaru Sprawiedliwości i Kultury, Departament Finansowania Sfery Budżetowej

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Uczestniczenie w procesie planowania wydatków i dochodów budżetu państwa w działach: wymiar sprawiedliwości oraz kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.
  • Udział w dokonywaniu analizy i zmiany materiałów planistycznych i projektów budżetów w częściach: Sądy powszechne, Sprawiedliwość (więziennictwo), Powszechne jednostki organizacyjne prokuratury, Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, Sąd Najwyższy, Naczelny Sąd Administracyjny, Trybunał Konstytucyjny, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu, Krajowa Rada Sądownictwa, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Województwa w zakresie działu - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.
  • Udział w opracowywaniu projektu budżetu państwa oraz sprawozdania z wykonania budżetu państwa w zakresie uposażeń sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Służby Więziennej.
  • Uczestniczenie w opracowywaniu projektu planów, analizowanie realizacji dochodów i wydatków budżetowych państwowych funduszy celowych, instytucji gospodarki budżetowej oraz państwowych osób prawnych w zakresie koordynowanych działów i finansowanych części.
  • Udział w sporządzaniu okresowych i rocznych analiz oraz opracowań z wykonania budżetu państwa w koordynowanym dziale i częściach budżetu państwa weryfikowanie rozliczeń nakładów finansowych dotyczących zrealizowanych inwestycji.
  • Udział w opiniowaniu projektów aktów prawnych oraz przygotowywanie interpretacji i wyjaśnień obowiązujących przepisów prawnych z zakresu wymiaru sprawiedliwości i kultury, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z systemem finansów publicznych oraz budżetem państwa.
  • Udział w opracowywaniu projektów decyzji ministra w ramach wykonywania budżetu państwa, wprowadzających zmiany w budżecie.
  • Uczestniczenie w międzyresortowych konferencjach uzgodnieniowych i posiedzeniach Komisji Prawniczych.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); nietypowe godziny pracy, w tym dyżury (związane z przygotowaniem, realizacją i sprawozdaniem z wykonania ustawy budżetowej, w tym ustawowych terminów umożliwiających wydawanie decyzji uruchamiających środki budżetowe z rezerw celowych); częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz (uczestniczenie w posiedzeniach Komisji Senackich i Sejmowych w celu zapewnienia właściwych rozstrzygnięć z zakresu finansów publicznych).

Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.

ŻYCIORYS/CV, LIST MOTYWACYJNY ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.

Ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Dodatkowe informacje pod numerem telefonu 22 694-43-87.

Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • Znajomość zaawansowana arkusza kalkulacyjnego MS Excel
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Umiejętność dokonywania analizy dokumentów finansowych i baz danych
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie standardowych wypowiedzi dotyczących realizowanych zadań


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-12-24
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    11/12/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi