Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca prawny do spraw obsługi prawnej w Wydziale Wsparcia Organizacyjnego w Departamencie Funduszy i Nieodpłatnej Pomocy Prawnej 00-950 Warszawa Al. Ujazdowskie 11
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Sporządza opinie prawne oraz udziela porad prawnych w zakresie właściwości Departamentu.
- Przygotowuje projekty umów cywilno-prawnych i porozumień oraz sprawdza pod względem formalno-prawnym projekty umów i porozumień w zakresie właściwości Departamentu.
- Występuje w charakterze pełnomocnika Skarbu Państwa – Ministra Sprawiedliwości przed sądami powszechnymi i administracyjnymi, w celu zapewnienia sprawnego realizowania zadań z zakresu zastępstwa procesowego Ministra Sprawiedliwości.
- Bierze udział w procesach uzgodnieniowych wewnętrznych i zewnętrznych w sprawach przygotowywania stanowisk i wkładów Departamentu, w których powstają wątpliwości prawne.
- Przygotowuje odpowiedzi na skargi, interpelacje poselskie i senatorskie, zapytania, petycje oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej dotyczące spraw znajdujących się w zakresie właściwości Wydziału.
- Opiniuje projekty aktów prawnych w zakresie właściwości Wydziału.
Warunki pracy - praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- zagrożenie korupcją,
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw aktualną datę ich sporządzenia.
Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów PDF (wzór oświadczeń można pobrać ze strony Ministerstwa Sprawiedliwości: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/materialy2).
Złóż dokumenty w języku polskim. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Deklaracja lub oświadczenie kandydata (np. w CV czy liście motywacyjnym) nie stanowi potwierdzenia doświadczenia zawodowego
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
Aplikacje, których załączniki zamieszczone zostaną w chmurze lub na dyskach zewnętrznych nie będą rozpatrywane. Wszystkie wymagane dokumenty należy załączyć bezpośrednio do wiadomości e-mail wyłącznie w formie plików PDF. Zadbaj o poprawność pliku/formatu oraz czytelność przesyłanych dokumentów.
Jeśli oferta spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru poinformujemy Cię mailowo. Nie zapomnij podać adresu e-mail oraz regularnie sprawdzaj skrzynkę odbiorczą.
Oferty przesłane po terminie nie będą podlegały weryfikacji.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.
Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Sprawiedliwości znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/du-24-288
Zapoznaj się z zasadami naboru oraz warunkami zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru; możesz także skorzystać z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/praca-w-ms
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w zakresie wykonywania zawodu radcy prawnego
pozostałe wymagania niezbędne: - Wpis na listę radców prawnych
- Znajomość przepisów prawa w szczególności kc, kpc, kpa, ppsa, kk, kpk, kp, ustawy o służbie cywilnej, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo finansów publicznych
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu funkcjonowania Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej – Funduszu Sprawiedliwości
- Znajomość regulacji prawnych dot. Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz funduszy europejskich
- Pozytywne podejście do klienta, myślenie analityczne, identyfikacja z misją urzędu, komunikacja, otwartość na zmiany, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagany okres i obszar doświadczenia zawodowego (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne).
- Kopia dokumentu potwierdzająca wpis na listę radców prawnych.
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopia dokumentów potwierdzających spełnianie wymagania dodatkowego (fakultatywnie).Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-05
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
Adres e-Doręczeń Ministerstwa Sprawiedliwości: AE:PL-45507-58621-HRWWR-20
Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (prosimy o przesyłanie plików WYŁĄCZNIE w formacie PDF oraz wpisanie numeru ogłoszenia w tytule wiadomości).