Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny do spraw świadczenia pomocy prawnej w Wydziale Radców Prawnych w Departamencie Prawnym

02-591 Warszawa ul. Stefana Batorego 5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Pełni zastępstwo procesowe Ministra przed Trybunałem Konstytucyjnym, Sądem Najwyższym i sądami powszechnymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz wojewódzkimi sądami administracyjnymi.
  • Sporządza opinie prawne i projekty stanowisk na polecenie Ministra i członków kierownictwa Ministerstwa w sprawach najbardziej skomplikowanych, precedensowych.
  • Sporządza opinie prawne i udziela porad prawnych komórkom organizacyjnym Ministerstwa.
  • Opiniuje projekty stanowisk komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych w sprawach, w których powstają zagadnienia prawne budzące poważne wątpliwości.
  • Opiniuje pod względem formalno-prawnym projekty umów cywilnoprawnych i porozumień, w tym proponuje zmiany postanowień umownych, budzących poważne wątpliwości interpretacyjne lub zastrzeżenia prawne.
  • Analizuje wnioski o wydanie orzeczeń prejudycjalnych przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej pod kątem skutków, jakie odpowiedź udzielona na postawione we wniosku pytania może mieć dla ustawodawstwa polskiego bądź dla kierunków polityki krajowej oraz analizuje orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej pod kątem wpływu zawartych w nim tez na stan ustawodawstwa polskiego i kierunki polityki krajowej, w zakresie właściwości Ministra.
  • Koordynuje proces udzielania przez Ministra upoważnień i pełnomocnictw, w tym w szczególności sprawdza zgodność z prawem projektów upoważnień lub pełnomocnictw, przygotowanych przez właściwe komórki organizacyjne Ministerstwa oraz organy i jednostki podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane.
  • Bierze udział w charakterze eksperta w spotkaniach wewnętrznych i zewnętrznych w sprawach, w których powstają poważne wątpliwości prawne.


Warunki pracy

Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:


Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.


Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się. Na parterze i piętrach: I, II, III i IV  (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.


 


Warunki dotyczące charakteru pracy:


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:



  • statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze (praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę),

  • dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie miejsca pracy oraz poza nim (realizowanie obowiązków wynikających ze świadczenia pomocy prawnej, reprezentowania urzędu na zewnątrz).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami.

  • Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”.

  • Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.

  • Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą.

  • Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.

  • Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JESLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.

  • Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami.

  • Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Możliwa jest rekrutacja zdalna.

  • Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: 


https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie


oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku prawo

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe: powyżej 2 lat w wykonywaniu pomocy prawnej.
  • Wpis na listę radców prawnych.
  • Posiadanie wiedzy z zakresu przepisów prawa, w tym prawa i procedury cywilnej, zamówień publicznych, finansów publicznych, funkcjonowania administracji publicznej oraz prawa Unii Europejskiej.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
  • Umiejętność myślenia analitycznego, kreatywność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • Umiejętność interpretowania i stosowania prawa w praktyce.
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Wyksztalcenie wyższe lub ukończone studia podyplomowe w zakresie prawa europejskiego i/lub prawa zamówień publicznych.
  • Znajomość prawniczego języka angielskiego lub francuskiego lub niemieckiego na poziomie komunikatywnym.
  • Znajomość na poziomie komunikatywnym języka urzędowego Unii Europejskiej innego niż język angielski lub francuski lub niemiecki.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego na kierunku prawo – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja).
  • Kopię dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych.
  • Kopie dokumentów potwierdzających powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w wykonywaniu pomocy prawnej, tj. świadectw pracy, lub zaświadczeń, lub referencji, lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy, lub innych dokumentów; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia (wykształcenie wyższe lub ukończone studia podyplomowe w zakresie prawa europejskiego i/lub prawa zamówień publicznych) zgodnie z wymaganiami dodatkowymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja, uzyskany tytuł).
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość prawniczego języka angielskiego lub niemieckiego lub francuskiego na poziomie komunikatywnym.
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość na poziomie komunikatywnym języka urzędowego Unii Europejskiej innego niż język angielski lub francuski lub niemiecki.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-27
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
    Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji – WZZL
    ul. Stefana Batorego 5,
    02-591 Warszawa
    Z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: DP-WRP – radca prawny

    Dokumenty można składać również osobiście w Biurze Przepustek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie w godz. 8.00-16.00

    Aplikacje można składać także przez ePUAP: /MSWIA/domyslna oraz /MSWIA/SkrytkaESP

    Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    06/05/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi