Opis stanowiska pracy
Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca prawny Wydział Postępowań ds. Czasu Pracy Kierowców, Biuro Prawne 00-807 Warszawa Aleje Jerozolimskie 94
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Prowadzi postępowania administracyjne z odwołań, trybów nadzwyczajnych od decyzji Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego, dotyczących nałożenia kary pieniężnej za naruszenia obowiązków lub warunków przewozu drogowego określonych w ustawie o transporcie drogowym, w tym przygotowuje projekty decyzji/postanowień administracyjnych oraz i innych pism procesowych organu, dokonując jednocześnie ewidencji ww. pism (m.in. do systemów teleinformatycznych);
- Sporządza interpretacje i opinie prawne dotyczące przepisów regulujących sprawy z zakresu właściwości Wydziału Postępowań ds. Czasu Pracy Kierowców;
- Udziela informacji na temat obowiązujących przepisów prawa w zakresie transportu drogowego w sprawach dotyczących zadań Inspekcji Transportu Drogowego oraz udziela stronom lub ich pełnomocnikom informacji o aktualnym etapie prowadzonego postępowania administracyjnego;
- Przygotowuje projekty: odpowiedzi na skargi, odpowiedzi na sprzeciwy, odpowiedzi na wezwania sądów oraz innych pism procesowych w celu zgodnego z prawem terminowego prowadzenia postępowań sądowych, w których stroną jest Główny Inspektor Transportu Drogowego;
- Uczestniczy w postępowaniach przed sądami administracyjnymi w sprawach ze skarg na rozstrzygnięcia Głównego Inspektora i w sprawach dotyczących sprzeciwów od decyzji Głównego Inspektora oraz wykonywanie;
- Współpracuje z pozostałymi wydziałami Biura Prawnego w zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych, w celu zapewnienia właściwego merytorycznie poziomu wystąpień do sądów administracyjnych oraz wzrostu merytorycznej poprawności rozstrzygnięć wydawanych przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
Warunki pracy Praca przy komputerze wymagająca wymuszonej pozycji ciała - powyżej 4 godzin dziennie. Narzędzia i materiały pracy: komputer, skaner, telefon, drukarka, faks. Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach w zakresie podjazdu oraz toalet. Oświetlenie w pomieszczeniach naturalne i sztuczne. Temperatura w pomieszczeniach nie mniejsza niż 18° Celsjusza z wentylacją grawitacyjną i klimatyzacją. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Uprzejmie informujemy, że dokumenty można składać w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub pocztą elektroniczną na adres rekrutacja@gitd.gov.pl. W ofercie należy podać dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji. W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną oświadczenia wymagane w ogłoszeniu powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydatki/kandydatów i przesłane w formie skanów.
Kopiami dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego lub dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego są:
kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres i obszar doświadczenia zawodowego.
Prosimy o przesyłanie tylko tych dokumentów, które są wymagane lub zalecane.
Oferty przesłane po terminie lub nie spełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu nie są rozpatrywane. Weryfikacja wymagań formalnych odbywa się na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne”. Oferta jest uznana za kompletną, jeśli zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń dostępnych pod adresem https://www.gov.pl/web/gitd/dokumenty-do-pobrania.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym prosimy dołączyć kopie tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad organizacji naboru znajdują się na stronie internetowej Inspektoratu w zakładce Pracuj z nami: https://www.gov.pl/web/gitd/kariera
Zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w powyższym ogłoszeniu do składania dokumentów. Osobom takim przysługuje pierwszeństwo w zatrudnieniu, jeśli złożą kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność oraz znajdą się w gronie osób, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, przedstawionych przez komisję, przeprowadzającą nabór dyrektorowi generalnemu urzędu celem zatrudnienia wybranego kandydata.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze,
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
doświadczenia zawodowego,
pozostałe wymagania niezbędne: - Tytuł radcy prawnego
- Znajomość umów międzynarodowych dotyczących transportu drogowego, umiejętność analizy zapisów urządzenia rejestrującego czas pracy kierowców, znajomość przepisów Rozporządzenia (WE) 561/2006 i Rozporządzenia (UE) 164/2014;
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisów regulujących materię przewozów drogowych w szczególności: Ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, Ustawy o transporcie drogowym, Ustawy o drogach publicznych, Ustawy o czasie pracy kierowców, Ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz aktów wykonawczych do ww. ustaw, Ustawy o służbie cywilnej;
- Umiejętność obsługi komputera w środowisku WINDOWS;
- Kompetencje: dzielenie się wiedzą i doświadczaniem, orientacja na klienta, komunikatywność, myślenie analityczne, sumienność, samodzielność, organizacja pracy własnej, rozwój zawodowy;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Szczególne uprawnienia: doradca DGSA;
- Znajomość Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, Ustawy o finansach publicznych.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego: tytułu radcy prawnego/wpisu na listę radców prawnych;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego: doradca DGSA.Dokumenty należy złożyć do: 2022-12-13
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Biuro Dyrektora Generalnego
Al. Jerozolimskie 94
00-807 Warszawa
Z dopiskiem na kopercie/mailu oraz w CV: BDG.WKR.SR.110.274.2022
Zachęcamy do wysyłania dokumentów pocztą elektroniczną na adres: rekrutacja@gitd.gov.pl
UWAGA!
Ponieważ w trakcie rekrutacji kontaktujemy się za pomocą poczty elektronicznej, uprzejmie prosimy o sprawdzanie również skrzynki SPAM.