Opis stanowiska pracy


Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny

Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Aleje Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządzanie opinii prawnych oraz udzielanie ustnych wyjaśnień, dotyczących zagadnień prawnych zleconych przez Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz Dyrektora Generalnego a także Dyrektorów biur;
  • Sporządzanie lub akceptowanie projektów porozumień zawieranych przez Głównego Inspektora oraz Dyrektora Generalnego;
  • Sporządzanie lub akceptowanie projektów umów zawieranych przed GITD oraz istotnych postanowień umów i wzorów umów, stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
  • Sporządzanie lub akceptowanie projektów umów upoważnień i pełnomocnictw Głównego Inspektora, jego zastępcy i Dyrektora Generalnego;
  • Reprezentowanie Głównego Inspektora jego zastępcy lub Dyrektora Generalnego w negocjacjach z podmiotami zewnętrznymi;
  • Pełnienie zastępstwa prawnego Głównego Inspektora lub Dyrektora Generalnego w postępowaniach administracyjnych oraz postępowaniach sądowych;
  • Świadczenie pomocy prawnej dla Głównego Inspektora lub jego zastępcy lub Dyrektora Generalnego przy sporządzaniu lub opiniowaniu umów szczególnie skomplikowanych, sporządzaniu opinii prawnych w kwestiach szczególnie istotnych dla Inspekcji Transportu Drogowego.


Warunki pracy

Praca przy komputerze wymagająca wymuszonej pozycji ciała – powyżej 4 godzin dziennie. Narzędzia i materiały pracy: komputer, skaner, telefon, drukarka, faks. Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach w zakresie podjazdu, toalet, wind. Oświetlenie w pomieszczeniach naturalne i sztuczne. Temperatura w pomieszczeniach nie mniejsza niż 18° Celsjusza z wentylacją grawitacyjną i klimatyzacją.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Oferty przesłane drogą elektroniczną nie opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym lub dostarczone faksem lub dostarczone po terminie lub nie spełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane. Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne” - za kompletne oferty uznane będą oferty, zawierające wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń, które dostępne są na stronie internetowej Inspektoratu w zakładce Kariera pod adresem http://www.gitd.gov.pl/kariera/dokumenty-do-pobrania . Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne w zakładce Kariera na stronie internetowej Inspektoratu. W zakładce tej znajduję się również formularz kontaktowy, umożliwiający bezpośredni kontakt z działem rekrutacji. Zachęcamy także do kontaktu mailowego na adres rekrutacja@gitd.gov.pl. W ofercie należy podać dane kontaktowe - adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji. (Urząd zastrzega sobie prawo do komunikowania się z kandydatami/kandydatkami poprzez pocztę elektroniczną.) W trakcie naboru planowane są następujące techniki i metody:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
• weryfikacja wiedzy,
• rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu kompetencyjnego.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w powyższym ogłoszeniu. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe prawnicze oraz posiadanie tytułu zawodowego radcy prawnego;

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
lata w zakresie wykonywania zawodu radcy prawnego oraz 2 lata w zakresie stosowania Prawa zamówień publicznych oraz 2 lata w administracji publicznej;

pozostałe wymagania niezbędne:

  • biegła znajomość procedury cywilnej oraz procedury administracyjnej i sądowo-administracyjnej, znajomość ustawy prawo zamówień publicznych, znajomość ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, znajomość ustawy o finansach publicznych, znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, znajomość ustawy o służbie cywilnej, znajomość ustawy o pracownikach urzędów państwowych, znajomość kodeksu pracy, znajomość ustawy o transporcie drogowym, znajomość ustawy prawo o ruchu drogowym, znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, orientacja na klienta, myślenie analityczne, umiejętność argumentacji, organizacja pracy własnej, odporność na stres;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie: z zakresu zamówień publicznych, autorskich praw majątkowych, informacji publicznej;
  • język obcy: język angielski na poziomie komunikatywnym;
  • doświadczenie w tworzeniu umów IT i obsłudze prawnej z zakresu realizacji tych umów;
  • znajomość zasad funkcjonowania Krajowego Systemu Elektronicznego Poboru Opłat;


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających wpis na listę radców prawnych;
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia;
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości zasad funkcjonowania Krajowego Systemu Elektronicznego Poboru Opłat oraz w zakresie doświadczenia w tworzeniu umów IT i obsłudze prawnej z zakresu realizacji tych umów.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-08-21
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    21/08/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi