Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

naczelnik

Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-454 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kierowanie pracami wydziału, w szczególności dokonywanie czynności zarządczych związanych z dekretacją pism przychodzących, rozdzielaniem obowiązków pomiędzy referentów i nadzorem nad terminowością i poprawnością wykonywania zadań;
  • Merytoryczny nadzór i kontrola załatwiania spraw – wstępna analiza wniosków, skarg, nadsyłanych pism i innych dokumentów kierowanych do wydziału oraz projektowanie strategii rozwiązań i odpowiedzi;
  • Ustalanie kierunków pracy wydziału i określanie priorytetów, inicjowanie nowych spraw, w tym uczestniczenie w pracach legislacyjnych, spotkaniach punktów kontaktowych w sprawach pozostających we właściwości wydziału;
  • Opiniowanie i akceptowanie projektów oraz samodzielnie opracowywanie programów, analiz, opinii, informacji i innych materiałów w sprawach należących do kompetencji wydziału oraz formułowanie pism procesowych w celu zastępstwa procesowego Ministra i Ministerstwa;
  • Przygotowywanie planów, analiz, informacji i dokumentów dotyczących zagadnień wykraczających poza zakres poszczególnych stanowisk pracy (w tym plan pracy, budżet);
  • Reprezentowanie urzędu w kontaktach zewnętrznych, w tym także międzynarodowych w sprawach należących do kompetencji wydziału (w tym w konsultacjach Ministrów Sprawiedliwości, spotkaniach przedstawicieli organów centralnych, grupach roboczych, komisjach, zespołach, na konferencjach naukowych);
  • Zarządzanie sprawami osobowymi wydziału (m.in. nabory, opisy stanowisk, oceny okresowe) oraz umowami cywilnoprawnymi zawieranymi w zakresie właściwości wydziału;
  • Koordynowanie procesów planowania, projektowania i realizacji projektów realizowanych przez wydział w zakresie swojej właściwości, finansowanych ze środków zewnętrznych w tym z funduszy UE.


Warunki pracy

- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- działanie pod presją czasu,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: do 7495,36 zł (mnożnik kwoty bazowej do wysokości 4,0).

Kandydatki/kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne, zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru mailem lub telefonicznie. Etapy naboru: test wiedzy, ocena kompetencji kierowniczych, rozmowa kwalifikacyjna.

List motywacyjny i oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane.

Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

Oferty niespełniające wymagań formalnych zostaną zniszczone komisyjnie w terminie 14 dni od zakończenia naboru.

Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, a także skorzystania z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.ms.gov.pl

Do udziału w naborze zachęcamy osoby niepełnosprawne.

Informacje dodatkowe pod nr. tel. (22) 52 12 743, (22) 52 12 378.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
doświadczenia zawodowego w pracy związanej z prowadzeniem spraw transgranicznych rodzinnych, lub w pracy (o charakterze transgranicznym) w jednostkach sektora finansów publicznych, organizacjach pozarządowych lub w instytucjach unijnych, lub w wykonywaniu zawodu adwokata, radcy prawnego, sędziego lub prokuratora,

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość języka angielskiego na poziomie C1 (w tym języka prawniczego),
  • zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie z presją czasu, planowanie i myślenie strategiczne, zarządzanie personelem,
  • wiedza z zakresu finansowania projektów za środków pozabudżetowych,
  • bardzo dobra znajomość prawa UE,
  • umiejętność rozwiązywania konfliktów, w tym znajomość specyfiki mediacji transgranicznych,
  • znajomość specyfiki prawa rodzinnego transgranicznego,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • egzamin adwokacki, radcowski, sędziowski lub prokuratorski,
  • znajomość innego języka roboczego ONZ lub Rady Europy na poziomie B2 (w tym języka prawniczego),


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego),
  • Kopia dokumentu określonego w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695), potwierdzająca znajomość języka angielskiego na poziomie C1. W przypadku składania dyplomu ukończenia Krajowej Szkoły Administracji Publicznej należy złożyć dodatkowo zaświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego wydane przez KSAP, jeśli z treści dyplomu ukończenia KSAP nie wynika, że absolwent Szkoły posiada znajomość tego języka.
  • Kandydatki/kandydaci, którzy nie złożą dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na wymaganym poziomie, zostaną poddani procedurze sprawdzającej,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopia dokumentu określonego w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695), potwierdzająca znajomość innego języka roboczego ONZ lub Rady Europy na poziomie B2. W przypadku składania dyplomu ukończenia Krajowej Szkoły Administracji Publicznej należy złożyć dodatkowo zaświadczenie potwierdzające znajomość wymaganego języka wydane przez KSAP, jeśli z treści dyplomu ukończenia KSAP nie wynika, że absolwent Szkoły posiada znajomość tego języka. Kandydatki/kandydaci, którzy nie złożą dokumentów potwierdzających znajomość innego języka roboczego ONZ lub Rady Europy na wymaganym poziomie, zostaną poddani procedurze sprawdzającej (fakultatywnie),
  • Dokumenty potwierdzające spełnianie pozostałych wymagań dodatkowych (fakultatywnie).

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-08-22
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/08/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi