Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

naczelnik wydziału Prawnego i Nadzoru, Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego

00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kieruje pracą Wydziału tj.: zapewnia prawidłowe, terminowe i efektywne wykonanie zadań podległego Wydziału; parafuje pisma oraz podpisuje pisma z upoważnienia dyrektora w sprawach z zakresu zadań podległego wydziału, określone w regulaminie wewnętrznym komórki organizacyjnej; wydaje dyspozycje i wytyczne podległym pracownikom niezbędne do wykonywania zadań; reprezentuje wydział w zakresie określonym przez przełożonych; zapewnia wymianę informacji z pozostałymi wydziałami, zespołami, samodzielnymi stanowiskami; przedstawia bezpośredniemu przełożonemu opinie i wnioski w sprawach przyjmowania do pracy, przenoszenia, zwalniania, awansowania, nagradzania i odznaczania oraz karania pracowników; przygotowuje opisy stanowisk pracy bezpośrednio podległych członków korpusu służby cywilnej i zakresy obowiązków dla pozostałych pracowników; dokonuje oceny podległych pracowników; ustala indywidualne programy rozwoju zawodowego bezpośrednio podległych członków korpusu służby cywilnej; opiniuje wnioski urlopowe podległych pracowników; wykonuje inne zadania zlecone przez przełożonych;
  • Zapewnia właściwą realizację uprawnień Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego w zakresie wykonywania praw z udziałów w imieniu i na rzecz Skarbu Państwa w spółce prawa handlowego, w tym: koordynuje czynności związane z wykonywaniem prawa głosu oraz innych praw Skarbu Państwa; koordynuje czynności niezbędne do prowadzenia przez Pełnomocnika polityki właścicielskiej wobec podmiotu, w którym Skarb Państwa posiada prawa udziałowe, w szczególności koordynuje: ustalanie zasad wykonywania praw i obowiązków, zapewnienie spójności realizacji polityki właścicielskiej, projektowanie, opiniowanie i rekomendowanie rozstrzygnięć / stanowisk Skarbu Państwa w zakresie nadzoru właścicielskiego, ustalanie zasad współpracy z członkami organu nadzorczego; koordynuje czynności w zakresie zadań wynikających z kompetencji Pełnomocnika, działającego w imieniu i na rzecz Skarbu Państwa jako organu założycielskiego; monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy, wytyczne i rekomendacje w zakresie nadzoru właścicielskiego;
  • Zapewnia właściwą realizację zadań i obowiązków Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa: identyfikuje ryzyka i problemy oraz koordynuje czynności związane z przygotowywaniem rekomendacji działań zapobiegawczych i naprawczych; monitoruje i analizuje sytuację ekonomiczno-finansową oraz prawną podmiotów; koordynuje przygotowywanie propozycji rozstrzygnięć dotyczących poprawy funkcjonowania podmiotów;
  • Zapewnia właściwą realizację zadań związanych z realizacją programu wieloletniego, w rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym;
  • Zapewnia właściwą realizację zadań Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego realizowanych na podstawie ustawy z dnia 22 lipca 2022 r. o usprawnieniu procesu inwestycyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego;
  • Koordynuje prace związane z przygotowaniem analiz, ocen i wniosków w zakresie zgodności z dokumentami strategicznymi w zakresie infrastruktury transportowej;
  • Zapewnia proces uzgodnień projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych, opracowanych i przekazywanych Ministrowi Infrastruktury przez naczelne i centralne organy administracji rządowej, bierze udział w przygotowaniu w tym zakresie projektu stanowiska Ministra Infrastruktury.


Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych


 


Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


- zagrożenie korupcją


- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz


- praca pod presją czasu


Rekrutacja zdalna (większość etapów naboru przeprowadzamy zdalnie; możliwe, że kandydatów zaprosimy do naszej siedziby na testy wiedzy i testy psychologiczne).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Informacja o metodach naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej


• rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez MS Teams)


• badanie kompetencji kierowniczych (testy psychologiczne)



Nie rozpatrujemy ofert, które zostały dostarczone po terminie.


UWAGA Jeśli planujesz wysłać aplikację w formie papierowej, zadbaj o to, aby wpłynęła do nas w wyznaczonym
terminie. Liczy się data wpływu do urzędu.


W przypadku aplikacji elektronicznej - załączniki znajdujące się w udostępnionej w internecie przestrzeni dyskowej (tzw. chmury) nie będą pobierane.


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej:
• https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych


UWAGA Oświadczenia należy podpisać, podając datę aktualną na dzień złożenia dokumentów.


W Ministerstwie Infrastruktury możesz zgłosić naruszenie prawa w trybie określonym w Wewnętrznej procedurze
dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Infrastruktury,
stanowiącej Załącznik do Zarządzenia nr 15 Dyrektora Generalnego z dnia 25 września 2024 r. w sprawie ustalenia
wewnętrznej procedury zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych.
Szczegóły znajdują się na naszej stronie pod adresem:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wewnetrzne-zgloszenia-naruszenia-prawa



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze nadzoru właścicielskiego lub funkcjonowania spółek prawa handlowego, w sektorze prywatnym lub publicznym, w tym realizacji procesów inwestycyjnych


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Znajomość przepisów i zagadnień z zakresu funkcjonowania spółek handlowych, rachunkowości i finansów publicznych
  • Znajomość zasad mikro i makroekonomii oraz zasad procesu inwestycyjnego
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Umiejętność zarządzania personelem
  • Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • Poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
    • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-09-15
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Infrastruktury
    ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa

    Dokumenty, z dopiskiem na kopercie „Oferta pracy BPCPK-75/25", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30-16:00

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    03/09/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi